راهنمای خرید سافت باکس عکاسی | 5 سافت باکس برتر بازار ایران کدامند؟

سافت باکس یکی از ضروری‌ترین تجهیزات برای عکاسی و فیلم‌برداری است. در راهنمای خرید جدید بست بای پلاس، ضمن معرفی این محصولات، شما را با برخی از بهترین سافت باکس ها برای عکاسی، فیلم برداری و تولید محتوا آشنا خواهیم کرد.

اگر در زمینه عکاسی یا فیلم‌برداری فعالیت داشته باشید، حتما می‌دانید که منبع نور، مهم‌ترین فاکتور در این حرفه بوده و عدم وجود یا استفاده صحیح از آن می‌تواند حسابی روی نتیجه نهایی اثرگذار باشد. تکنیک‌های مختلفی برای تاباندن نور به سوژه مورد نظر وجود دارد و بسته به کاری که انجام می‌دهید، ممکن است به نور مستقیم یا غیر مستقیم نیاز داشته باشید. با این وجود، هراندازه نور به صورت یکنواخت‌تر و پخش‌تر به سوژه برسد، تصویر نهایی صاف‌تر و با حاشیه‌ها و سایه‌های کمتر خواهد بود. دقیقا همینجاست که نقش این تجهیزات مشخص می‌شود.

سافت باکس در واقع یکی از پرکاربردترین تجهیزات عکاسی است که به کمک آن می‌توان به نور سختی که ممکن است به سوژه برسد را به نور نرم تبدیل کرد؛ در این صورت، تصویر نهایی می‌تواند استاندارد و یک‌دست باشد.

البته خود سافتباکس ها هم انواع مختلفی دارند و متناسب با نیاز عکاس می‌توانند در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، برای عکاسی صنعتی یا تصویربرداری‌های تبلیغاتی، وجود نور یک‌دست با گستره بالا اهمیت بسزایی دارد و می‌تواند نور نرم‌تری را ایجاد کند. در حال حاضر انواع مختلفی از این محصولات مانند ثابت، لامپی، چندضلعی، چتری و … به فروش می‌رسد که هرکدام موارد استفاده خود را دارند. قیمت سافت باکس ها نیز بسیار متغیر بوده و انواع حرفه‌ای‌تر آن از حدود 1 میلیون تا چند میلیون قیمت دارند.

اگر قصد خرید سافت باکس برای استدیوی خود را دارید و می‌خواهید با برخی از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های بازار آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

1- سافت باکس وست کات مدل W70 سایز 100×70 سانتی متر

یکی از بهترین سافت باکس های عکاسی خوش‌قیمت، محصولی از شرکت وست کات یعنی W70 است. این محصول جذاب که در ابعاد 70×100 سانتی‌متر تولید شده، یکی از بهترین لوازم موجود با قیمتی در حدود 1 میلیون تومان است که می‌تواند نور را به بهترین شکل ممکن به سوژه بتاباند. اندازه بزرگ، مهم‌ترین ویژگی باکس عکاسی وست کات مدل W70 است چرا که این امکان را به عکاسان می‌دهد که آن را در فاصله بیشتری نسبت به سوژه قرار داده و در نتیجه، نور نرم‌تری را ایجاد کنند. گفتنی‌ست وزن این محصول به 1 کیلوگرم می‌رسد و تمام وسایل مورد نیاز برای سر پا کردن آن، در بسته‌بندی اصلی قرار گرفته است.

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب + معرفی چند تا از بهترین‌ها

سافت باکس وست کات مدل W70 سایز 100×70 سانتی متر

مشاهده سافت باکس وست کات مدل W70 در دیجی کالا

2- سافت باکس گودوکس مدل P90L سایز 90 سانتی متر

اگر به دنبال یک باکس حرفه‌ای برای تاباندن نور به سوژه از فاصله بیشتری هستید، ما خرید سافت باکس Godox P90L را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول که ظاهری چندضلعی داشته و در واقع یک باکس عکاسی پارابولیک گرید دار محسوب می‌شود، عمق زیادی در مقایسه با محصولات مشابه دارد و همین موضوع، آن را به انتخابی عالی برای عکاسی مدلینگ تبدیل می‌کند. نکته قابل توجه، امکان کنترل بهتر نور و کنتراست آن با استفاده از گریدهاست. به علاوه، مانت بوئنز (Bowens) نیز همراه با این دستگاه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا نیازی به تهیه جداگانه آن نباشد. گفتنی‌ست همانند محصولات دیگر، این وسیله حرفه‌ای فاقد لامپ و پایه مخصوص است. شاید قیمت سافت باکس گودوکس در مقایسه با تجهیزات هم‌رده، کمی بالاتر باشد، اما به همان اندازه نیز باکیفیت‌تر است.

سافت باکس گودوکس مدل P90L سایز 90 سانتی متر

مشاهده گودوکس مدل P90L در دیجی کالا

3- سافت باکس هارمونی فوتو مدل H12080 سایز 80*120 سانتی متر

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که شما سوژه بزرگتری دارید یا می‌خواهید تصویری قدی از کسی را ثبت کنید؛ در این صورت، سافت باکس های کوچکی که صرفا برای عکاسی پرتره یا صنعتی طراحی شده‌اند، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. هارمونی فوتو H12080 که چیزی در حدود 2 کیلوگرم وزن دارد، یکی از بهترین تجهیزات با قیمتی در حدود 1.5 میلیون است که در ابعاد 80 در 120 سانتی‌متر تولید شده و همراه با یک زنبوری در اختیار خریداران قرار می‌گیرد تا کاربران، بسته به نیاز خود، بتوانند از این زنبوری در جهت ملایم کردن نور در شرایط دلخواه استفاده کنند. این سافت باکس همچنین دو فیلتر پارچه‌ای سفید برای افزایش نرم کردن نور داشته و میله‌های محکم و دقیق آن، نصب این وسیله را بسیار ساده خواهد کرد.

سافت باکس هارمونی فوتو مدل H12080 سایز 80*120 سانتی متر

مشاهده سافت باکس هارمونی فوتو مدل H12080 در دیجی کالا

یک عینک کوهنوردی با کیفیت دارای چه ویژگی هاییست | آشنایی با چند نمونه برتر

4- سافت باکس لایف مدل L60 سایز 60×60 سانتی متر

سافت باکس لایف L60 در واقع یک باکس عکاسی تاشو با ابعاد 60 در 60 است که همراه با یک هولدر فلاش اکسترنال به دست خریداران می‌رسد تا عکاسان بتوانند با نصب فلاش بر روی این هولدر، کنترل کاملی روی کنتراست خروجی خود داشته باشند. نکته قابل توجه در مورد این نگهدارنده، امکان اتصال چتر و سایر حالت‌دهنده‌ها به آن با استفاده مانت بوئنز است؛ ویژگی جالبی که کنترل نرمی نور و شدت آن به بهترین شکل را امکان‌پذیر خواهد کرد. لایه داخلی این وسیله نیز به رنگ نقره‌ای و لایه بیرونی آن به رنگ مشکی است.

سافت باکس لایف مدل L60 سایز 60×60 سانتی متر

مشاهده سافت باکس لایف مدل L60 در دیجی کالا

5- سافت باکس دریم لایت مدل Gride سایز 120×80 سانتی متر

افرادی که به دنبال یک باکس عکاسی اتوماتیک از برندی مطرح هستند، احتمالا نباید به چیزی جز خرید سافت باکس دریم لایت مدل Gride فکر کنند! این محصول 3 کیلوگرمی که ابعاد بزرگتری در مقایسه با تجهیزات مشابه دارد، همراه با گرید مخصوص برای کنترل بهتر و تابش ملایم‌تر نور به فروش رسیده و پوشش برزنتی دولایه آن که در بخش داخلی به رنگ نقره‌ای و در بخش بیرونی به رنگ مشکی است، مقاومت بالایی در برابر حرارت خواهد داشت. این پوشش همچنین از مواد درجه یک ساخته شده است تا تغییری در شاخص نمود رنگ یا همان CRI به وجود نیاید.

سافت باکس دریم لایت مدل Gride سایز 120x80 سانتی متر

مشاهده سافت باکس دریم لایت مدل Gride در دیجی کالا

محمد قاسمی
ارسال دیدگاه