راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث + معرفی 5 تا از بهترین‌ها

بهترین هندزفری بلوتوث

خرید هندزفری بلوتوث در سال‌های اخیر برای آن‌ها که گوشی هوشمند دارند به عادت تبدیل شده‌است. امروز اگر بخواهید هندزفری بلوتوث یا به قول برخی از کاربران هدفون بلوتوث تهیه کنید، با هزاران مدل روبه‌رو هستید و همین قطعاً بیش از آن‌که دست‌تان را برای انتخاب باز کند، سردرگمی را برای‌تان به همراه دارد. آگاهی از معیارهای مهم انتخاب هندزفری بلوتوثی، به شما کمک می‌کند که از میان این همه مدل، بهترین هندزفری بلوتوث را انتخاب کنید. می‌خواهیم در ادامه مروری بر هرآن‌چه که بهتر است قبل از انتخاب بهترین هندزفری بلوتوث مورد توجه قرار گیرند داشته باشیم. پس از آن 5 مدل عالی برای انتخاب بهترین هدفون بلوتوثی را معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید هندزفری بلوتوث

می‌دانید که هندزفری‌ها از لحاظ اتصال به دو دسته‌ی بی‌سیم و سیمی تبدیل می‌شوند. اکثر هندزفری‌هایی که برای گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، با بلوتوث به گوشی و حتی لپتاپ و سایر گجت‌ها متصل می‌شوند، از این رو، هندزفری‌های بی‌سیم معمولاً با نام هندزفری بلوتوثی شناخته می‌شوند. در واقع اصطلاح «بلوتوثی» به معنی عدم اتصال مستقیم دستگاه با گوشی شماست.

اما با کمی جستجو در بازار، هدفون‌ها یا هندزفری‌های مختلفی را می‌توان پیدا کرد که دور گردن قرار می‌گیرند و هم‌چنان از سیم در طراحی آنها استفاده شده، اما با استفاده از بلوتوث به گوشی وصل می‌شوند.

در ادامه، نکاتی را بیان می‌کنیم که می‌توانند در انتخاب بهترین هندزفری بدون سیم، حسابی به شما کمک کنند.

باتری

مسئله‌ی مهمی که هنگام انتخاب بهترین هندزفری بلوتوث باید به آن دقت کنید عمر باتری است. هندزفری‌های سیمی، انرژی‌شان را از گوشی یا هر گجتی که با سیم به آن متصل شده‎اند می‌گیرند، اما انرژی هندزفری‌های بلوتوثی از طریق باتری تأمین می‌شود.

ظرفیت باتری هندزفری با میلی‌آمپر ساعت (mAh) نشان داده می‌شود؛ طبیعتا هر چقدر این عدد بالاتر باشد، شارژدهی دستگاه هم افزایش پیدا خواهد کرد.

میانگین شارژدهی هندزفری‌های بلوتوثی 4 الی 6 ساعت است، اما پیدا می‌شوند هندزفری‌هایی که حتی تا 24 ساعت هم شارژدهی دارند. نکته‌ی مهم دیگر این‌که برخی از هندزفری‌های بلوتوثی از کیس شارژ برخوردار اند. این کیس تقریباً نقش پاوربانک را ایفا می‌کند. خود این کیس را می‌توانید شارژ کنید. با یک بار شارژ کیس، معمولاً کیس 3 الی 5 بار هندزفری‌ها را شارژ می‌کند، هر چند که برخی محصولات گران‌قیمت، کیس‌شان توانایی بیشتری برای شارژ هندزفری‌ها دارد.

بهترین هندزفری بلوتوث

طراحی

مورد دیگر آن‌که بهترین هندزفری بلوتوث ، دستگاهی است که ارگونومیک باشد، یعنی برای استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن مشکلی نداشته باشید. برخی هندزفری‌ها نهایتاً یک ساعت قابل‎استفاده هستند چرا که پس از یک ساعت باعث آزار در گوش می‌شوند. همچنین برخی دیگر اصلاً از همان ابتدا درون گوش قرار نمی‌گیرند و هر آن امکان سقوط‌شان از گوش وجود دارد.

هدفون های بلوتوثی معمولا به دو صورت، یکی با سری سیلیکونی و دیگری اصطلاحا به صورت حلزونی طراحی می‌شوند. مدل‌های سیلیکونی معمولا داخل خود گوش کیپ می‌شوند و اگر سری آن بزرگ باشد، خیلی سخت می‌توانید صدای محیط را بشنوید، در حالی که مدل‌های دیگر مانند آنچه در هندزفری Mi True Wirless شیائومی می‌بینیم، فشار کمتری به گوش وارد کرده و صرفا در بخش ابتدایی گوش قرار می‌گیرند.

