راهنمای خرید کفش سالنی : بهترین کفش فوتسال چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کفش فوتسال

هیچ کسی نیست که برای حداقل یک بار هم که شده، فوتبال بازی نکرده باشد. این روزها هم بازی‌های سالنی حسابی میان جوان‌ها محبوبیت پیدا کرده‌اند. لازمه بازی خوب، یک کفش خوب اسـت؛ اگر شما هم اهل فوتسال هستید و می‌خواهید یک کفش سالنی خوب را بخرید دارید اما نمی‌دانید بهترین کفش فوتسال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که کفش های فوتسال از لحاظ کیفیت، انواع مختلفی داشته و قیمت آن نیز به همان اندازه متغیر است. توصیه ما خرید یک کفش اورجینال یا گران‌ترین مدل بازار نیست، اما نباید سراغ مدلی هم بروید که بعد از دو بار شوت زدن، پاره شود!  

راهنمای خرید بهترین کفش فوتسال

 

انتخاب سایز مناسب کفش سالنی

یکی از اشتباهات کاربران هنگام خرید کفش های فوتسال، عدم توجه به سایز درست است و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند کنترل خوبی روی توپ و شوت‌های خود داشته باشند.

کفشی که تهیه می‌کنید، باید کاملا فیت پا و بیش از حد گشاد یا تنگ نباشد. اگر قصد تهیه کفش به صورت اینترنتی را دارید، ابتدا اندازه دقیق کفش و شرایط تعویض آن را از فروشنده بپرسید. همچنین اگر یکی از پاهای شما بلندتر از دیگری است، حتما پای بزرگتر را ملاک قرار دهید. افرادی که از جوراب‌های ضخیم و حوله‌ای استفاده می‌کنند، بهتر است سراغ کفشی بروند که کمی گشادتر باشد تا با پوشیدن جوراب، کفش تنگ نشود.

 

ویژگی های کفش فوتسال خوب

 

جنس

رویه کفش های فوتسال معمولا از جنس چرم مصنوعی یا PU هستند و ضمن حفظ سلامت پا، مقاومت بالایی هم دارند. اگر مشکلی با پرداخت هزینه‌ای بالاتر ندارید، می‌توانید سراغ کفش‌هایی با رویه چرم طبیعی بروید تا علاوه بر دوام بیشتر، انعطاف‌پذیر کفش نیز بیشتر باشد. بهتر است رویه کفش، منافذی هم برای جریان هوا داشته باشد چرا که حین دویدن، گرمای زیادی در کفش ایجاد شده و باعث تعریق می‌شود. در صورت نبود گردش هوا در کفش پا خیلی زود داغ می‌شود و تاثیری زیادی روی عملکرد شما در حین بازی خواهد داشت. جالب است بدانید بهترین کفش های فوتسال برای شوت زدن، بندی ضربدری دارند.

معرفی بهترین ویدیو پروژکتور های بازار ایران از نظر کیفیت

جنس زیره کفش، نقش بسزایی در جلوگیری از سر خوردن کفش فوتسال در سالن دارد. کفش‌هایی که جنس زیره آنها از EVA است و در آنها عاج‌ها و طرح‌های مختلفی را می‌توان پیدا کرد، چسبندگی بهتری به زمین دارند و می‌توانند روی عملکرد و بازی شما تاثیر زیادی بگذارند.

موقع خرید، حتما به جنس نوک کفش هم توجه کنید. معمولا برای نوک کفش های فوتسال، لایه‌ای اضافه‌تر در نظر گرفته می‌شود تا هنگام شوت زدن، آسیب کمتری به پای بازیکن برسد. به علاوه، کفش‌هایی که رویه آنها صاف است، بیشتر به درد شوت زدن می‌خورند.

 

وزن

کفش‌های سالنی سنگین اصلا خوب نیستند چرا که علاوه بر سرعت، روی کنترل توپ هم اثر منفی می‌گذارند. شاید نتوان یک استاندارد کلی برای وزن کفش تعیین کرد؛ با این حال وزن 220 تا 270 گرم برای هر کفش می‌تواند بازه مناسبی باشد.

 

اندازه

یک کفش فوتسال خوب، محکم داخل پا قرار می‌گیرد و ضمن راحتی پا، انعطاف‌پذیری بالایی هم دارد. بازیکن‌ها باید بتوانند پنجه‌ها را خیلی راحت داخل کفش حرکت دهند. به علاوه، انگشتان پا نباید به جلوی کفش بچسبند.

طراحی کفش فوتسال

 

طراحی

فقط خوب بودن جنس یا اندازه کافی نیست؛ اگر می‌خواهید بهترین کفش فوتسال را برای خود بخرید، حتما به طراحی آن نیز توجه کنید. کفش‌هایی که پاشنه آنها بیش از حد بلند باشد، به پاشنه پا و کفش‌هایی که پاشنه آنها کوتاه باشد، به انگشتان فشار می‌آورند. سعی کنید کفشی را بخرید که پاشنه یا لژ آن ارتفاعی متعادل داشته باشد.

به علاوه، برخی افراد کتانی‌ها جورابی با انعطاف‌پذیری بالای رویه را برای استفاده در سالن‌های ورزشی توصیه می‌کنند. این کفش‌ها در مقایسه با مدل‌های بندی، راحتی بیشتری دارند، اما قبل از خرید باید مطمئن شوید که به اندازه کافی مقاوم هستند و آسیبی به پای شما نمی‌زنند.

 

بهترین زمان برای خرید کفش

موردی که متاسفانه بسیاری از افراد از آن بی‌خبر هستند و فروشندگان نیز به آن اشاره‌ای ندارند، زمان مناسب برای خرید کفش است. اکیدا توصیه می‌شود کفش را غروب یا شب تهیه کنید چرا که پا در حین روز، دم کرده و در مقایسه با ابتدای روز، کمی بزرگتر می‌شود. اگر کفشی را صبح تهیه کنید، ممکن است با دویدن زیاد و دم کردن پا هنگام غروب، کفش به پای شما فشار وارد کند.

نکات مهم در انتخاب و خرید بهترین تراز لیزری در بازار

 

دیدن پرفروش ترین کفش های فوتسال در دیجی کالا

 

شیوه نگهداری از کفش فوتسال

حرفه‌ای باشید یا نباشید، باید نکات مربوط به نگهداری از کفش های فوتسال را بدانید تا بعد از مدتی کوتاه، دوباره مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت نشوید.

افرادی که از کفش های اورجینال یا گران‌قیمت استفاده می‌کنند، بهتر است یک کفش ارازن‌قیمت برای تمرینات یا فعالیت‌های معمولی هم داشته باشند تا استهلاک کفش اصلی کمتر شود.

بسیاری از افراد بعد از شستن کفش، آن را در مقابل حرارت قرار می‌دهند تا سریع‌تر خشک شود؛ این کار کاملا اشتباه است و باعث آسیب دیدن بافت کفش می‌شود. به دلیل باید اجازه دهید که کفش در شرایط عادی خشک شود. همچنین برای شستن کفش بهتر است از آب ولرم استفاده شود.

بعد از شستن کفی، حتما آن را از کفش بیرون آورده و به صورت جداگانه در معرض هوای آزاد قرار دهید.

بد نیست بعضی وقت‌ها کفش را قبل از بازی مرطوب کنید؛ این کار به افزایش عمر زیره کمک می‌کند.

اگر کفش شما از جنس چرم طبیعی است، برای افزایش طول عمر توصیه می‌کنیم رویه آن را هرچند وقت یک‌بار چرب کنید.

 

بهترین کفش فوتسال برای شوت زدن

برای خرید بهترین کفش فوتسال ابتدا باید سطح بازی را در نظر بگیرید. برای افرادی که هفته‌ای یک بار، آن هم به صورت تفریحی بازی می‌کنند، شاید نیازی به تهیه کفش‌های چند میلیون تومانی نباشد؛ اما اگر در این رشته ورزشی حرفه‌ای هستید، به هیچ‌وجه سراغ کفش‌های کپی یا چینی نروید.

حداقل توصیه ما، تهیه کفش‌هایی از برندهای داخلی است که حداقل برای خودشان اسم و رسمی داشته باشند.

 

قیمت کفش فوتسال

قیمت کفش های سالنی بسته به برند و جنس، بسیار متنوع است. اگر بخواهید بهترین کفش فوتسال را تهیه کنید، احتمالا باید چند میلیون تومان کنار بگذارید. اما کفش‌های باکیفیتی زیادی هم وجود دارد که با پرداخت هزینه‌های معقول (کمتر از 500 هزار تومان) می‌توان آنها را تهیه کرد. لینک زیر در پیدا کردن بهترین کفش‌ها به شما کمک خواهد کرد.

راهنمای خرید بهترین روتر میکروتیک + معرفی 4 تا از بهترین‌ روتر های mikrotik

کفش فوتسال

مشاهده لیست بهترین کفش های سالنی در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه