راهنمای خرید پرینتر سه بعدی + بهترین پرینترهای سه بعدی

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه‌بعدی از شگرف‌ترین محصولات تکنولوژی در سال‌های اخیر هستند. این پرینترها برای آن‌ها که هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نداشته‌اند هم بسیار جذاب اند، چه رسد برای آن‌ها که به دلایل مختلف از این محصولات نوین تکنولوژی استفاده می‌کنند. پرینترهای سه‌بعدی برای چاپ سه‌بعدی اشکال و وسایل مختلف از تکنولوژی‌های گوناگون استفاده می‌کنند و همه‌ی آن‌ها به‌مانند هم نیستند، اما تقریباً در یک چیز مشترک اند و آن این‌که نقشه‌ی سه‌بعدی آن‌چه که می‌خواهید را به آن‌ها می‌دهید و شئ را به‌صورت سه‌بعدی دریافت می‌کنید. اگر قصد خرید پرینتر سه بعدی دارید، با آن‌چه که در ادامه‌ی این نوشتار می‌آید همراه باشید. می‌خواهیم گشتی در دنیای پرینترهای سه‌بعدی داشته‌باشیم و ببینیم پرینترهای سه‌بعدی چه انواعی دارند، کدام برندها در بازار معتبرتر اند و دست‌آخر سری به بهترین پرینترهای سه بعدی موجود در بازار بزنیم. با راهنمای پرینتر سه بعدی همراه باشید.

انواع پرینتر سه بعدی

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

به‌طور کلی پرینترهای سه بعدی را به خانگی و صنعتی تقسیم می‌کنند، اما واقعیت این است که تقسیم اصلی پرینترها از طریق تکنولوژی چاپ در آن‌ها صورت می‌گیرد. چنان‌که گفته شد، تمامی پرینترها برای چاپ سه بعدی از تکنولوژی واحدی پیروی نمی‌کنند و چندین تکنولوژی چاپ برای پرینترهای مختلف به کار گرفته می‌شوند. با توجه به تکنولوژی به‌کاررفته در پرینترهای سه بعدی، می‌توان برخی از انواع پرینتر سه بعدی را به‌طور خلاصه به‌شکل زیر معرفی کرد:

  • پرینتر سه بعدی SLS: پرینترهای سه‌بعدی SLS را «پودر پایه» هم می‌نامند، چراکه این پرینترها برای ساخت قطعات از ماده‌ی اولیه‌ی پودری‌شکل بهره می‌برند. مهم‌ترین مزیت این نوع پرینتر سه بعدی این است که سرعت ساخت بالایی دارد و معمولاً زمان‌هایی که نیاز به ساخت قطعات در تیراژ بالا باشد، از این نوع پرینتر استفاده می‌کنند. این روش در واقع یک روش صنعتی پرینت سه‌بعدی است.
  • پرینتر سه بعدی SLA: زمانی که پرینتر سه بعدی اختراع شد، برای نخستین بار از این روش برای چاپ سه بعدی استفاده شد و البته همچنان از آن بهره گرفته می‌شود. در روش SLA از رزین فوتوپلیمر برای ساخت قطعات استفاده می‌کنند. صافی سطح قطعه از مزایای ویژه‌ی این روش است. همچنین از آن برای ساختن قطعاتی که شفاف هستند استفاده می‌کنند. روش SLA همچون روش SLS روشی صنعتی محسوب می‌شود.
  • پرینتر سه بعدی FDM: در پرینترهای سه بعدی FDM از روش FDM استفاده می‌کنند. در این روش برای ساخت قطعات از فیلامنت پلیمری استفاده می‌شود. در پرینترهای سه بعدی خانگی از این روش استفاده می‌شود، هر چند که پرینترهای سه‌بعدیِ بزرگ صنعتی هم گاه از این روش برای ساخت قطعات استفاده می‌کنند. قیمت پایین این پرینترها از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن‌هاست.
نکات انتخاب بهترین سشوار بازار + معرفی چند نمونه از سشوار های با کیفیت

این موارد فقط چند نمونه از انواع پرینتر سه بعدی و البته روش‌های چاپ سه بعدی هستند، جز این‌ها روش‌های بسیاری برای پرینت وجود دارند که ذکر همه‌ی آن‌ها در این نوشتار پیرامون راهنمای خرید پرینتر سه بعدی میسر نیست؛ اما اشاره‌وار می‌توان به DLP، DDM، BinderJetting و PolyJet اشاره کرد.

بهترین برندهای تولیدکننده‌ی پرینتر سه بعدی در ایران

در ایران محصولات تمامی برندهای برتر جهان وجود ندارند و احتمالاً می‌دانید که تحریم‌ها علت اصلی این قضیه هستند، اما خوشبختانه همچنان محصولات چند تا از برندهای معتبر قابل‌خرید هستند. ثمین، کیتک، آنیکیوبیک، کریلیتی، پروکیوب، آیهان، آنت، هرمس، تری‌دی‌کالا و هرون از جمله برندهایی هستند که محصولات‌شان در بازار ایران پیدا می‌شوند.

چند نمونه از بهترین پرینترهای سه‌بعدی

بحث در باب راهنمای خرید پرینتر سه بعدی باید همراه با معرفی چند نمونه از بهترین پرینترهای سه‌بعدی باشد و از این رو در ادامه به معرفی چند تا از بهترین پرینترهای سه‌بعدی خانگی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌پردازیم. سعی‌مان بر این است که پرینترهایی که معرفی می‌کنیم قیمت‌های متنوعی داشته‌باشند:

1- پرینتر سه بعدی مدل Easythreed K1

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

تکنولوژی چاپ این پرینتر FDM است و از پرینترهای ارزان‌قیمت ولی با کیفیت بازار به حساب می‌آید. روی آن می‌توانید برای ساخت قطعات کوچک – حداکثر با ابعاد 10*10*10 سانتی‌متر مکعب – حساب کنید.

این پرینتر بسیار کوچک و سبک است و حتی می‌توانید آن را همواره همراه داشته باشید و در هر مکانی از آن استفاده کنید.

مشاهده‌ی پرینتر سه‌بعدی مدل Easythreed K1 در دیجی‌کالا

2- پرینتر سه بعدی پروکیوب مدل Solid

پرینتر سه بعدی پروکیوب مدل Solid 

دومین پرینتر از فهرست‎‌مان پیرامون بهترین پرینترهای سه‌بعدی، پرینتری از برند پروکیوب است که البته قیمتی بالاتر از پرینتر پیشین دارد، اما همچنان این پرینتر از پرینترهای ارزان‌قیمت محسوب می‌شود.

پرینتر پروکیوب مدل Solid برای چاپ قطعات از تکنولوژی چاپ FDM بهره می‌برد و بنابراین ماده‌ی اولیه‌ی آن فیلامنت پلیمری است.

این محصول برند پروکیوب از آپشن‌ها و قابلیت‌های مختلف برای عملکردی عالی برخوردار است. به‌عنوان مثال، دارای سنسور تشخیص اتمام فیلامنت است. همچنین از امکان چاپ از طریق کابل USB و حتی کارت SD برخوردار است. از آن‌جا که در این محصول از قطعاتی همچون شفت‌های هارد کرون، لیداسکرو و بلبرینگ‌های خطی به‌جای پروفیل و چرخ استفاده شده، تا حد چشمگیری دقت چاپ در مقیاس میکرون در آن نسبت به محصولات هم‌رده بالا است.

راهنمای خرید سافت باکس عکاسی | 5 سافت باکس برتر بازار ایران کدامند؟

امکان کالیبراسیون سریع صفحه، وجود پوشش مگنتی جداشونده هات‌اند و برخوردار بودن از روشنایی LED برای اتاق چاپ از دیگر آپشن‌های ویژه‌ی این پرینتر سه‌بعدی به حساب می‌آیند.

مشاهده‌ی پرینتر سه بعدی پروکیوب مدل Solid در دیجی‌کالا

3- پرینتر سه بعدی کیتک مدل M230 Pro

پرینتر سه بعدی کیتک مدل M230 Pro

سومین پرینتر سه‌بعدی حرفه‌ای که ارزش خرید دارد، پرینتری از برند معتبر کیتک است. پرینتر کیتک مدل M230 Pro برای چاپ از تکنولوژی FDM استفاده می‌کند. برای بدنه‌ی این پرینتر تماماً از فلز تقویت‌شده استفاده شده و خوشبختانه چون دارای ساختار مثلثی ضد لرزش است، می‌توانید روی استحکام و به‌ویژه ثبات و پایداری آن حساب کنید.

این پرینتر از آپشن‌هایی ویژه برای عملکرد بهتر برخوردار است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سنسور تشخیص اتمام فیلامنت، صفحه‌نمایش لمسی، صفحه داغ، سیستم تنظیم ارتفاع خودکار و مهره‌ی لیداسکرو فنردار ضد لقی اشاره کرد.

مشاهده‌ی پرینتر سه بعدی کیتک مدل M230 Pro در دیجی‌کالا

4- پرینتر سه بعدی کریلیتی مدل ender3

راهنمای خرید پرینتر سه بعدی

سخت بتوان نوشتاری پیرامون راهنمای خرید پرینتر سه بعدی پیدا کرد که در آن اشاره‌ای به یکی از بهترین محصولات کریلیتی یعنی پرینتر مدل Ender 3 نشده‌باشد. تکنولوژی چاپ در این پرینتر هم FDM است. بسیاری برآن اند که این پرینتر سه‌بعدی بهترین پرینتر خانگی در کل جهان است و از همین رو است که فروش آن چه در ایران و چه در خارج از ایران بسیار بالا بوده‌است.

سرعت و دقت مونتاژ در این پرینتر سه‌بعدی بسیار چشمگیر است و به‌ویژه زمانی که آن را با قیمت‌اش مقایسه می‌کنید، نمی‌توانید عملکرد آن را تحسین نکنید.

صفحه‌نمایش بزرگ و واضح، بدنه‌ی بسیار محکم، پایداری حین عمل و امکان استفاده از کابل USB و کارت SD از ویژگی‌های شاخص این محصول برند Creality به شمار می‌روند.

مشاهده‌ی پرینتر سه بعدی کریلیتی مدل ender3 در دیجی‌کالا

5- پرینتر سه بعدی آنت مدل ET5

بهترین پرینتر سه بعدی

در بالا هنگام بحث در مورد بهترین برندهای بازار ایران در زمینه‌ی پرینتر سه‌بعدی به برند «آنت» اشاره کردیم و این بار نوبت به اشاره به یکی از بهترین محصولات این برند یعنی پرینتر سه‌بعدی آنت مدل ET5 است. این پرینتر برای چاپ از تکنولوژی چاپ FDM استفاده می‌کند.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + راهنمای خرید

صفحه‌نمایش 3.5 اینچی، تنظیم اتوماتیک میز کار در 25 نقطه، کنترلر ARM و 32 بیتی، سنسور مجاورتیِ خازنی، سنسور اتمام فیلامنت و امکان ادامه‌ی کار پس از قطع و وصل برق، برخی از ویژگی‌ها و آپشن‌های این محصول برند آنت هستند.

در مجموع پرینتر مدل ET5 باوجودی‌که قیمت بسیار بالایی ندارد، به‌عنوان پرینتری خانگی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و می‌توانید روی آن برای پرینت قطعات مختلف در منزل حساب باز کنید.

مشاهده‌ی پرینتر سه بعدی آنت مدل ET5 در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • saeedyeganeh 21 آذر 1400 / 10:01 ب.ظ

    دنیای آینده دنیای پرینتر های سه بعدیه و با این دستگاه ها این قابلیت بوجود اومده که خیلی از چیز هارو دقیق طراحی کرد و فوق العادس

ارسال دیدگاه