اینکه کدام شکل ظاهری را می‌پسندید، کاملا سلیقه‌ای است و هنگام خرید صرفا باید به طراحی ارگونومی دستگاه توجه کرد.

معرفی چند نمونه برتر دوربین عکاسی میان رده Canon زیر 20 میلیون تومن

کیفیت صدا

میزان بیس، تفکیک صدا و البته رِنج صدا از دیگر ویژگی‌های مهم هندزفری‌های بلوتوثی هستند که باید به‌خوبی به آن‌ها دقت شود.

از نظر فنی، فاکتورهای مختلفی برای تعیین کیفیت صدا وجود دارد؛ مثل قطر درایورها، میزان حساسیت، پاسخگویی فرکانسی و همچنین مقاومت بلندگوی به‌کاررفته در خود هدفون. به صورت کلی، هرچقدر قطر درایور و میزان حساسیت صدا بیشتر باشد، حجم صدا نیز افزایش پیدا می‌کند. به علاوه، پشتیبانی از طیف گسترده‌تر دامنه فرکانسی، این امکان را به شما می‌دهد که جزئیات بیشتری از صدا را بشنوید. بسیاری از هندفری‌های با قیمت کمتر از 1 میلیون تومان، از دامنه 20 تا 20000 هرتز پشتیبانی می‌کنند؛ در حالی که در برخی مدل‌های گران‌تر این میزان وسیع‌تر و از 10 تا 22000 است.

واقعیت این است که بلندی یا کیفیت صدا را به هیچ‌وجه از روی مشخصات فنی نمی‌توان تشخیص داد و بعضا حتی سازندگان نیز با تبلیغات اغراق‌آمیز، همه‌چیز را عالی جلوه می‌دهند. در این صورت، هنگام خرید بهتر است از صداقت فروشنده و همچنین دیدگاه‌های کاربران در فروشگاه‌های اینترنتی کمک بگیرید.

میکروفون

میکروفن با کیفیت و ضد نویز یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین هندزفری بلوتوث است و بی‌شک اگر بخواهید از هندزفری برای مکالمه استفاده کنید، باید به این ویژگی هم دقت کنید. برخی هندزفری‌ها میکروفن مناسبی برای مکالمه دارند، درعین حال برخی دیگر میکروفن‌شان هم عالی است و همین نشان از آن دارد که طراحان‌شان راضی به کار سطحی نبوده‌اند.

از آنجایی که هندزفری های بلوتوثی بیشتر به منظور گوش کردن به موسیقی طراحی شده‌اند، معمولا کیفیت پخش آهنگ در آنها بسیار بهتر از میکروفون است و بسیاری از محصولات بازار با قیمتی در حدود 500 هزار تومان یا بیشتر را می‌توان پیدا کرد که میکروفون بسیار ضعیفی دارند!

معمولا هندزفری‌هایی که میکروفون آنها قابلیت حذف نویز را هم دارد، عملکرد بهتری در مکالمه دارند. محصولات گران‌تر حتی با فناوری‌های مختلفی از جمله ANC یا نویز کنسلینگ فعال به فروش می‌رسند که کیفیت مکالمه را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

نسخه بلوتوث

نسخه‌های جدیدتر فناوری بلوتوث، علاوه بر اتصال پایدارتر و سرعت بیشتر، در کاهش مصرف انرژی هم نقش بسزایی دارند. هندزفری‌های جدید اکثرا به نسخه 5.0 مجهز شده و حتی برخی با بلوتوث نسخه 5.1 یا 5.2 نیز به فروش می‌رسند.

قدیمی بودن فناوری بلوتوث را نمی‌توان یک ایراد در نظر گرفت، ولی بهتر است دستگاهی را تهیه کنید که از آخرین فناوری‌ها استفاده کند.

دکمه‌های کنترلی

در آخر آن‌که کلیدهای کنترل هم می‌توانند مهم باشند. برخی هندزفری‌ها از کلید ولوم و پخش و توقف روی بدنه برخوردار است و برخی دیگر صرفاً یک کلید چندکاره لمسی دارند که با همان کلید است که می‌توان پاسخ تماس داد، موسیقی را پخش یا متوقف کرد و حتی ولوم صدا یا آهنگ را تغییر داد. کلیدهای لمسی بسیار حساس هستند و بنابراین حتی اگر بخواهید مقداری هندزفری را روی گوش تکان دهید، ممکن است دست‌تان با برخورد به کلید لمسی باعث پخش، توقف یا تأیید و رد تماس شود.

امکانات جانبی

در کنار مواردی که بالاتر بیان کردیم، بعضی از هندزفری های بلوتوثی موجود در بازار با امکانات جالبی همراه شده‌اند؛ مثل پشتیبانی از NFC. اگر موبایل شما هم از این قابلیت برخودار باشد، بعد از اولین اتصال به هندزفری از طریق NFC، در استفاده‌های بعدی دیگر نیازی به روشن کردن هندزفری نبوده و وقتی که دستگاه خاموش است، صرفا با روشن کردن NFC بر روی موبایل، هندزفری نیز روشن شده و به گوشی وصل می‌شود.

راهنمای خرید پرینتر خانگی و اداری در سال 1400 + معرفی بهترین پرینتر بازار

مقاومت در برابر آب و رطوبت، ویژگی بسیار خوبی است که معمولا ورزشکاران از آن استقبال می‌کنند. با خرید این هدفون‌ها می‌توانید مطمئن باشید که هنگام ورزش کردن، هندزفری به واسطه برخورد با عرق یا رطوبت آسیبی نمی‌بیند.

پشتیبانی از کارت حافظه microSD، از ویژگی‌های کاربردی هندزفری های بلوتوثی پشت گردنی است؛ در این صورت برای ورزش کردن یا گوش کردن به موسیقی نیازی به همراه داشتن موبایل نخواهد بود.

کیس بعضی از هندزفری های کاملا بی سیم (TWS) از شارژ وایرلس هم پشتیبانی می‌کنند؛ مثل Awei T10C. هرچند، سرعت شارژ در این حالت کمی پایین می‌آید، اما می‌تواند یک ویژگی اضافی کاربردی باشد.

بهترین برندهای هندزفری بی سیم

به خاطر محبوبیت بالای هندزفری های بدون سیم، متاسفانه محصولات فیک یا تقلبی زیادی را در بازار می‌توان پیدا کرد که هیچ اصالت یا کیفیتی ندارند و صرفا به خاطر قیمت پایین، فروش خوبی دارند. ما خرید این محصولات را توصیه نمی‌کنیم.

تعیین بهترین مارک هندزفری بلوتوثی در بازار بسیار دشوار است؛ با این حال، محصولات شرکت‌هایی مانند هواوی، اپل، سامسونگ، شیائومی، سونی، انکر، جی بی ال، سنهایزر و جبرا را می‌توان به عنوان برترین‌ها معرفی کرد. اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید هندزفری پرداخت کنید، بهتر است سراغ محصولات شرکت‌های بیسوس، اوی، نیا، لنوو، کیو‌سی‌وای، هایلو، ریمکس و … بروید.

با این مقدمه نوبت به آن رسیده که به سروقت معرفی چند نمونه‌ی بهترین هندزفری بلوتوث برویم.

5 نمونه‌ی بهترین هندزفری بلوتوث

1- هدفون بی سیم شیائومی مدل mi true wireless earphones 2s

هدفون بی سیم شیائومی مدل mi true wireless earphones 2s

این هندزفری بلوتوثی شیائومی از مشهورترین و محبوب‌ترین و بهترین هندزفری‌های بلوتوثی بازار ایران است. کیس این هندزفری باتری قدرتمندی دارد و با یک بار شارژ می‌توانید روی حدود 10 ساعت شارژدهی آن حساب کنید. خود هندزفری‌ هم در حدود یک ساعت و نیم شارژ می‌شود و بنابراین کیس می‌تواند تا حدود 7 بار هندزفری‌ را شارژ کند. با هر بار شارژ هندزفری‌ می‌توانید حدود 4 ساعت از آن‌ استفاده کنید که رقم مناسبی‌ست.

وجود میکروفن ضد نویز، بیس مناسب، صدای تفکیک‌شده و البته طراحی بسیار زیبا از ویژگی‌های شاخص این محصول هستند.

مشخصات:

  • وزن: 50 گرم
  • مقاوم در برابر رطوبت و عرق
  • عمر باتری کیس: 10 ساعت
  • عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی: 4 ساعت
  • نوع گوشی: دو گوشی
  • اقلام همراه هدفون: کابل USB-C
  • نوع آهن‌ربا: نئودیمیوم
  • نسخه بلوتوث: 5.0
  • امپدانس: 32 اهم
  • دارای فناوری شارژ QI

مشاهده‌ی mi true wireless earphones 2s در دیجی‌کالا 

2- هندزفری گردنی سامسونگ مدل Level U2

دومین گزینه‌ی پیشنهادی ما برای خرید بهترین هندزفری بلوتوث محصولی از برند سامسونگ است. هندزفری گردنی سیم سامسونگ مدل Level U2 از جدیدترین محصولات سامسونگ است. این هندزفری گردنی دارای درایورهای 12 میلی‌متری بوده و از طریق بلوتوث نسخه‌ی 5.0 به گوشی متصل می‌شود. به‌لطف درایورهای قطورش، می‌توانید روی صدای تفکیک‌شده و به‌ویژه باس قدرتمند حساب کنید.

نکته‌ی مثبت دیگر این‌که میکروفن آن از قابلیت حذف نویز پشتیبانی می‌کند و همچنین در سمت راست هندزفری، کلیدهای کاربردی برای تسلط بر پخش، توقف و ولوم صدا طراحی شده‌اند.

رویال ژلی چیست و چه خواصی دارد؟ + راهنمای خرید ژل رویال

نگهدارنده‌ی گردنی آن هم بسیار انعطاف‌پذیر است، در هر زاویه‌ای و با هر حالتی که آن را تنظیم کنید در همان حالت باقی می‌ماند. افزون بر این، آن‌چنان‌که خود سامسونگ مدعی شده، با یک بار شارژ باتری این هندزفری می‌توانید توقع 18 ساعت شارژدهی برای موسیقی و 13 ساعت شارژدهی برای مکالمه را از آن داشته باشید.

در کل این هندزفری گردنی با امکانات عالی و به‌ویژه قیمت مناسبی که دارد از بهترین گزینه‌ها برای خرید است.

مشاهده‌ی هندزفری سامسونگ مدل Level U2 در دیجی‌کالا

3- هندزفری گردنی انکر مدل SoundCore Life U2 A3212

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث

 اما اجازه دهید در بحث‌مان پیرامون بهترین هندزفری بلوتوث سری هم به محصولات زیر برند انکر یعنی SoundCore بزنیم. هندزفری گردنی انکر مدل SoundCore Life U2 A3212 دارای درایورهای 10 میلی‌متری‌ست و صدایی شفاف، تفکیک‌شده و با باس بالا را ارائه می‌دهد.

نکته‌ی شاخص در مورد این هندزفری گردنی، عمر باتری آن است. با یک بار شارژ باتری‌اش – که حدود 2 ساعت طول می‌کشد – می‌توانید روی شارژدهی 24 ساعت برای گوش‌دادن به موسیقی حساب کنید. همچنین از گواهی IPX7 برخوردار است و این یعنی مقاوتی بالا در برابر تعریق و در کل رطوبت دارد.

مشاهده‌ی هندزفری انکر SoundCore Life U2 A3212 در دیجی‌کالا  

4- هدفون بی سیم جبرا مدل Elite 25e

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث

گزینه‌ی دیگری که برای علاقه‌مندان به خرید هندزفری گردنی مناسب است، محصولی از برند جبرا با مدل Elite 25e است. این هندزفری گردنی، از بلوتوث 4.1 برخوردار است و به‌ویژه طراحی بسیار خوبی دارد. هم از لحاظ ظاهری در وضعیتی مناسب است و هم این‌که به‌خوبی در برابر آب و رطوبت مقاوم است.

هندزفری بلوتوث Elite 25e دارای استانداردهای CE, FCC, IC, GOST, RoHS, REACH, IP54 بوده و با یک بار شارژ تا حدود 18 ساعت شارژدهی برای مکالمه و موسیقی دارد. شارژدهی استندبای آن هم حدود 22 روز است.

هشدار لرزشی تماس، کلیدهای چندرسانه‌ای و میکروفن ضد نویز از دیگر ویژگی‌های شاخص این هندزفری بی‌سیم است.

مشاهده‌ی هندزفری بی‌سیم جبرا Elite 25e در دیجی‌کالا

5- هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods New Generation

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث

اما آخرین پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین هندزفری بلوتوث مشهورترین هندزفری در جهان است، یعنی ایرپاد اپل نسل جدید. این هندزفری جذاب با یک بار شارژ تا حدود 5 ساعت شارژدهی برای موسیقی دارد، اما نکته‌ی جالب در مورد شارژ این هدست این است که با شارژ سریع 15 دقیقه‌ای، تا حدود 3 ساعت شارژدهی برای موسیقی دارد.

مشخصات:

  • مجهز به چیپست Apple H1
  • 2 برابر سریع‌تر در اتصال به ابزارآلات
  • 1.5 برابر سریع‌تر در برقراری تماس تلفنی
  • دارای سنسور اپتیکال و شتاب‌سنج
  • قابلیت پخش تا 24 ساعت (با محاسبه ظرفیت محفظه باتری)
  • عمر باتری در حالت پخش مداوم موسیقی برابر با: 5 ساعت
  • عمر باتری در حالت مکالمه: برابر با 3 ساعت
  • توانایی پخش 3 ساعت موسیقی یا 2 ساعت مکالمه با 15 دقیقه شارژ
  • سازگار با macOS 10.14 ،iOS 12.2 یا watchOS 5.2 و بالاتر
  • امکان شارژ بی‌سیم ندارد
  • میکروفن ضد نویز

مشاهده‌ی AirPods New Generation در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه