همه چیز در مورد بلوبانک | بانکی که هیچ شعبه فیزیکی ندارد + نحوه ثبت نام و اخذ عابر بانک

همیشه برای افتتاح حساب یا انجام بسیاری از کارهای بانکی لازم است مردم به صورت حضوری به بانک مراجعه کرده و ساعت‌های طولانی را در صف منتظر باشند یا هزینه‌های مختلفی را برای دریافت خدمات، پرداخت کنند. اگر شما هم پیش‌تر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید، بهتر است بدانید به کمک اپلیکیشن بلوبانک (blubank) می‌توانید یک بانک تماما الکترونیکی را همیشه و همه‌جا در جیب خود داشته باشید!

جرقه راه‌اندازی یک بانک دیجیتالی از جایی در ذهن مسئولان زده شد که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد. برای انجام بسیاری از کارها لازم بود مردم به بانک مراجعه کنند و ساعت‌های طولانی را در صف باشند. یکی دیگر از مشکلاتی که بانک های فیزیکی دارند، تعداد کم شعبه‌های آنهاست؛ موضوعی که باعث می‌شود افرادی که در حاشیه شهرها یا با فاصله از مرکز شهر زندگی می‌کنند، چند ساعت از وقت خود را برای رسیدن به بانک تلف کنند. اما بلوبانک تمام این مشکلات را حل کرده است.

بلوبانک جیست؟

بلوبانک در واقع نوعی «نئو بانک» است؛ شکل جدیدی از بانک های تماما دیجیتالی که هیچ شعبه فیزیکی ندارند و همه کارها در آنها، از افتتاح حساب تا صدور کارت و انتقال پول، به صورت کاملا الکترونیکی و از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر انجام می‌شود. ریشه افتتاح نخستین نئوبانک‌ها به سال 2016 و کشور انگلستان برمی‌گردد.

بلوبانک با حمایت بانک سامان و پشتیبانی بانک مرکزی ایران، از اواخر سال 1398 فعالیت خود را آغاز کرد و تمام سپرده‌های کاربران آن نزد بانک سامان نگهداری می‌شود. افتتاح حساب و استفاده از خدمات بلوبانک، کاملا رایگان است و کاربران فقط باید اپلیکیشن مربوطه را روی گوشی خود نصب کنند.

بلوبانک به واسطه استفاده از سوئیچ‌های بانک سامان، عضو شبکه شتاب است و شماره کارت‌های اعتباری آن نیز با عدد 86-6219 آغاز می‌شود.

اپلیکیشن بلوبانک

ممکن است از خودتان بپرسید که بلوبانک چه تفاوتی با خدمات مبتنی بر وب بانک‌ها دارد؟ در پاسخ باید گفت که بلوبانک یک بانک اینترنتی پیشرفته بوده و همه کارها در آن از طریق اپلیکیشن همراه انجام می‌شود، در حالی که بسیاری از امکانات در خدمات اینترنتی بانک های دیگر محدود بوده و برای انجام بسیاری از کارها مجبورید به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید. به علاوه، این برنامه با ارائه کد معرف و همچنین خدمات مرتبط با استارتاپ‌های دیگر، تعامل بیشتر میان شرکت‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

لینک دانلود اپ رسمی بلو بانک :ثبتنام با کد تخفیف NG3O7Y

 

خدمات بلوبانک

اصلا چرا از بلوبانک استفاده کنیم و این برنامه، چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟

افتتاح حساب رایگان در عرض 5 دقیقه، بدون نیاز به موجودی اولیه و بستن آن در هر زمان، یکی از پررنگ‌ترین ویژگی‌های بلوبانک است. کاربران به کمک این اپلیکیشن می‌توانند قبوض خود را پرداخت کنند، شارژ موبایل و اینترنت بخرند، درخواست کارت بدهند یا هر در زمان کارت خود را مسدود کنند و همانند دیگر بانک‌ها، بابت سپرده‌های خود از بانک سود دریافت کنند.

حساب‌هایی که در بلوبانک افتتاح می‌شود، از نوع سپرده کوتاه‌مدت است و در پایان هر ماه، مبلغی معادل 10 درصد سود سالانه به نسبت پولی که در حساب خود داشته باشید را دریافت خواهید کرد.

انتقال هوشمند پول، یکی دیگر از بهترین مزایای استفاده از بلوبانک است. با این سیستم، دیگر کاربران خود را درگیر مفاهیمی مانند پایا، ساتنا، شبا و ... نکرده و می‌توانند مبلغ دلخواه خود را صرفا با دیدن مدت زمان انتقال وجه و کارمزد آن، به بانک مورد نظر انتقال دهند. به موارد بالا باید کلیه امکانات یک بانک عادی مثل مشاهده تراکنش‌ها و صورت‌حساب، اتوماسیون پرداخت قبوض، پرداخت از طریق بارکد، مشاهده مانده حساب و ... را هم اضافه کرد.

دیجیتالی بودن بلوبانک به معنی نبود پشتیبانی نیست و کاربران برای تماس با واحد پشتیبانی بلوبانک کافی‌ست با گذاشتن پیام متنی یا صوتی در بخش چت نرم افزار، با کارشناسان «بلو لاین» در ارتباط باشند. در صورت نیاز هم می‌توان با شماره ۸۷۶۴۱-۰۲۱ برای ارتباط مستقیم تماس گرفت.

کارت اعتباری بلو بانک

 

 

کارت های اعتباری

بعد از افتتاح حساب، کاربران می‌توانند برای داشتن کارت فیزیکی درخواست خود را از طریق اپلیکیشن ثبت کنند. این کارت در شهر تهران، کمتر از 5 روز صادر شده و به دست مشتریان می‌رسد. زمان مورد نیاز برای صدور و ارسال کارت بلوبانک به شهرستان نیز 10 روز اعلام شده است.

جالب است بدانید که هنگام درخواست صدور کارت، می‌توانید یکی از رنگ‌های آبی، رمز و سبز را به دلخواه انتخاب کنید. به علاوه، رمز کارت را در هر لحظه می‌توان از طریق خود اپلیکیشن عوض کرد.

مزایا و معایب blubank

مزایای استفاده از بلوبانک را می‌توان همان خدماتی معرفی کرد که بالاتر به آنها اشاره کردیم؛ مثل مدیریت راحت کارها، افتتاح رایگان حساب، انتقال هوشمند پول و ... که واقعا ارزشمند هستند.

در این میان، بلوبانک معایبی هم دارد که بیشتر می‌توان آنها را نقطه ضعف معرفی کرد. مثلا در این برنامه خبری از افتتاح حساب قرض‌الحسنه، حساب ارزی، صدور دسته چک یا استفاده از تسهیلات و دریافت وام‌ها نیست و هنوز کمی تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله دارد.

به هر صورت، blebank یک استارتاپ نوپا و تازه‌نفس است و انتظار می‌رود بسیاری از مواردی که بالاتر به آن اشاره کردیم، در آینده به این بانک اینترنتی اضافه شود.

شیوه افتتاح حساب در بلو بانک

سادگی در افتتاح حساب، مهم‌ترین ویژگی بلوبانک است. در اینجا نیازی به پرداخت هیچ مبلغی به عنوان موجودی اولیه نبوده و ظرف 5 دقیقه، در خانه یا محیط کار یا هر جای دیگر می‌توان حساب باز کرد.

در حال حاضر، برای ثبت نام در بلوبانک به کد معرف نیاز دارید. در ادامه به تفصیل در این مورد صحبت خواهیم کرد.

اپلیکیشن بلوبانک با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری کامل دارد و برای دانلود آن لازم است به سایت بلوبانک مراجعه کنید. بعد از نصب روی گوشی و اجرای برنامه، با صفحه زیر روبه‌رو خواهید شد. در اینجا لازم است روی عبارت «باز کردن حساب» انگشت بزنید تا فرآیند افتتاح حساب در blubank آغاز شود:

افتتاح حساب در بلوبانک

 

در مرحله بعدی، روی «شروع» ضربه زده و بعد از تایید قوانین استفاده از این اپلیکیشن، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود. توجه داشته باشید که به خاطر استعلام هویت، شماره موبایل حتما باید به نام فردی باشد که قصد افتتاح حساب را دارد:

حال باید کد معرف NG3O7Y و سپس تاریخ تولد و شماره ملی را وارد کنید:

کد معرف برای ثبت نام در بلو بانک : NG3O7Y

حال نوبت به انتخاب نام کاربری و کلمه عبور می‌رسد. نام کاربری و رمز حتما باید انگلیسی باشد. رمز انتخابی هم به کوچک و بزرگ بودن حساس است. البته اگر از گوشی شما از سیستم‌های بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت استفاده می‌کند، می‌توان از همان برای ورود به برنامه استفاده کرد:

در ادامه باید به نرم افزار برای دسترسی به دوربین و حافظه گوشی مجوز داد تا ثبت عکس پشتی و جلویی کارت ملی امکان‌پذیر باشد. همینجا بگوییم که اگر کارت ملی هوشمند ندارید، از کد پیگیری درج‌شده روی رسید کارت هوشمند ملی هم می‌توان استفاده کرد.

حال برای احراز هویت، از شما خواسته می‌شود که ویدیوی کوتاه از خود را با دوربین سلفی بگیرید. برای این کار لازم است حین ضبط ویدیو، متنی را که روی صفحه نمایش داده می‌شود، بلند بخوانید و آن را برای بانک ارسال کنید. این متن معمولا یک خط بیشتر نیست و چند ثانیه هم بیشتر طول نمی‌کشد:

به گفته بانک، به لطف استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی حدودا دو ساعت طول می‌کشد تا هویت شما احراز شود. بعد از دریافت پیامک، مجددا وارد برنامه شده و روی دکمه «سفارش کارت بانکی» ضربه بزنید. در اینجا می‌توانید رنگ کارت را به دلخواه انتخاب کنید. در پایان هم لازم است آدرس، کد پستی و شماره تماس خود را به‌دقت وارد کنید تا کارت ظرف یک هفته به دست شما برسد:

آیا بلوبانک معتبر است؟

به صورت خلاصه، بله! این اپلیکیشن زیر نظر بانک سامان فعالیت داشته و سپرده‌های کاربران آن نیز در مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی هستند.

برای انجام تراکنش‌ها و انتقال وجه توسط این بانک اینترنتی، از تمامی پروتکل‌های امنیتی مطابق با استانداردهای بانک مرکزی استفاده شده است تا شانس کلاه‌برداری و سرقت اطلاعات به حداقل برسد. همچنین به منظور افزایش ایمنی، استفاده از خدمات بانکی و انجام تراکنش‌ها صرفا با آی‌پی ایران امکان‌پذیر بوده و امکان استفاده از VPN وجود نخواهد داشت.

گفتنی‌ست فعلا امکان افتتاح حساب به نام سازمان‌ها یا افراد دیگر وجود ندارد و هر کسی فقط برای خودش می‌تواند حساب باز کند.

کد معرف بلو بانک

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره کردیم، برای ثبت نام در بلوبانک به کد معرف نیاز دارید. این کدها که البته در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به‌وفور دیده می‌شوند، توسط افرادی ارائه شده که خودشان پیش‌تر عضو بلوبانک شده‌اند.

هرچند، بیشتر این کدها منقضی شده‌اند و نمی‌توان از آنها استفاده کرد؛ اما اگر به یک کد معرف بلو بانک معتبر نیاز دارید، با خیال راحت می‌توانید کد زیر را وارد کنید:

NG3O7Y

با استفاده از کد معرف بلو بانک امکان کسب درآمد نیز دارید! بعد از وارد کردن کد بالا و ورود به نرم افزار، این امکان برای شما وجود دارد که کد اختصاصی خود را در اختیار حداکثر 10 نفر قرار داده و به ازای هر ثبت‌نام، 30 هزار تومان هدیه دریافت کنید. توسعه‌دهندگان حتی با معرفی جشنواره‌های مختلفی مانند «بلو فرایدی» یا جمعه آبی، این اجازه را به کاربران می‌دهند که تعداد نامحدودی از افراد از کد معرف آنها استفاده کرده و به ازای هر ثبت نام، جایزه دریافت کنند.

در این باره، برخی در مورد کلاهبرداری بلوبانک صحبت می‌کنند که طبق بررسی‌های ما صحت ندارد و بسیاری از افراد، هدیه‌های 30 هزار تومانی خود را برداشت کرده‌اند.

وام فوری بدون ضامن و سفته بصورت غیر حضوری | وام فوری سریع و آسان بلوبانک

<script>

00:00 - آموزش گرفتن وام فوری بدون ضامن و سفته بصورت آنلاین و سریع

بسیاری از افراد به دنبال گرفتن وام فوری هستند، برخی دیگر نیز به دنبال گرفتن وام ازدواج فوری و سریع هستند اما صف انتظار بانک ها بسیار طولانی ودر بسیاری از مواقع افراد موفق به ثبت نام وام ازدواج نمی‌شوند . در این ویدیو در مورد جایگزین وام ازدواج البته با میزان خیلی کمتر اما زمان گرفتن سریع تر با شما صحبت میکنم.

0:40 - بلوبانک چیست؟ شرط اول گرفتن وام سریع از بلو بانک در صورتی که حوصله پیگیری وام ازدواج را ندارید، می‌توانید در بلو بانک ثبت نام کنید و وام سریع و فوری را بگیرید.

01:50 - شرط دوم گرفتن بهترین وام 1402 از بلو بانک به صورت سریع | میانگین معدل حساب برای وام میانگین معدل حساب و گردش حسابم باید چقدر باشه که بتونم وام بگیرم؟

04:55 - بازپرداخت وام فوری سریع و آسان بلو بانک چگونه است. نحوه بازپرداخت وام بدون ضامن و سفته بلو بانک چگونه است.

05:28 - سود وام بانکی جایگزین وام ازدواج 1402 چقدر است؟ سود وام بانکی بلوبانک چقدر است؟ با گرفتن ده میلیون تومن وام، چقدر باید پس بدهیم؟

06:17 - گرفتن وام غیر حضوری بدون رفتن به بانک به صورت سریع گرفتن وام غیر حضوری بدون رفتن به بانک چگونه است؟ آیا اصلا گرفتن وام بدون رفتن به بانک امکان پذیر است؟

06:32 - سریع ترین وام بانکی 1402 | بهترین وام فوری بانکی در ایران یه وام سریع و فوری میخوام که بتونم سریع از بانک بگیرم، بهترین وام بانکی در ایران در سال 1402 چطوریه؟

07:10 - آموزش گرفتن وام سریع جایگزین وام ازدواج از طریق اپ بلو بانک نحوه گرفتن وام جایگزین ازدواج از طریق اپ blubank

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
زرین پال چیست؟ با خدمات زرین پال و مزایای استفاده از آن آشنا شوید
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه