راهنمای خرید پرینتر خانگی و اداری در سال 1400 + معرفی بهترین پرینتر بازار

اگر قصد خرید بهترین پرینتر بازار برای کارهای خانگی یا اداری را دارید اما نمی‌دانید کدام مدل را تهیه کنید، همراه ما باشید. در راهنمای خرید جدید بست بای پلاس، علاوه بر معرفی بهترین پرینتر بازار در بازه‌های قیمتی مختلف، شما را با انواع پرینترها نیز آشنا خواهیم کرد.

این روزها نیاز به چاپ کاغذ و پرینترها به حدی افزایش پیدا کرده است که بسیاری از کاربران خانگی نیز به خرید این محصولات روی آورده‌اند. هرچند، خرید پرینتر و آشنایی با مشخصات آن، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و همین موضوع باعث شده است تا کاربران در انتخاب گزینه درست، کمی سردرگم شوند. اگر با انواع چاپگرها آشنا نیستید یا می‌خواهید با بهترین پرینتر بازار و قابلیت‌های آنها برای انجام کارهای مختلف آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع پرینتر

چاپگرها انواع بسیار مختلفی دارند و نمی‌توان همانند دیگر محصولات، آنها را به دو یا سه دسته تقسیم کرد. با این حال، فناوری چاپ یعنی لیزری و جوهرافشان بودن، اصلی‌ترین تفاوت میان این محصولات است. برای مثال، یک پرینتر جوهرافشان با پاشش رنگ به صورت مستقیم، تصاویر را با کیفیتی بسیار بالاتر از پرینترهای لیزری چاپ می‌کند، اما هزینه نگهداری و شارژ کارتریج (افزودن جوهر) آن نیز به همان اندازه بالاتر است. در آن سو، پرینترهای لیزری طول عمر بالاتری داشته و حتی اگر چندین ماه نیز از آنها استفاده نکنید، اختلالی در عملکرد آنها ایجاد نمی‌شود، در حالی که اگر چند روز با چاپگر جوهرافشان پرینت نگیرید، احتمال خشک شدن جوهر و آسیب دیدن هد وجود دارد. به علاوه، پرینترهای جوهرافشان بیشتر مناسب طرح‌های گرافیکی و تصاویر هستند و نمی‌توانند در چاپ متون به اندازه چاپگرهای لیزری دقیق باشند.

در آن سو، پرینترهای ارزان قیمت تنها با یک قابلیت یعنی کپی یا پرینت به دست کاربران می‌رسند، در حالی که مدل‌های گران‌تر که از آنها به عنوان چاپگر سه‌کاره یا چهارکاره یاد می‌شود، می‌توانند این دو را در کنار اسکن و فکس داشته باشند. به علاوه، بسیاری از پرینترهای ارزان قیمت فقط با قابلیت چاپ تک‌رنگ یا همان سیاه‌وسفید به فروش می‌رسند.

در کنار موارد بالا، قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف مانند سرعت چاپ، ظرفیت کارتریج، دقت چاپ، کاغذهای قابل پشتیبانی و … نیز تا حد زیادی روی قیمت اثرگذار هستند. البته، در نهایت این که کدام‌یک از این محصولات مناسب شما هستند، به نیازهایتان از یک دستگاه چاپگر بستگی دارد.

راهنمای خرید کفش سالنی : بهترین کفش فوتسال چه ویژگی‌هایی دارد؟

اچ پی، کانن، شارپ، برادر، سامسونگ و اپسون، برخی از بهترین تولیدکنندگان پرینترهای خانگی و اداری هستند.

معرفی بهترین پرینتر بازار در بازه‌های قیمتی مختلف

 

1- پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

اگر قصد خرید یکی از بهترین پرینترهای ارزان قیمت بازار را دارید، ما پرینتر جوهرافشان کانن MG2540s را پیشنهاد می‌کنیم؛ دستگاهی سه کاره با امکان پرینت، کپی و اسکن تصاویر به صورت رنگی که قادر است تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا چاپ کند. ظاهر زیبا در کنار عملکرد بسیار خوب، از بارزترین ویژگی‌های پرینتر چندکاره کانن است که در همان نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. هرچند، این دستگاه یک ویژگی منفی هم دارد و آن کارکرد پایین کارتریج استاندارد (180 برگ) است؛ با این حال، کاربران با پرداخت هزینه‌ای چندبرابر کمتر از بسیاری از محصولات مشابه می‌توانند یک دستگاه حرفه‌ای و همه‌فن حریف را در خانه خود داشته باشند.

پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن مدل PIXMA MG2540s

 

مشاهده پرینتر کانن مدل MG2540s در دیجی کالا

2- پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w

بدون شک بهترین پرینتر بازار برای مصارف خانگی، اچ پی M28w است. این چاپگر لیزری تک‌رنگ می‌تواند در هر دقیقه، 19 برگ را با دقت 600dpi چاپ کند. هزینه بسیار پایین شارژ کارتریج پرینتر اچ پی مدل M28w و امکان چاپ تا 1500 برگ با هر مرتبه شارژ، یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه است. پرینتر لیزری HP M28w به چیپ وای فای نیز مجهز شده است تا کاربران با اتصال آن به مودم، از طریق تبلت، گوشی یا لپ تاپ خود بتوانند محتوای مورد نظر را به صورت بی سیم چاپ کنند. توان چاپ ماهانه 8000 برگ، عمق اسکن رنگی 24 بیت، سینی کاغذ بزرگ با ظرفیت 150 برگ و امکان چاپ روی انواع کاغذها از جمله پاکت، کاغذ تحریر، شفاف و … از ویژگی‌هایی هستند که پرینتر اچ پی M28w را به بهترین پرینتر بازار در بازه قیمت خود تبدیل می‌کنند.

نحوه‌ی انتخاب پرده سبز یا فون عکاسی | انواع پرده کروماکی و ویژگی های آن

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M28w

 

مشاهده پرینتر اچ پی مدل M28w در دیجی کالا

3- پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

برای افرادی که دائما باید تصاویر رنگی را با کیفیتی بالا چاپ کنند، دستگاه چاپگر اپسون مدل L805 انتخابی ایده‌آل خواهد بود. اپسون L805 یکی از پرفروش‌ترین پرینترهای رنگی بازار با فناوری چاپ جوهرافشان است که تانکر جوهر آن در قسمت چپی دستگاه قرار گرفته و کاربران به سادگی می‌توانند با جدا کردن آن، خودشان جوهر را داخل مخزن بریزند.

به واسطه پشتیبانی از وای فای در پرینتر Epson L805 کاربران می‌توانند با اتصال گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود، تصاویر را به صورت بی سیم با همان کیفیت همیشگی چاپ کنند. سرعت چاپ رنگی، 5 برگ در هر دقیقه و ظرفیت ورودی کاغذ آن نیز 120 برگ است تا دائما نیازی به قرار دادن کاغذ داخل دستگاه نباشد. گفتنی‌ست با هر بار شارژ کارتریج پرینتر اپسون، تا 1800 برگ را می‌توان چاپ کرد.

اگر زیاد اهل چاپ عکس هستید یا می‌خواهید تصاویر رنگی مختلف را با کیفیتی عالی در اختیار مشتریان قرار دهید، در خرید پرینتر اپسون مدل L805 شک نکنید!

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

 

مشاهده پرینتر اپسون مدل L805 در دیجی کالا

4- پرینتر لیزری سامسونگ مدل Xpress SL-M2825ND

پرینتر سامسونگ M2825ND که فروش بالای آن در بازار جهانی به خوبی نشان‌دهنده ارزش خرید بالای این محصول است، بی‌شک بهترین چاپگر بازار برای انجام کارهای خانگی در بازه قیمتی خود بوده و ماهانه تا 12 هزار برگ را می‌تواند چاپ کند. این دستگاه از قابلیت چاپ دو رو هم پشتیبانی می‌کند تا در مدت زمانی کوتاه بتوان تعداد زیادی از اسناد را چاپ کرد. در مقایسه با محصولات مشابه، پرینتر لیزری سامسونگ همچنین قادر است انواع محتوا را با دقت چاپ 600×4800 پرینت بگیرد که فوق‌العاده است.

قابلیت چاپ 28 برگ در هر دقیقه، پشتیبانی از کاغذهای سایز A4 ،A5 ،A6 و B5، سینی کاغذ بزرگ با ظرفیت 250 برگ، امکان چاپ روی انواع کاغذها و پشتیبانی از چاپ بی سیم از دیگر ویژگی‌های پرینتر لیزری سامسونگ مدل Xpress M2825ND هستند.

بهترین هارد SSD کدام است و اس اس دی ها چقدر ارزش خرید دارند؟

پرینتر لیزری سامسونگ مدل Xpress SL-M2825ND

مشاهده پرینتر سامسونگ مدل SL-M2825ND در دیجی کالا

5- پرینتر لیزری شارپ مدل DX-C200P

پرینتر شارپ مدل C200P دستگاهی تک‌کاره با قابلیت چاپ رنگی تصاویر با دقت بالای 600×2400 نقطه در هر اینچ است که کیفیت بالای آن شما را متعجب خواهد کرد. چاپگر شارپ به وسیله کابل USB 2.0 به رایانه متصل می‌شود و با حافظه 256 مگابایتی و سرعت بالای چاپ، گزینه بسیار خوبی برای استفاده در محیط‌های اداری یا فروشگاهی خواهد بود. این دستگاه همچنین بر خلاف پرینترهای ارزان قیمت بازار با امکانات کامل‌تری مانند سینی کاغذ بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتر و سرعت بالاتر چاپ به دست کاربران می‌رسد تا تجربه‌ای عالی برای خریداران رقم بخورد.

پرینتر لیزری شارپ مدل DX-C200P

مشاهده پرینتر شارپ مدل DX-C200P در دیجی کالا

محمد قاسمی
ارسال دیدگاه