زرین پال چیست؟ با خدمات زرین پال و مزایای استفاده از آن آشنا شوید

زرین پال

این روزها فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی حسابی رونق پیدا کرده است و بسیاری از مردم به فعالیت در این فضا فکر می‌کنند. البته اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی مثل یک سایت فروشگاهی را داشته باشید، حتما این سوال برای‌تان پیش می‌آید که برای سهولت در پرداخت‌های کاربران، چگونه می‌توان یک درگاه اینترنتی اختصاصی را به سایت اضافه کرد؟ این دقیقا همان جایی است که نقش شرکتی مانند زرین پال روشن می‌شود؛ شرکتی که با ارائه درگاه‌های پرداخت اینترنتی در کمترین زمان ممکن، به فعالیت هرچه سریع‌تر کسب‌وکار شما کمک می‌کند. اما زرین پال چه خدماتی را ارائه می‌دهد و آیا می‌توان به آن اعتماد کرد؟

زرین پال یکی از استارتاپ های معروف ایرانی است که از سال 1389 در ایران فعالیت دارد. پیش از بیان خدمات این شرکت، بهتر است ابتدا کمی با خود زرین پال آشنا شویم.

 

زرین پال چیست

زرین پال یکی از نخستین شرکت‌های پرداخت‌یاری در ایران است که موفق به دریافت تایدیه از سمت شاپرک شده و درگاه های پرداخت اینترنتی با امکان پرداخت آنی پول و خرید از فروشگاه‌های مجازی، از مهم‌ترین خدمات این شرکت هستند.

زرین پال در واقع یک شرکت واسط میان فروشنده و سیستم بانکی کشور است که نیاز به انجام بسیاری از کاغذبازی‌ها اداری را از بین برده و امروزه بیش از یک میلیون نفر از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

شاید برخی از خود بپرسند که اصلا چرا از درگاه اینترنتی باید استفاده کرد؟ جواب کاملا مشخص است: پاسخ‌گویی تلفنی و ارائه شماره کارت به مشتری، علاوه بر زمان‌بر بودن، باعث از بین رفتن اعتماد هم می‌شود. اما در زرین پال همه‌چیز متفاوت است. کاربران پیش از دریافت درگاه لازم است نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد) را دریافت کرده و سپس اطلاعات هویتی کامل خود را در اختیار شرکت نیز قرار دهند. با این کار، هر کاربر یا فروشگاه، یک کد مخصوص به همراه نماد اعتماد زرین پال را دریافت می‌کند تا کاربران، پیش از خرید بتوانند از هویت و اعتبار سایت مطمئن شوند. به علاوه، فرآیند پرداخت نیز از طریق درگاه بانکی، به سرعت انجام می‌شود.

 

مشاهده سایت زرین پال

 

خدمات زرین پال

زرین پال نیز همانند بسیاری از شرکت‌ها، خدمات متنوعی را ارائه می‌کند که در ادامه در مورد برخی از آنها صحبت خواهیم کرد.

 

درگاه پرداخت اینترنتی

همان‌طور که گفتیم، درگاه پرداخت اینترنتی مهم‌ترین خدمت زرین پال است که امروزه کاربران زیادی دارد و امنیت و سرعت در پرداخت‌های از طریق بستر وب را برای کاربران به ارمغان آورده است.

 

درگاه پرداخت اشتراکی

یکی دیگر از خدمات جذاب این شرکت، چیزی تحت عنوان درگاه پرداخت اشتراکی است. این سیستم برای افرادی است که کسب‌وکاری شراکتی دارند و می‌خواهند عملیات تقسیم سود در پرداخت‌های بانکی به صورت خودکار انجام شود.

برای استفاده از این سرویس، ابتدا شرکا باید در زرین پال ثبت‌نام کرده و بعد از ایجاد حساب کاربری و ارتقای سطح حساب خود به «طلایی» نسبت سهم خود از پرداخت‌ها را تعیین کنند. پس از آن، درصد هر فرد روی هر تراکنشی که در سایت انجام شود، در سایت زرین پال به صورت خودکار محاسبه شده و مبلغ آن نیز به صورت جداگانه به حساب هر فرد واریز خواهد شد. این سیستم علاوه بر تسریع در انجام کارها و محاسبه سود، باعث ایجاد اطمینان خاطر میان شرکا نیز می‌شود.

معرفی ماهی شیر + قیمت و لینک خرید

 

برای ثبتام در زرین پال کلیک کنید

 

زرین کارت

زرین لینک

درگاه های پرداخت مخصوص سایت های اینترنتی هستند و به صفحه محصولات متصل می‌شوند؛ اما کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی هستند و تمایلی به ثبت‌نام در سایت شما ندارند، چگونه باید خریدشان را ضمن اعتبارسنجی شما انجام دهند؟ برای این افراد، سرویسی تحت عنوان زرین لینک در نظر گرفته شده که امکانات مختلفی مانند امکان پرداخت مبلغ دلخواه به حساب مورد نظر، اختصاص لینک پرداخت مجزا با تعیین سقف مبلغ دلخواه به هر محصول، تعیین تعداد سفارشات، ثبت کد تخفیف و … را در اختیار فروشنده قرار می‌دهد. به علاوه، تمام اطلاعات خریدار نیز بعد از ثبت سفارش در اختیار فروشنده قرار می‌گیرد تا امکان برقراری تماس امکان‌پذیر باشد. گفتنی‌ست در این روش، هیچ محدودیتی در انتقال وجه تا سقف 50 میلیون تومان وجود ندارد.

زرین لینک به دو صورت لینک «شخصی» و «محصول» در اختیار پذیرنده قرار می‌گیرد که مورد اول، حالتی کلی داشته و کاربر می‌تواند مبلغ دلخواه را هنگام پرداخت وارد کند، در حالی که برای مورد دوم، هر لینک فقط برای یک محصول قابل استفاده خواهد بود. جالب است بدانید در زرین لینک محصول، کاربران امکان درج اطلاعات در مورد محصول در همان صفحه پرداخت را هم خواهند داشت.

 

زرین کارت

یکی دیگر از خدماتی که این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده، زرین کارت است؛ یک کارت اعتباری عضو شبکه شتاب که به یکی حساب‌های بانکی شما متصل شده و امکانات جالبی مانند کارمزد پایین‌تر (نیم درصد تا سقف 2 هزار تومان) یا کارمزد صفر (به حساب زرین کارت دیگر) در سه‌شنبه‌های طلایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. گفتنی‌ست این سرویس، تمام ویژگی‌ها و امکانات عادی کارت‌های اعتباری دیگر را هم دارد.

 

زرین پلاس

یکی دیگر از جذاب‌ترین خدمات زرین پال، سرویسی تحت عنوان زرین پلاس است. کاربران این سرویس در ازای خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با زرین‌پلاس، تا سقف 40 درصد از مبلغ پرداختی خود را در حساب خود دریافت خواهند کرد.

این ویژگی بسیار جذاب علاوه بر افزایش تعامل با مشتری، باعث می‌شود که خریدار باز هم برای خرید از فروشگاه شما ترغیب شود؛ اتفاقی که در نهایت به افزایش فروش، بالا رفتن تعداد مشتری‌ها، زیاد شدن انگیزه برای خرید و وفاداری آنها خواهد شد.

 

اپلیکیشن

به دنبال افزایش فعالیت‌ها، چند سال پیش شاهد ارائه اپلیکیشن زرین پال به عنوان یک کیف پول هوشمند نیز بودیم. در این برنامه، ضمن امکان استفاده از تمام سرویس‌های اصلی شرکت و پشتیبانی از سرویس‌هایی ماندن زرین پلاس، کاربران کارهای متنوع‌تری مثل پرداخت قبوض، انتقال وجه، خرید شارژ، مدیریت درگاه‌های پرداخت و … را هم می‌توانند انجام دهند.

پلتفرم زرین پال

 

مزایای استفاده از زرین پال

بی‌شک بیش از هر چیزی، مزایای زرین پال اهمیت دارد. اما خوشبختانه زرین پال چندین مزیت ویژه دارد که هر یک از آن‌ها می‌توانند ترغیب‌کننده‌ی هر مدیر کسب‌وکاری برای استفاده از خدمات پرداخت زرین پال شوند. وجود همین مزایا است که در سال‌های اخیر باعث شده زرین‌پال از محبوب‌ترین سرویس‌های پرداخت‌یاری باشد:

 

1- کارمزد پایین

کارمزد زرین‌پال به‌حدی پایین است که عملاً آن را احساس نمی‌کنید. در هر پرداختی، کارمزد زرین پال در بالاترین حالت 1 درصد است، اما این 1 درصد فقط برای مبالغ کم است، چراکه اگر فروش بالایی داشته باشید – مثلاً خریدار در یک تراکنش 20 میلیون تومان خرید کند – زرین پال نهایتاً 3 هزار تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند. پس در واقع کارمزد زرین پال هیچ زمان از 3000 تومان فراتر نمی‌رود.

همه چیز در مورد بلوبانک | بانکی که هیچ شعبه فیزیکی ندارد + نحوه ثبت نام و اخذ عابر بانک

 

2- امکان دریافت کارمزد از خریدار

در پنل کاربری زرین پال این فرصت را دارید که تعیین کنید کارمزد زرین‌پال برای هر تراکنش را چه کسی پرداخت کند. هم می‌توانید تعیین کنید که کارمزد از سهم خود شما کم شود و هم این‌که فرصت انتخاب این گزینه را دارید که خریدار حین خرید، کارمزد زرین‌پال را دریافت کند. مثلاً اگر خریدار قرار باشد 100 هزار تومان خرید کند، کارمزد زرین‌پال که برابر با 1000 تومان است را هم باید پرداخت کند و به این ترتیب در صفحه‌ی پرداخت برای او رقم 101 هزار تومان نمایش داده می‌شود.

 

3- امکان انتخاب زمان تسویه‌حساب

در پنل کاربری‌تان در زرین‌پال یا به‌واسطه‌ی اپلیکیشن زرین‌پال می‌توانید تعیین کنید که دوره‌ی تسویه‌حساب به چه صورت باشد. شما این امکان را دارید که دوره‌ی تسویه‌حساب را روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب کنید. همچنین اگر هفتگی انتخاب کنید می‌توانید تعیین کنید که در کدام روزِ هفته تسویه کنند. اگر گزینه‌ی ماهانه را انتخاب کنید، می‌توانید تعیین کنید که در کدام روز ماه تسویه کنند. خلاصه آن‌که کاملاً دست‌ساز باز است که بهترین زمان را برای تسویه‌حساب انتخاب کنید.

تنظیمات درگاه پرداخت زرین پال

 

4- دریافت درگاه پرداخت به‌سادگیِ هرچه‌تمام

اگر قرار باشد درگاه پرداخت مستقیم از ارائه‌کنندگان درگاه دریافت کنید، از جمله آپ یا درگاه بانک ملت، باید مجوزهای صنفی ارائه دهید و البته که مدت‌زمان زیادی صبر کنید، اما اگر برای زرین‌پال برای درگاه پرداخت درخواست ارسال کنید، بدون دردسر و در مدت‌زمان کوتاهی می‌توانید درگاه اختصاصی‌تان را دریافت کنید.

 

5- اپلیکیشن اختصاصی

با نصب اپلیکیشن اختصاصی زرین پال به موارد مختلفی دسترسی خواهید داشت. نه‌تنها می‌توانید تنظیمات مربوط به درگاه‌تان را انجام دهید، بلکه هر بار که خریدی از فروشگاه شما انجام شود، نوتیفیکیشنی از سوی اپلیکیشن دریافت می‌کنید. همچنین خود زرین‌پال پیامکی مبنی بر  تراکنش جدید برای‌تان ارسال می‌کند.

 

6- امکان مشاهده‌ی تراکنش‌های ناموفق

در اپلیکیشن زرین پال می‌توانید تراکنش‌های ناموفق و اقدام به پرداخت‌هایی که موفق نشده‌اند را هم ببینید.

 

7- زرین‌لینک

اگر وب‌سایت ندارید و قرار است در شبکه‌های اجتماعی محصول‌تان را بفروشید، می‌توانید از خدمات زرین‌لینک استفاده کنید. زرین‌لینک امکانات متعددی دارد از جمله این‌که امکان تعریف محصولات متعدد را در اختیارتان قرار می‌دهد، فرصت تعریف کد تخفیف در آن دارید، همچنین می‌توانید فیلد تعیین کنید تا خریدار نام و نام خانوادگی و شماره‌تلفن و ایمیل وارد کند. افزون بر این، امکان تعریف پیام‌های مختلف برای تراکنش‌های موفق و ناموفق را در آن دارید.

 

8- پشتیبانی سریع

هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق حساب کاربری در وب‌سایت زرین پال، می‌توانید در قسمت تیکت‌ها هر مشکلی که دارید را با پشتیبان‌های زرین پال در میان بگذارید. خوشبختانه پشتیبان‌ها نه‌تنها سریع پاسخ می‌دهند، بلکه دقیق و کاربردی به حل مشکل می‌پردازند.

 

9- دسترسی به تراکنش‌ها

در هر زمان و بدون هیچ محدودیتی، می‌توانید به تراکنش‌های انجام‌شده – حتی تراکنش‌های سال گذشته – دسترسی داشته باشید. در تراکنش‌ها، هم نام پرداخت‌کننده و هم مبلغ پرداخت قابل‌مشاهده هستند.

 

10- درگاه پرداخت اختصاصی

درگاه پرداختی که به شما ارائه می‌شود، درگاهی اختصاصی است. یعنی هم آدرس وب‎سایت شما، هم لوگوی شما و هم نام فروشگاه‌تان در درگاه نمایش داده می‌شود. در پیامک رمز دوم هم که برای خریداران ارسال می‌شود، نام فروشگاه شما درج خواهد شد.

معرفی ماهی شیر + قیمت و لینک خرید

 

11- افزونه‌های اختصاصی

چه از وردپرس استفاده کنید، چه از جوملا و چه از هر نوع CMS دیگر، به کلی اسکریپت و افزونه برای نصب زرین‌پال دسترسی دارید. به‌عنوان مثال، اگر از وردپرس استفاده کنید، می‌توانید از افزونه‌های زرین‌پال برای پلفترم‌های فروش مختلف از جمله موارد زیر دسترسی داشته باشید:

  • Restrict Content Pro
  • WooCommerce
  • فرم پرداخت وردپرس (حمایت مالی)
  • پرداخت فرم ساز Gravity forms
  • Paid Memberships Pro
  • Contact 7
  • Easy Digital Downloads
  • LifterLMS
  • wp user frontend
  • Paid Download
  • GiveWP
  • LearnDash
  • Paid Download
  • LearnPress
  • myCRED
  • Bookly

 

12- لوگوی اعتماد همانند ای‌نماد

زرین‌پال دارای لوگوی اعتماد همانند ای‌نماد است. می‌توانید کد لوگوی زرین‌پال را در فوترِ سایت‌تان قرار دهید تا کاربران با کلیک روی آن، از همکاری شما با زرین‌پال مطمئن شوند.

 

کارمزدهای زرین پال

به صورت کلی، کارمزد Zarin Pal معادل 1 درصد مبلغ هر تراکنش تا سقف 3 هزار تومان است؛ این یعنی تفاوتی ندارد که محصول شما 1 میلیون یا 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد. در گذشته چند روزی طول می‌کشید تا پول‌های پرداختی به حساب کاربران واریز شود، اما حالا انجام این کار تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و نهایت بعد از 24 ساعت و تا قبل از ساعت 17، مبلغ تراکنش‌های انجام‌شده بعد از کسر کارمزد به حساب پذیرنده واریز می‌شود. گفتنی‌ست عملیات انتقال وجه در روزهای تعطیل انجام نمی‌شود.

 

آیا زرین‌پال امن است؟

زرین‌پال سال‌هاست که در زمینه‌ی پرداخت‌یاری فعالیت می‌کند و از باسابقه‌ترین شرکت‌ها در این زمینه به حساب می‌آید. این شرکت همچنین زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و تحت هیچ شرایطی امکان تخلف ندارد. به‌خوبی می‌توانید روی زرین‌پال به‌عنوان یک پرداخت‌یار حرفه‌ای حساب کنید. در نظر داشته باشید که بیش از 200 هزار وب‌سایت ایرانی از درگاه پرداخت زرین پال استفاده می‌کنند.

 

راهنمای دریافت درگاه پرداخت زرین پال

دریافت درگاه پرداخت از زرین‌پال کار ساده‌ای‌ست و دردسر زیادی ندارد. به وب‌سایت زرین‌پال مراجعه می‌کنید و با کلیک روی «ثبت‌نام»، می‌توانید خیلی ساده در زرین‌پال ثبت‌نام کنید. پس از آن نیاز است که روی درگاه پرداخت برای فروشگاه وب‌سایتی یا زرین‌لینک برای فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی کلیک کنید. مشخصات را که وارد کنید – از جمله نوع فعالیت فروشگاه و لینک فروشگاه و موارد این قبیل – نیاز است که عکس شناسنامه، کارت ملی و همچنین یک سلفی که کارت ملی در دست‌تان است را آماده کنید. در این عکس سلفی باید روی کاغذ بنویسید که این تصویر برای زرین‌پال گرفته شده‌است.

پس از حدود 24 ساعت، درگاه پرداخت برای شما آماده می‌شود. به همین سادگی.

 

لینک معرف زرین پال

یکی از خدمات جدیدتر زرین پال، ارائه لینک معرف به دارندگان این پنل و امکان کسب درآمد از طریق آن است. شما با معرفی این پلتفرم به افراد دیگر می‌توانید درآمد قابل توجهی از این راه داشته باشید.

برای شروع، روی لینک زیر کلیک کرده و بعد از آن، با لینک اختصاصی خود مشغول کسب درآمد شوید:

ثبتنام در زرین پال و شروع کسب درآمد

 

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه