نکات مهم برای انتخاب بهترین همزن برقی + معرفی 5 تا از همزن های برتر بازار

نحوه انتخاب بهترین همزن برقی در بازار

تفاوتی نمی‌کند که آشپزی حرفه‌ای باشید یا کسی که گاهی از سر نیاز مجبور به استفاده از لوازم آشپزخانه می‌شود، در هر صورت به‌احتمال بسیار به وسیله‌ای کاربردی با نام همزن برقی یا به قولی میکسر برقی نیاز دارید. البته که اگر اهل شیرینی و کیک باشید که قطعاً به این وسیله نیاز دارید. ازآن‌جا‌که در بازار ایران همزن‌های بسیار زیادی با قیمت‌های مختلف عرضه شده‌اند، بهتر است پیش از انتخاب همزن برقی با برخی معیارهای مهم آشنا باشید تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که در دست دارید، بهترین همزن برقی را انتخاب کنید. در این نوشتار از مجله‌ی بست‌بای‌پلاس به مهم‌ترین نکات برای خرید همزن برقی اشاره می‌کنیم و پس از آن مروری خواهیم داشت بر 5 تا از بهترین همزن‌های برقی در رده‌های قیمتی مختلف.

نکات مهم برای انتخاب بهترین همزن برقی

1- معمولی یا کاسه‌دار

دو نوع عمده از همزن برقی وجود دارد. یک نوع معمولی است که به‌احتمال بسیار تا کنون این نوع را دیده‌اید. تصویر زیر نشان می‌دهد که منظورمان کدام نوع است.

راهنمای خرید بهترین همزن برقی

این نوع همزن برقی معمولاً قیمت کمتری از نوع کاسه‌دار دارد و البته به‌خوبی کارتان را راه می‌اندازد. چه از این همزن توقع هم‌زدن شیر و آرد برای کیک را داشته باشید و چه بخواهید مواد مختلف برای کتلت یا کوکو را ترکیب کنید، به‌خوبی می‌توانید روی این همزن حساب کنید.

اما نوع دوم معمولاً همزنی بزرگ‌تر و البته گران‌قیمت‌تر است. این همزن‌ها کاسه‌ای بزرگ دارند و در واقع همه‌چیز‌تمام هستند. می‌توانید آن‌ها را در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید و برای استفاده از آن‌ها، حتی تکان‌شان ندهید و همچون یک ماکروفر، مواد را درون آن‌ها قرار دهید. این همزن‌ها پایه دارند و نیازی نیست که آن‌ها را در دست بگیرید.

البته که همان همزن‌های معمولی هم کارتان را راه می‌اندازند، اما به هر حال اگر به ظاهر آشپزخانه‌تان اهمیت می‌دهید و البته کارهای پیشرفته‌تری از همزن توقع دارید، همزن‌های کاسه‌دار یا ایستاده گزینه‌هایی مناسب‌تر برای‌تان هستند، هر چند که برای خرید آن‌ها باید مقداری بیشتر نسبت به همزن‌های معمولی هزینه کنید.

معرفی چند نمونه برتر دوربین عکاسی میان رده Canon زیر 20 میلیون تومن

 

2- به راحتی همزن توجه کنید

اگر به همزن نوع دوم علاقه دارید، باید به سایز همزن و مکانی که برای نگهداری از آن در نظر گرفته‌اید دقت کنید، اما اگر علاقه‌مند به نوع اول هستید، باید به راحتی همزن دقت کنید. شما قرار است همزن را در دست بگیرید و با آن کار کنید و بنابراین اگر وزن همزن زیاد باشد، اگر دسته‌اش کوتاه باشد و در کل اگر چندان راحت نباشد، نمی‌توانید به‌خوبی از آن استفاده کنید.

 

3- توان مصرفی هم مهم است

هر چه توان همزن بیشتر باشد، بی‌شک در دور تند قدرت بیشتری برای هم‌زدن دارد. سعی کنید همزنی تهیه کنید که توانی بالاتر از 300 وات داشته باشد. نکته‎ی دیگر آن‌که بهتر است همزنی که انتخاب می‌کنید، امکان تغییر سرعت یا توان را به شما بدهد تا در مواقعی که نیازی به سرعت زیاد همزن ندارید، بتوانید سرعت را روی کُند تنظیم کنید.

 

4- به جنس پره دقت کنید

بهترین همزن برقی همزنی است که پره‌هایی از جنس استیل ضدزنگ دارد.

 

5- برند هم مهم است

بی‌شک برند تولیدکننده‌ی همزن اهمیت زیادی دارد. برخی بر این باور هستند که برندهای مشهور صرفاً پول تبلیغات را از جیب ما برمی‌دارند، اما واقعاً این‌گونه نیست. مزیت اصلی محصولات برندهای بزرگ و مشهور این است که معمولاً کیفیت‌شان – چه از لحاظ بدنه و چه از لحاظ فنی – پایین نیست، چراکه هیچ برندی نمی‌آید با تولید محصولات بی‌کیفیت، اعتباری که سال‌ها کسب کرده را زیر سؤال ببرد؛ اما برندهای ناشناس معمولاً ترسی از تولید محصولات بی‌کیفیت ندارند، چراکه هیچ ضربه‌ای به اعتبار برندشان نمی‌خورد.

 

5 نمونه‌ی بهترین همزن برقی

مروری بر چند نکته برای انتخاب بهترین همزن برقی داشتیم و اکنون باید به سراغ 5 نمونه از بهترین همزن‌های برقی – از معمولی گرفته تا کاسه‌دار – در رنج‌های قیمتی مختلف برویم:

 

1- همزن کنوود مدل HM620

همزن کنوود مدل HM620

نخستین پیشنهاد ما به شما محصولی از برند کنوود است، همزنی کاسه‌دار و البته بسیار زیبا و شیک. این محصول برند کنوود، توانی 350 واتی دارد و امکان تنظیم سرعت را در اختیارتان می‌گذارد. پره‌های آن از جنس استیل ضدزنگ اند و خوشبختانه کاسه‌اش هم قابلیت چرخش خودکار دارد.

راهنمای تعمیر و عیب یابی خودرو | معرفی دیاگ خودرو و شیوه کار با آن

 

مشاهده‌ی همزن کنوود HM620 در دیجی‌کالا

 

2- همزن گوسونیک مدل GSM-889 

راهنمای خرید بهترین همزن برقی

پیشنهاد دوم ما برای خرید بهترین همزن برقی یکی از پرفروش‌ترین محصولات در بازارهای ایران است. این محصول برند گوسونیک، ظاهری شیک و زیبا دارد و خوشبختانه از خمیرزن و ورزدهنده برخوردار است. پره‌های آن از جنس استیل ضد زنگ اند و حداکثر توان خود دستگاه 1200 وات است.

امکان تنظیم سرعت در 6 سطح مختلف، کاسه‌ی استیل و البته 7 لیتری از دیگر ویژگی‌های مثبت این همزن هستند.

 

مشاهده‌ی همزن گوسونیک GSM-889 در دیجی‌کالا

 

3- همزن گاستروبک مدل 40983

راهنمای خرید بهترین همزن برقی

دو همزن قبلی که معرفی کردیم از نوع ایستاده یا کاسه‌دار بودند، اما سومین پیشنهاد ما به شما همزنی بدون پایه ولی بسیار قدرتمند از برند گاستروبک است. این همزن زیبا، توانی 500 واتی دارد و از حالت توربو پشتیبانی می‌کند. همچنین سرعت آن را در چند سطح مختلف می‌توانید تنظیم کنید.

نکته‌ی مثبت دیگر در مورد این همزن این است که از چند سری مختلف برخوردار است و هر یک از سری‌ها کارایی همزن را تغییر می‌دهند. به‌عنوان مثال، یکی  از این سری‌ها همزن را به گوشکوب برقی و یکی دیگر به آسیاب تبدیل می‌کنند.

 

مشاهده‌ی همزن گاستروبک 40983 در دیجی‌کالا

 

4- همزن بوش مدل MFQ4730

راهنمای خرید بهترین همزن برقی

چهارمین پیشنهاد ما هم همزنی بدون کاسه است، همزنی از برند بوش که البته از قدرتمندترین همزن‌های بازارهای ایران است. این همزن برقی کوچک دارای توان 575 واتی است و پره‌هایی از استیل ضدزنگ دارد.

خوشبختانه از 5 سرعت مختلف برخوردار است و از حالت توربو هم پشتیبانی می‌کند. در ضمن افزون بر پره‌های همزن، درون جعبه‌ی این محصول پره‌های خمیرزن هم وجود دارند و از آن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. صدای کم، مصرف برق بهینه و متریال با کیفیت از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول برند بوش هستند.

 

مشاهده‌ی همزن بوش MFQ4730 در دیجی‌کالا

 

5- همزن فیلیپس مدل HR3740/10

راهنمای خرید بهترین همزن برقی

اما پنجمین و آخرین پیشنهاد ما به شما برای خرید بهترین همزن برقی محصولی از برند فیلیپس است و از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به‌دنبال خرید همزن برقی ارزان ولی با کیفیت هستند.

معرفی 10 نمونه‌ی خوشمزه‌ترین و بهترین ماهی جنوب

حداکثر توان این همزن 400 وات است و خوشبختانه پره‌هایی از استیل ضد زنگ دارد. یک جفت سری خمیرزن هم درون جعبه‌ی این همزن قرار داده‌اند. در ضمن همزن از حالت توربو پشتیبانی می‌کند و همچنین سرعت آن را در 5 سطح مختلف می‌توان تنظیم کرد.

 

مشاهده‌ی همزن فیلیپس HR3740/10 در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه