راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی : معرفی بهترین مدل‌های 1400

دستگاه تصفیه کننده آب

جوامع بشری در حال رشد هستند و منابع بخصوص آب بواسطه تغییرات اقلیمی در حال کاهش هستند و ناگزیر کیفیت آب شرب در برخی از مناطق دنیا از جمله ایران کاهش یافته است. از این رو مهندسان به فکر رفع مشکل افتاده و وسیله ایی بسیار کاربردی را ساخته اند.

با کیفیت پایینی که آب های آشامیدنی دارند، دستگاه های تصفیه آب می‌توانند نقشی حیاتی را در جداسازی املاح اضافی ایفا کرده و سلامتی آب مصرفی را تضمین کنند. به همین بهانه، در ادامه 3 مورد از بهترین مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی را معرفی خواهیم کرد.

همان‌طور که می‌دانید، آب‌های آشامیدنی در بسیاری از شهرها حاوی املاح و مواد اضافی زیادی هستند که مصرف آنها می‌تواند روی بدن اثر منفی بگذارد. همین موضوع نیز باعث شده تا شرکت‌های مختلف با تولید دستگاه تصفیه آب و استفاده از تکنیک‌های مختلف، آبی زلال و سالم را به ارمغان بیاورند.

البته، وظیفه این دستگاه‌ها صرفا جدا کردن املاح نبوده و در مدل‌هایی که کارایی بالاتری دارند، دستگاه می‌تواند رنگ و بوی نامطبوع آب را هم از بین ببرد. به علاوه، دستگاه‌های گران‌تر که مناسب سیستم خانگی هستند، یک منبع کوچک (عمدتا 12 لیتری) هم برای ذخیره آب دارند. فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی اثرگذار هستند؛ مانند سیستم فیلتراسیون، نوع و تعداد فیلترهای مورد استفاده، دقت فیلترها و موارد مشابهی که در اینجا نمی‌خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم. با این حال، بهتر است بدانید دستگاه‌هایی که از سیستم اسمز معکوس استفاده می‌کنند، از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در خانه‌ها محسوب می‌شوند.

انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی

همانند دیگر محصولات موجود در بازار، دستگاه های تصفیه آب نیز انواع مختلفی دارند؛ برخی از آنها داخل کتری‌ها و پارچ‌های مخصوص (مانند برخی از محصولات شرکت شیائومی) استفاده می‌شوند، برخی به صورت تک‌ مرحله‌ای بوده و سر شیر آشپزخانه نصب می‌شوند و انواع مختلف دیگری که هرکدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند.

دستگاه اسمز معکوس خانگی، بهترین گزینه برای خرید است. این دستگاه‌ها عمدتا از سیستم های 4 یا 6 مرحله‌ای برای تصفیه آب بهره برده و هرکدام از فیلترهای مورد استفاده، مسئولیتی خاص را در از بین بردن آلودگی‌ها بر عهده دارند.

ویژگی های کفش مخصوص پیاده روی : با خیال راحت راه بروید!

آشنایی با 3 مورد از بهترین مدل های دستگاه تصفیه آب

 

3- تصفیه آب خانگی آکوآاسپرینگ مدل RO-S151 

اغراق نیست اگر بگوییم بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در بازه قیمتی کمتر از 3 میلیون تومان، آکوآ اسپرینگ RO-S151 است. این دستگاه که از روش اسمز معکوس بهره می‌برد، قادر است تا 99 درصد از ناخالصی‌های داخل آب، میکرو ارگانیسم‌ها و مواد مضری دیگری مانند آرسنیک و نیترات را از بین برده و به کمک سیستم داخلی مخصوص، آنها را به سمت فاضلاب هدایت کند.

سیستم 7 مرحله‌ای تصفیه و فیلتراسیون، یکی دیگر از مزایای اصلی دستگاه تصفیه آب خانگی RO S151 محسوب می‌شود. در این سیستم، آب شهری ابتدا وارد دستگاه شده و بعد از عبور از فیلترهای کربنی، الیافی، ممبران و … تمام آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها از جمله بوی بد، مواد معدنی، کلر و … را از دست داده و در نهایت، آبی شفاف و زلال را به ارمغان می‌آورد. این دستگاه همچنین با از بین بردن شوری آب، به نوعی یک آب شیرین کن نیز هست. وجود مخزن 16 لیتری و قابلیت نصب مستقیم به آب‌سردکن یخچال ساید بای ساید، یکی دیگر از قابلیت های جذاب دستگاه تصفیه آب خانگی Aqua Spring RO S151 محسوب می‌شود.

تصفیه آب خانگی آکوآاسپرینگ مدل RO-S151 

مشاهده تصفیه آب خانگی آکوآاسپرینگ مدل RO-S151 در دیجی کالا 

2- دستگاه تصفیه کننده آب اولانسی مدل REVERSE OSMOSIS

اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی هستید، ما دستگاه تصفیه آب اولانسی مدل Reverse Osmosis AT8080 را پیشنهاد می‌کنیم؛ یک دستگاه پیشرفته با سیستم اسمز معکوس و تصفیه 10 مرحله‌ای که خیال شما را از داشتن آبی سالم راحت خواهد کرد. از نظر عملکرد کلی، تفاوت خاصی میان این دستگاه و محصولات آکوآ اسپرینگ نیست، با این حال سیستم فیلتراسیون پیچیده‌تر و 10 مرحله‌ای تصفیه کننده آب اولانسی با از بین بردن بوی بد، شوری، ذرات ریز، مواد معدنی، ناخالصی‌ها، ذرات کربنی و … می‌تواند یکی از بهترین‌ها در بازار باشد. فیلترهای سوپر مینرال و اکسیژن‌ساز از اصلی‌ترین بخش‌ها در این دستگاه هستند. به علاوه، دستگاه تصفیه آب اولانسی AT8080 از سیستم‌های اولترافیلتراسیون UF و اتوفلش خودکار برای شستشوی ممبران استفاده کرده و دقت فیلتراسیون آن، 99 درصد اعلام شده است.

قیمت این دستگاه تصفیه آب تایوانی در مقایسه با مدل‌های کانادایی و آمریکایی تا حد زیادی بیشتر است، ولی به همان اندازه نیز به‌‌روزتر و پیشرفته‌تر بوده و می‌تواند ذرات اضافی داخل آب را با دقت بالاتری از بین ببرد.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی + بهترین پرینترهای سه بعدی

دستگاه تصفیه کننده آب اولانسی مدل REVERSE OSMOSIS

مشاهده دستگاه تصفیه کننده آب اولانسی مدل AT8080 در دیجی کالا

1- دستگاه تصفیه کننده آب آکوآ اسپرینگ مدل NF – SF4200 

یکی دیگر از برترین مدل های دستگاه های تصفیه آب خانگی، آکوآ اسپینگ مدل NF SF4200 است که همانند محصول شرکت اولانسی، از آخرین تکنولوژی‌ها برای از بین بردن ذرات اضافی آب استفاده کرده و با سیستم فیلتراسیون 10 مرحله‌ای قادر است هرنوع آلودگی در آب را از بین ببرد. فیلتر نانو به کار گرفته شده در این دستگاه، از ذرات 100 درصد گیاهی است و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان و همچنین استحکام بالا در برابر مواد شیمیایی، نقشی کلیدی را در از بین بردن ناخالصی‌های آب ایفا می‌کند.

دستگاه تصفیه آب Aqua Spring SF4200 نیز با قابلیت حذف کلیه رسوبات مانند شن و ماسه، از بین بردن شوری آب، جذب مواد معدنی و کربنی در فیلترها و داشتن مخزنی جدا برای ذخیره آب تصفیه‌شده، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است. گفتنی‌ست این دستگاه تمام استانداردهای بین‌المللی را نیز داراست.

دستگاه تصفیه کننده آب آکوآ اسپرینگ مدل NF - SF4200 

مشاهده دستگاه تصفیه کننده آب آکوآ اسپرینگ مدل NF – SF4200 در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه