ویژگی های کفش مخصوص پیاده روی : با خیال راحت راه بروید!

کفش مخصوص پیاده روی

پیاده روی کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست و علاوه بر سلامت جسم، روی سلامت روان هم تاثیر زیادی می‌گذارد. هرچند، اگر کفشی که تهیه می‌کنید مناسب پیاده روی نباشد، سلامت تمام بدن، به‌خصوص قلب دوم شما در خطر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم ویژگی های کفش مخصوص پیاده روی را بیان کنیم؛ نکاتی که دانستن آنها قطعا روی تصمیم شما برای انتخاب کفش اثرگذار خواهد بود.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، کفش پیاده روی با کفش مخصوص دویدن تفاوت‌های زیادی دارد. در آن سو، بیشتر افراد، موقع خرید فقط به شکل ظاهری کفش توجه می‌کنند و وقتی غرق زیبایی یک مدل خاص شدند، با عدم توجه به کیفیت، به کل بدن آسیب خواهند زد.

خصوصیات کفش مناسب پیاده روی

کفش مخصوص پیاده روی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه، به صورت جداگانه در مورد ویژگی‌های هر قسمت صحبت می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

رویه کفش

بخش بالایی یا رویه کفش های پیاده روی معمولا از جنس چرم یا مش هستند. فارغ از اینکه هرکدام از این مدل‌ها چه قیمتی دارند و شما کدام‌یک را انتخاب می‌کنید، بهتر است این قسمت به اندازه کفی مقاوم باشد تا در حرکت‌های ناگهانی یا هنگام پیچ خوردن پا، کمترین آسیب به پا برسد.

توصیه می‌کنیم کفشی را بخرید که رویه آن از الیاف طبیعی و بدون مواد مضر شیمیایی تولید شده باشد تا در طولانی‌مدت دچار حساسیت‌های پوستی نشوید. به علاوه، بهتر است این قسمت دارای منافذ مختلفی برای گردش هوا هم باشد. کفش های با رویه مش از بهترین گزینه‌ها برای خرید هستند.

پاشنه کفش پیاده روی

طراحی شکل پاشنه کفش، یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. این قسمت معمولا ضخیم‌تر از بخش‌ها دیگر است و علاوه بر انعطاف‌پذیری بیشتر، باید انواع ضربه‌ها و شوک‌ها را هم دفع کند. البته ارتفاع پاشنه نباید بیش از حد هم زیاد باشد چرا که آسیبی جدی به پا خواهد زد.

راهنمای خرید رینگ لایت ؛ با بهترین‌های بازار آشنا شوید

اگر به دنبال بهترین کفش مخصوص پیاده روی هستید، مدلی را انتخاب کنید که کمترین فشار را به پاشنه بیاورد و خوب بتواند قوس پاشنه را پوشش دهد. به علاوه، پاشنه نباید در کفش حرکت اضافه‌ای داشته باشد یا لغ بزند؛ در این صورت، از آسیب‌های احتمالی به زانوها نیز جلوگیری خواهد شد.

تفاوت کفش مخصوص دویدن با پیاده روی در انعطاف‌پذیری آن است. کفش های مخصوص پیاده روی در بخش پاشنه، منعطف‌تر بوده و قسمت پنجه‌ها انعطاف پایین‌تری دارند، در حالی که این موضوع در کفش‌های رانینگ برعکس است.

لایه میانی

کیفیت تولید و مواد مورد استفاده در لایه میانی به خاطر نقش آن در کاهش وزن کفش، اهمیت زیادی دارد. وظیفه این قسمت، انتقال نیروی ناشی از وزن بدن به سطح کلی کفش است. در تولید لایه میانی معمولا از موادی مانند EVA استفاده می‌شود تا وزن تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

موقع خرید کفش مخصوص پیاده روی دخترانه یا پسرانه، حتما شکل قوس و طراحی لایه میانی را در نظر بگیرید تا گودی کف پا، کاملا پر شود. اگر کف پای شما صاف است، انتخاب کفشی با لایه میانی سفت‌تر، تصمیمی هوشمندانه خواهد بود.

زیره کفش

کف کفش پیاده روی اصلا نباید نازک یا خیلی باریک باشد؛ در این صورت، موقع عبور از مسیرهای ناهموار یا اجسام سفت‌تر، پای شما آسیب خواهید دید. از طرفی، این بخش باید انعطاف‌پذیر هم باشد تا وقتی گام برمی‌دارید و راه می‌روید، آسیبی به کف پا و پنجه‌ها نرسد. خرید کفش‌هایی که زیره آنها خشک و بدون انعطاف است، اصلا توصیه نمی‌شوند.

کفی که داخل خود کفش استفاده می‌شود هم اهمیت زیادی دارد. برخی مدل‌ها طبی هستند و به خوبی گودی کف پا را پر می‌کنند، در حالی که در مدل‌های ارزان‌تر، از یک پارچه خشک و نازک استفاده می‌شود که عملا کارایی ندارد. اگر موقع راه رفتن حس خوبی ندارید یا نرمی را زیر پا حس نمی‌کنید، حتما کفی را هم عوض کنید.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی : معرفی بهترین مدل‌های 1400

اندازه

اندازه مناسب کفش به گونه‌ای است که بتوانید همه انگشتان خود را تکان دهید. فاصله انگشتان تا نوک کفش نباید بیش از 2 سانتی‌متر باشد.

اصلا به فکر جا باز کردن کفش هم نباشید! همیشه سعی کنید چیزی را بخرید که از همان اول راحت است. برخی افراد از جوراب‌های ضخیم استفاده می‌کنند؛ پس موقع خرید، حتما آنها را به پا داشته باشید تا بعدا مشکل کیپ بودن پا در کفش را داشته باشید.

در آوردن جوراب موقع انتخاب کفش هم از کارهای نادرستی است که متاسفانه خریداران توجهی به آن ندارند.

وزن

کفش مخصوص پیاده روی باید سبک و کم‌وزن باشد تا در طولانی‌مدت و هنگام راه رفتن، پا و مچ آن خسته نشوند. به علاوه، رویه کفش هم باید انعطاف‌پذیر باشد تا در پیاده روی های طولانی‌مدت، پا اذیت نشود.

چند نکته پیش از خرید کفش مخصوص پیاده روی

همیشه خرید کفش را برای ساعات انتهایی روز مثل غروب یا شب در نظر بگیرید چون در طول روز و با راه رفتن، پا منبسط شده و واقعا بزرگتر می‌شود. در این صورت، ممکن است کفشی که صبح خریده‌اید، بعد از کمی راه رفتن پای شما را بزند.

اگر می‌خواهید یک کفش بدون بند را برای پیاده روی تهیه کنید، مطمئن شوید که بخش بالایی آن می‌تواند استحکام پا در کفش را حفظ کند. کفش پیاده روی بنددار هم باید به گونه‌ای باشد که بعد از بستن همه بندها، پا محکم داخل کفش قرار بگیرد و اصطلاحا لغ نزند.

افرادی که در فصول پاییز و زمستان عادت به پیاده‌روی دارند، بهتر است کفشی را تهیه کنند که در برابر آب مقاوم باشد. کفش‌هایی که رویه مش دارند اگرچه راحت هستند، اما مانع از نفوذ آب نخواهند شد.

اندازه پای برخی افراد (بیشتر در بخش طولی)، یکسان نیست. موقع خرید، هر دو لنگه را بپوشید تا از اندازه درست آن مطمئن باشید.

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی + بهترین پرینترهای سه بعدی

بهترین کفش مخصوص پیاده روی

کفش های مناسب پیاده روی تنوع بسیار بالایی دارند و قیمت آنها بسته به کیفیت، برند و البته ایرانی یا خارجی بودن، از چندصد هزار تومان تا چند میلیون تومان هم می‌رسد. علت این اختلاف قیمت هم چیزی نیست جز دوام و کیفیت کفش، نه صرفا نام برندی که یک کتانی با خود یک یدک می‌کشد.

البته، توصیه ما صرفا خرید کفش های گران‌قیمت نیست و بهتر است متناسب با نیاز خود سراغ تهیه کفش بروید. در ادامه، چند مورد از بهترین کفش های مناسب پیاده روی کردن را معرفی کرده‌ایم تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

3- کفش مناسب پیاده روی مردانه آدیداس

کفش مناسب پیاده روی مردانه آدیداس

مشاهده کفش پیاده روی آدیداس در دیجی کالا

2- کفش پیاده روی چمپیون

کفش پیاده روی چمپیون

مشاهده کفش پیاده روی چمپیون در دیجی کالا

1- کفش مناسب پیاده روی مردانه کفش سعیدی

کفش مناسب پیاده روی مردانه کفش سعیدی

مشاهده کفش مخصوص پیاده روی مردانه سعیدی در دیجی کالا

همچنین در صورتی که به دنبال خرید یک کفش پیاده رویی استاندارد میگردید از طریق لینک زیر میتوانید با کیفیت ترین و بهترین ها را مشاهده و خریداری کنید.

مشاهده کفش های برتر

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه