یک عینک کوهنوردی با کیفیت دارای چه ویژگی هاییست | آشنایی با چند نمونه برتر

یک عینک کوهنوردی با کیفیت دارای چه ویژگی هاییست

در این نوشته قصد داریم در کنار معرفی ویژگی‌های یک عینک خوب برای کوهنوردی و اسکی ، بهترین برندها را نیز معرفی کرده و شما را با 5 مدل برتر بازار آشنا کنیم.

 

بدون شک، عینک مناسب یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و اسکی است. همانند هر محصول دیگری،  انتخاب عینک مخصوص کوهنوردی هم ظرافت‌های خاص خود را دارد و هنگام خرید، کاربران باید به نکات مختلفی مثل طراحی مناسب، مقاومت فریم و وزن پایین آن توجه داشته باشند. استفاده از لنزهای محکم و ضد خش که بتوانند تا انتهای سفر، سالم بمانند هم اهمیت بسیاری دارد. اگر اهل کوهنوردی در محیط‌های باز باشید، به این موارد باید پلاریزه بودن شیشه‌ها را هم اضافه کنید تا آسیبی به چشم‌ها نرسد. عینک کوهنوردی ضد بخار هم نوع حرفه‌ای‌تر این محصولات است که در محیط‌های سردتر، کارایی بیشتری دارد.

یکی از نکاتی که هنگام خرید عینک های کوهنوردی ممکن است با آن برخورد داشته باشید، رنگ لنز است. به صورت کلی، لنزها با چهار رنگ مختلف تولید می‌شوند:

  • خاکستری: این لنزها بهترین گزینه برای استفاده روزمره بوده و با آنها می‌توانید رنگ‌ها را واقعی‌تر ببینید.
  • قهوه‌ای: مناسب‌ترین لنز برای محیط‌هایی که نور مستقیم وجود خورشید وجود دارد.
  • زرد: مناسب محیط‌هایی که نور محیط بسیار کم باشد.
  • هفت‌رنگ: لنزهای مخصوص محیط‌های کم‌نور با پوشش چندلایه که کیفیت بالایی دارند.

پس هنگام خرید، حتما به نیاز خود توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین عینک را بخرید.

بهترین برندهای تولیدکننده عینک اسکی و کوهنوردی

با توجه به اینکه عینک از جمله تجهیزاتی است که ارتباط مستقیمی با سلامتی انسان دارد، هنگام خرید حتما باید به برند آن توجه داشت. در حال حاضر، شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند که جولبو، اوکلی، دایزی و اسنو هاک از معروف‌ترین‌های آنها هستند.

 

1- عینک کوهنوردی جولبو مدل 2.0 Explorer

عینک کوهنوردی Explorer 2.0 جولبو با لنز قهوه‌ای رنگ، یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای محیط‌هایی با نور کم است. این عینک که فقط 44 گرم وزن دارد، به فریمی پلاستیکی مجز شده و لنز پلاستیکی آن علاوه بر مقاومت در براب خط‌وخش، با داشتن پوشش مخصوص می‌تواند از چشمان شما نیز در برابر اشعه‌های ماورا بنفش، به خوبی محافظت کند. طراحی بسیار جالب عینک کوهنوردی Julbo هم یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب آن است که خیلی خوب روی صورت می‌نشیند. به علاوه، در جعبه اصلی عینک می‌توان دفترچه راهنما، کیف و بند مخصوص را هم پیدا کرد.

برای خرید موس گیمینگ به چه مواردی باید توجه کرد + معرفی نمونه های برتر

عینک کوهنوردی جولبو مدل 2.0 Explorer

مشاهده عینک کوهنوردی جولبو 2.0 Explorer در دیجی کالا

2- عینک اسکی و کوهنوردی مدل Goggles-Arm

برای علاقه‌مندان به اسکی، احتمالا هیچ گزینه‌ای مناسب‌تر از عینک Goggles-Arm نباشد چرا که این محصول علاوه بر قیمت مناسب، با بدنه‌ای با کیفیت ساخت بالا تولید شده است. نکته قابل توجه در مورد طراحی، امکان جدا کردن عینک از ماسک است؛ در این صورت می‌توان بدون هیچ مشکلی از این وسیله برای موتورسواری یا کوهپیمایی نیز استفاده کرد. لنز پلاستیکی هفت‌رنگ به شما این اطمینان را می‌دهد که در محیط‌های کم‌نور، بدون آسیب دیدن خود عینک بتوانید به خوبی محیط را ببینید. به لطف استفاده از پلاستیک فشرده در ساخت عینک و ماسک نیز در صورت برخورد یا بروز حادثه، ضربه‌های واردشده به صورت و سر هم تا حد زیادی می‌تواند دفع شود.

مشاهده عینک اسکی و کوهنوردی Goggles-Arm در دیجی کالا

3- عینک اسکی و کوهنوردی رکسون مدل RX professional

عینک Professional شرکت رکسون که به جرات می‌توان آن را بهترین عینک کوهنوردی ضد بخار بازار با قیمتی در حدود 1.5 میلیون تومان معرفی کرد، به لنزی دولایه، یکی برای دفع اشعه‌های مضر UV و دیگری برای جلوگیری از بخار کردن شیشه مجهز شده و با ظاهر جذاب خود می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای عینک‌های بسیار گران‌قیمت بازار باشد. عینک اسکی رکسون به گونه‌ای طراحی شده که کاربران به راحتی می‌توانند لنز را در صورت نیاز تعویض کنند. بند قابل تنظیم هم به شما اجازه می‌دهد تا عینک را به راحتی برای استفاده همراه با کلاه ایمنی خود تنظیم کنید.

عینک اسکی و کوهنوردی رکسون مدل RX professional

مشاهده عینک اسکی رکسون RX professional در دیجی کالا

4- عینک کوهنوردی اسنوهاک مدل 002

این محصول اسنوهاک با بهره‌گیری از فناوری آنتی‌رفلکس و لنزهای پلارایز ساخته شده تا بازتاب نور در محیط‌های مختلف، به هیچ‌وجه روی چشمان شما اثر منفی نداشته باشد. مقاومت بالای بدنه و خاصیت انعطاف‌پذیری، این اطمینان را به کاربران می‌دهد که عینک Snow Hawk S2، بهترین همراه برای آنها در محیط‌های مخلتف باشد.

راهنمای خرید بهترین فرش آشپزخانه | یک فرش آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

با خرید این عینک، به راحتی می‌توانید عدسی و لنزها را با یکی از پنج لنزی که همراه با بسته اصلی در اختیارتان قرار می‌گیرد، تعویض کنید. این لنزها که به رنگ‌های سفید، قهوه‌ای، دودی، زرد و هفت‌رنگ هستند، می‌توانند در محیط‌ها و سناریوهای مختلفی مانند کوه‌پیمایی، دوچرخه‌سواری، کمپینگ، استفاده روزمره و … مورد استفاده قرار گیرند.

عینک کوهنوردی اسنوهاک مدل 002

مشاهده عینک کوهنوردی اسنوهاک 002 در دیجی کالا

5- عینک کوهنوردی دایزی مدل C5

اما بهترین عینک کوهنوردی در بازار ایران که با قیمتی کمتر از 300 هزار تومان به فروش می‌رسد، محصولی محبوب از برند مشهور دایزی است. این عینک، فریمی مقاوم و انعطاف‌پذیر داشته و طراحی منحصربه‌فرد آن، مانع از نفوذ خاک یا هوای اضافی هنگام دوچرخه‌سواری یا کوهپیمایی می‌شود. افزون بر این، 4 لنز با رنگ‌هی مختلف داخل جعبه دایزی قرار گرفته است تا کاربران متناسب با محیطی که در آن حضور دارند، بتوانند از لنز مناسب استفاده کنند. گفتنی‌ست این لنزها، پلاستیکی و از نوع نشکن بوده و با داشتن تمامی استانداردها، تمام اشعه‌های مضر خورشید را هم به خوبی دفع می‌کنند.

عینک کوهنوردی دایزی مدل C5

مشاهده عینک کوهنوردی دایزی C5 در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه