بهترین چاقو شکاری چه ویژگی‌هایی دارد؟ + راهنمای خرید چاقوی سفری

چاقو شکاری

کمپینگ و ورزش‌های مرتبط با آن، از فعالیت‌های بسیار محبوب در دل طبیعت هستند که انجام گروهی آن، حسابی می‌تواند حال شما را خوب کند. البته، لازمه لذت بردن از هر ورزش و فعالیتی، داشتن تجهیزات و لوازم مورد نیاز آن است. چاقو شکاری یا سفری یکی از همین وسایل ضروری است که در بسیاری از شرایط مثل بریدن چوب یا طناب و حتی مواجهه با خوی وحشی طبیعت به کمک‌تان می‌آید. اما آیا با ویژگی های یک چاقوی شکاری خوب آشنا هستید؟

چاقوی سفری یا شکاری کاربردهای بسیاری دارد. مثلا فکر کنید می‌خواهید شب را در چادر و طبیعت بگذرانید و برای این کار لازم است کمی چوب برای روشن کردن آتش جمع کنید؛ اگر ابزار کافی نداشته باشید، احتمالا برای بریدن چوب به مشکل خواهید خورد. در شرایط خاص‌تر مانند اقامت‌های طولانی‌تر یا حضور در محیط‌های خطرناک‌تر مثل جایی که حیوان‌های وحشی هستند، چاقوی سفری بهترین همراه برای شما خواهد بود.

 

چاقوی شکاری چیست؟

مهم‌ترین تفاوت چاقوی سفری با کارد میوه‌خوری یا چاقوهای معمولی، طراحی خاص و مقاومت بالای آنهاست. این چاقوها معمولا با اندازه‌های کوچک و طراحی ارگونومی تولید می‌شوند تا خیلی راحت بتوانید از آنها استفاده کنید. به علاوه، خیلی تیز و مقاوم هستند و در برخورد با اجسام سخت‌تر، به آسانی خراب نمی‌شوند.

جنس تیغه چاقوهای شکاری معمولا از فولاد است و لبه‌های آنها به صورت دنده‌دار ساخته می‌شود تا عملکرد بهتری در برش داشته باشند. البته، خود تیغه‌ها نیز انواع بسیار متفاوتی دارند. به علاوه، برخی از این چاقوها به صورت چندکاره و ابزارهای جانبی مختلف تولید می‌شوند.

 

اطلاعات بیشتر و خرید بهترین چاقوهای شکاری از دیجی کالا

 

انواع چاقو شکاری

چاقوها از نظر نوع کاربرد و همچنین طراحی تیغه انواع مختلفی دارند که به صورت جداگانه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

چاقو ثابت

حرفه‌ای‌ترین مدل چاقوهای سفری، چاقوهای ثابت هستند. این محصولات معمولا اندازه بزرگتری در مقایسه با مدل‌های جیبی دارند، اما به همان اندازه مقاوم‌تر هستند. این وسایل بعضا یک غلاف هم همراه خود دارند تا آسیبی به شما نرسد.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی + بهترین پرینترهای سه بعدی

 

چاقو جیبی یا ضامن‌دار

مدل‌های ضامن دار یا جیبی از محبوب‌ترین مدل‌های چاقوهای شکاری هستند و اندازه بسیار کوچک آنها با امکان تا شدن، باعث شده تا بسیاری از افراد به خرید آنها روی بیاورند. مقاومت این چاقوها و تیزی تیغه آنها به اندازه مدل‌های ثابت نیست، اما کارایی آنها به اندازه‌ای هست که برای خرید، مجاب شوید.

 

خرید بهترین چاقوی ضامن دار از دیجی کالا

 

چاقو شکاری چندکاره

چاقوهای سفری چند کاره بیشتر از آنکه یک چاقو شکاری باشند، یک ابزار همه‌‌کاره هستند که با پرداخت هزینه‌ای معقول می‌توان وسایلی مانند چاقو، پیچ‌گوشتی، دربازکن، انبردست و … را کنار هم داشت. مقاومت و تیزی چاقوهای چندکاره معمولا پایین‌تر از مدل‌های ثابت یا ضامن‌دار است، با این حال، اگر حین سفر یا کمپینگ کار خاصی انجام نمی‌دهید یا شب را در طبیعت نمی‌مانید، این ابزار چندکاره بسیار مفید خواهند بود.

 

چاقو سرسوزنی

همان‌طور که از نام این محصولات پیداست، نوک این چاقوها بسیار تیز است و بیشتر برای سوراخ کردن یا شکار با پرتاب چاقو استفاده می‌شود. این چاقوها اغلب بسیار محکم هستند و تیغه تیزی برای برش دادن دارند.

 

انواع تیغه چاقو شکاری

شاید تصور کنید طراحی متفاوت تیغه چاقوهای شکاری صرفا به خاطر متمایز کردن شکل ظاهری است؛ اما این محصولات بر اساس استانداردی مشخص تولید می‌شوند و آشنایی با شکل تیغه چاقوی شکاری، به انتخاب بهتر کمک زیادی می‌کند.

پیش از معرفی، شکل انواع تیغه های چاقو در تصویر زیر نمایش داده شده است:

تیغه انواع چاقوهای سفری

تیغه خنجری (Clip-Point)

چاقوهایی با این طراحی از خوش‌دست‌ترین و محبوب‌ترین محصولات بازار هستند. معمولا نوک تیغه این چاقوها خیلی تیز است و به خاطر طراحی منحنی بخش بالایی آنها، قدرت مانور و برش تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

 

تیغه قطره‌ای (Drop-Point)

این چاقوها مقاومت بالاتری در مقایسه با مدل‌های خنجری دارند و بیشتر به درد کندن پوست، بریدن چوب و انجام کارهای سخت‌تر می‌خورند. نوک این چاقوها تیز است، اما نه به اندازه مدل خنجری یا سوزنی.

راهنمای خرید بهترین میکروفون یقه ای + معرفی بهترین میکروفون‌های یقه‌ای

 

تیغه سوزنی (Needle-Point)

همان‌طور که از نام این چاقوها پیداست، این وسایل تیغه‌ای باریک و بلند دارند و نوک آنها بسیار تیز است. از چاقوهای سوزنی بیشتر برای سوراخ کردن یا شکار استفاده می‌شود.

 

تیغه گوسفندی (Sheepsfoot)

به دلیل شباهت این مدل چاقوها به پای گوسفند، از همین نام برای آنها استفاده شده است. این چاقوها بیشتر برای سم گوسفندان و پیرایش آنها کاربرد دارند، اما همچنان بسیار محکم هستند.

 

تیغه دندانه دار (Serrated)

این چاقوهای سفری ظاهری مشابه اره داشته و در عین مقاومت بالا، بیشترین کاربرد را در برش دارند.

 

تیغه تانتو (Tanto)

اگر به دنبال چاقویی با تیغه بسیار محکم هستید، سراغ مدل‌های تانتو بروید. طراحی خاص این چاقوها باعث شده تا علاوه بر تیز بودن نوک چاقو، از آنها برای انجام کارهای سخت‌تر مثل بریدن چوب هم استفاده کرد.

 

تیغه نیزه‌ای (Spear-Point)

معمولا دو لبه این چاقوها خیلی تیز است و به خاطر مقاومت بالا، هنگام شکار یا سوراخ کردن اجسام مختلف می‌توانید روی آنها حساب کنید.

مدل‌های دیگر نیز بسته به طراحی و حالت تیغه در انجام کارهایی مثل سوراخ کردن، پوست کندن و خرد کردن بسیار کاربردی هستند.

بهترین چاقوهای سفری

 

مشاهده لیست بهترین چاقو های digikala

 

ویژگی های یک چاقو سفری خوب

مهم‌ترین مسئله هنگام خرید یک چاقو شکاری، طراحی و مقاومت آن است. شکل و اندازه چاقو باید جوری باشد که خیلی راحت بتوانید از آن استفاده کنید. به علاوه، اگر چاقوی شما به اندازه کافی تیز یا محکم نباشد، هنگام کار با آن در طبیعت با مشکلات آزاردهنده‌ای مثل شکستن تیغه یا نبریدن روبه‌رو خواهید شد.

جنس دسته چاقو شکاری هم خیلی مهم است. این مورد را بسته به شرایط‌تان باید انتخاب کنید. مثلا دسته‌های فولادی، بسیار مقاومند اما راحت‌تر از دست سر می‌خورند. دسته‌های لاستیکی خیلی راحتند اما دوام خیلی زیادی ندارند. پیشنهاد ما، علی‌رغم مقاومت نه‌چندان زیاد در برابر رطوبت، خرید چاقویی با دسته چوبی است، ولی اگر می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید، می‌توانید سراغ چاقوهایی با دسته پلاستیکی هم بروید.

راهنمای خرید بهترین دستگاه بخور سرد و گرم : کدام دستگاه مناسب شماست؟

موقع خرید حتما دقت کنید که پرچ‌ها و میخکوب‌ها، بیرون‌زدگی یا لقی نداشته باشند. وجود هر زائده اضافی روی دسته چاقو هم می‌تواند کار کردن با آن را سخت کند.

 

بهترین مارک چاقو شکاری

همیشه موقع خرید یک محصول باید به تولیدکننده و اعتبار آن توجه کرد؛ در غیر این صورت، وقتی در حال استفاده از آن وسیله هستید، به مشکل خواهید خورد. برای انتخاب بهترین برند چاقو شکاری می‌توانید محصولات شرکت‌هایی مانند

و … را انتخاب کنید.

قیمت چاقو شکاری بسته به برند، جنس تیغه، جنس دسته، طراحی و عملکرد، از 50 هزار تومان شروع می‌شود به 2 میلیون تومان و بیشتر نیز می‌رسد! در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین چاقوهای سفری را مشاهده کنید.

بهترین چاقوهای شکاری

مشاهده برترین چاقو های شکاری در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه