راهنمای خرید بهترین گل آپارتمانی + آموزش تقویت و نگهداری از گیاهان

در راهنمای خرید بهترین گل آپارتمانی قصد داریم شما را با انواع گل آپارتمانی آشنا کرده و شیوه‌های تقویت و نگهداری از آنها را نیز بیان کنیم تا متناسب با محیط و شرایط خانه خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

این روزها که حالا بسیاری از مردم در آپارتمان‌ها در حال زندگی هستند، گیاهان آپارتمان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این گیاهان علاوه بر زیباتر کردن دکوراسیون خانه، می‌توانند به تجربه زندگی سالم‌تر نیز کمک بسزایی کمک کنند. هرچند، اگر به اندازه کافی در مورد شرایط نگهداری از گل های آپارتمانی و شیوه تقویت آنها آگاهی نداشته باشید و هنگام خرید، به کیفیت و سلامت گل توجه نکنید، ممکن است این تجربه جذاب به یک خاطره تلخ برای شما تبدیل شود.

انواع گل آپارتمانی

یکی از اشتباهات رایج هنگام خرید، انتخاب گیاهی است که صرفا زیبایی بیشتری دارد، بدون آنکه توجهی به شرایط نگهداری، شیوه رشد و کارکرد آن شود. به عنوان مثال، گیاه «سنسوریا» قیمت نسبتا بالایی داشته و در ابعاد و اندازه‌های بزرگ رشد می‌کند و شرایط نگهداری مخصوص به خود را هم دارند، در حالی که گیاهان «پتوس» برای تکثیر در خانه بسیار مناسب هستند.

معرفی و بررسی همه انواع گل های آپارتمانی، کاری بسیار دشوار است؛ با این حال، پیش از انتخاب بهترین گل آپارتمانی حتما به نوع گیاهی که تهیه می‌کنید، توجه کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

خوشبختانه در کنار گل های ظریف، گیاهان آپارتمانی مقاوم زیادی هم هست که بدون نگرانی در مورد آب یا نور می‌توانید شاهد رشد آنها در خانه خود باشید.

آگلونما یا گل چینی، یکی از همین گیاه‌هاست که نیاز به نور غیر مستقیم دارد و حسابی می‌تواند محیط خانه را جذاب کند. درخت مینیاتوری بونسای یکی از دیگر گیاهان آپارتمانی مقاوم است که در گرما رشد بهتری دارد.

پوتوس، گیاه یشم، مارچوبه سرخسی، تیلاندزیا، گیاه گندمی و … هم از بهترین گیاهان آپارتمانی هستند.

شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی

مهم‌ترین مسئله در مورد گل های آپارتمانی، شرایط نگهداری از آنهاست. گیاهان مختلف نیاز به محیط‌های متفاوتی برای رشد و طراوت دارند و هیچ‌وقت نمی‌توان به یک گونه با همه گیاهان برخورد کرد. با این حال، برخی موارد در نگهداری از گل های آپارتمانی، عمومی هستند و پیش از خرید، حتما باید به آنها توجه شود.

راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال + معرفی چند نمونه از بهترین‌ها

وجود نور مناسب

هیچ گیاهی حتی بهترین گل آپارتمانی هم بدون نور زنده نمی‌ماند؛ البته بعضی گل‌ها نیاز به نور کمتر و برخی نیاز به نور بیشتری دارند. قبل از خرید گیاهان آپارتمانی، مطمئن شوید که اطلاعات کافی در مورد آنها دارید و می‌توانید محیطی متناسب با ویژگی‌های آنها را در خانه آماده کنید.

گردش هوا

جریان هوا و دریافت اکسیژن تازه باعث تقویت گلهای آپارتمانی شده و به آنها طراوت می‌بخشد. گردش هوا در خانه و میان گیاهان، ساقه آنها را تقویت کرده و باعث سبزتر شدن رنگ برگ‌ها می‌شود.

خاک

گیاهان از طریق خاک تغذیه می‌کنند. برای سالم ماندن ریشه و تقویت گلهای آپارتمانی، حتما از خاک گلدان استفاده کنید تا ترکیب آن با شرایط محیطی مناسب، شادابی را برای گیاهان و خانه شما به همراه داشته باشد.

آب مورد نیاز

اهمیت تحقیق در مورد شرایط آبیاری گیاهان آپارتمانی اگر بالاتر از مواردی نباشد که بیان کردیم، پایین‌‌تر نیست! برخی گل های آپارتمانی باید به صورت روزانه آبیاری شوند، در حالی که یک‌بار آب در هفته برای بعضی گیاهان کافی خواهد بود. شرایط آبیاری همچنین در ماه‌های سرد و گرم سال می‌تواند متفاوت باشد و واقعا هیچ برنامه مشخصی و یکسانی برای آب دادن به گیاهان وجود ندارد.

شیوه جابجایی

فارغ از اینکه حمل گیاه از گلخانه یا مغازه‌ای که آن را می‌خرید باید به شکلی درست انجام شود، گل های آپارتمانی دوست ندارند که دائما محل آنها را تغییر دهید. برخی گیاهان حتی ممکن است با جابجا شدن، برگ‌هایشان زرد یا خشک شود و کمی طول بکشد تا محیط جدیدشان عادت کنند. اگر به هر دلیلی مجبور به جابجا کردن آنها هستید، بهتر است فاصله انجام این کار را طولانی کنید تا صدمه‌ای به گیاهان وارد نشود.

توجه به محیط و شیوه رشد

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از گیاهان به طرف نور رشد می‌کنند؛ در چنین شرایطی نباید گیاه را به حال خود رها کرد و حتما باید آن را به طرفی چرخان که بخش‌های دیگر آن نیز رشد کافی داشته باشند. در مورد گیاهان رونده حتی لازم است مسیر رشد آنها را هم به وسیله نخ‌ها و ابزار مخصوص، از قبل تعیین کنید.

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث + معرفی 5 تا از بهترین‌ها

تقویت گلهای آپارتمانی

در کنار رویکردهای که بالاتر بیان کردیم، مواد مختلفی هم وجود دارند که می‌توانند نقشی مهم را در تقویت گل های آپارتمانی ایفا کنند.

کودها نخستین و بهترین موادی هستند که از دیرباز مورد استفاده بوده‌اند. کودها انواع مختلف حیوانی، مایع و ارگانیک دارند که البته در استفاده از آنها برای یک گیاه آپارتمانی باید دقت لازم را داشت. مثلا کود حیوانی برای رشد گیاه بسیار مفید است، اما به دلیل وجود مواد معدنی فراوان در آنها، اگر بیش از حد برای گل های خانگی استفاده شوند، می‌تواند اثری منفی داشته باشد.

پوست تخم مرغ با داشتن مقادیر زیادی از سیلیس، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و … یکی از همین مواد برای تقویت خاک گلدان است. برخی می‌گویند حتی نیازی به آسیاب کردن پوست تخم مرغ نیست.

یکی دیگر از راه‌های ارزان برای تقویت گیاه های خانگی، استفاده از تفاله‌های قهوه و چای است. این مواد هم خاصیت‌های زیادی دارند و در آنها می‌توان مقادیر زیادی از پتاسیم، منیزیم و نیتروژن را پیدا کرد.

خاکستر، پوست موز، کود ارگانیک، قرص LD و آسپرین از دیگر موادی هستند که می‌توانند در رشد بهتر گیاه موثر باشند.

نکاتی مفید قبل و بعد از خرید گیاه آپارتمانی

اگر قصد خرید گل های آپارتمانی را دارید، توجه به نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، حسابی می‌توانند کار شما را آسان کنند.

قبل از خرید

مطمئن شوید که گیاه در حال رشد است و برگ‌های شادابی دارد. به هیچ‌وجه نباید گیاهی را خرید که برگ‌های آن پژمرده و پلاسیده است.

هرگز گیاهی را نخرید که آفت دارد چرا که سرنوشت آن نامعلوم خواهد بود، حتی اگر بهترین گل آپارتمانی باشد!

هنگام خرید، حتما چند نوع سم حشره‌کش برای خود تهیه کنید تا در صورت نیاز، در اسرع وقت بتوان از آنها استفاده کرد.

بروز مشکل برای گیاهان در محیط‌های بزرگ مانند گلخانه‌ها که صدها گل و گلدان نگهداری می‌شوند، اجتناب‌ناپذیر است؛ به همین دلیل حتما گیاه کاملا سالم را انتخاب کنید و حواس‌تان به هرنوع آسیب‌دیدگی گیاه، زردی برگ‌ها، ضربه روی ساقه و … باشد.

معرفی 10 نمونه‌ی خوشمزه‌ترین و بهترین ماهی جنوب

مورد مهم دیگر، بیرون زدن ریشه از زهکش گلدان است؛ موضوعی که نشان از سالم بودن گیاه دارد.

با حرکت دادن و چرخاندن گلدان در دستان خود مطمئن شوید گیاه در جای خود ثابت است. اگر گیاه در جای خود لق بزند یا شل باشد، ممکن است قلمه‌ای باشد یا هنوز ریشه‌ای نداشته باشد.

جابجایی گیاه و انتقال آن به مکان جدید همیشه با اتفاقاتی مانند زرد شدن برگ‌های پایینی گیاه همراه است؛ این اتفاق کاملا طبیعی بوده و علت آن هم وارد شدن شوک به گیاه است. در این حالت نیازی به جدا کردن برگ‌ها نیست و باید صبر کنید تا این برگ‌ها خودشان خشک شده و بریزند.

پوشاندن گیاه با روزنامه یا وسایل دیگر و همچنین انتقال آن با خودروهای کابین‌دار برای وارد شدن کمترین فشار به گیاه، بهترین نوع جابجایی آنهاست.

در صورت امکان، نام علمی گیاه را از فروشنده بپرسید تا برای نگهداری بهتر از گل آپارتمانی خود، راحت‌تر به منابع مختلف دسترسی داشته باشید.

نگهداری از گیاه تازه خریداری‌شده

گیاهی که تازه خریداری می‌شود، به کمی زمان برای سازگاری با محیط جدیدش نیاز دارد. در این شرایط بهتر است هوای محیط را مرطوب نگه داشته و خود گیاه هم از نور مستقیم خورشید دور باشد. همچنین نباید دائما جای گیاه را عوض کرد.

آب‌یاری به اندازه گیاه و توجه به طراوت آن هم بسیار مهم است، البته به شرطی که گلدان آن همیشه پر از آب نباشد! در این بین ممکن چند برگ از دست بروند که با توجه به تازه بودن محیط برای گیاه، امری کاملا طبیعی است.

پرفروش ترین گلهای اپارتمانی

خیلی سخت می‌توان بهترین گل آپارتمانی را از میان گیاهان زیبایی که در بازار هست، معرفی کرد. با این حال، ما دو مورد زیر را برای خرید پیشنهاد می‌کنیم که جذابیت فوق‌العاده بالایی دارند:

گیاه طبیعی سانسوریا مخصوص آپارتمان

مشاهده گیاه طبیعی سانسوریا مخصوص آپارتمان در دیجی کالا

گل طبیعی آپارتمانی ناز

گل طبیعی آپارتمانی ناز

مشاهده گل طبیعی آپارتمانی ناز در دیجی کالا

بهترین گل آپارتمانی

مشاهده دسته گل و گیاه آپارتمانی در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه