راهنمای خرید وب کم | بهترین وبکم های موجود در بازار ایران کدامند؟

راهنمای خرید وب کم

وب کم ها یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای ارتباط تصویری از طریق کامپیوتر هستند. با راهنمای خرید وب کم ما می‌توانید ضمن آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات این دوربین های کوچک، با بهترین وب کم های بازار نیز ملاقات کنید.

در سال 2021 هستیم و با اینکه تلفن های هوشمند با قابلیت‌های بی‌شمار و دوربین‌های باکیفیت خود یکه‌تازی می‌کنند، هم‌چنان وب کم ها می‌توانند در ارتباط‌های اینترنتی از طریق کامپیوتر، چت‌ها و شرکت در کلاس‌های آنلاین، نقش مهمی را ایفا کنند. تاریخ توسعه و استفاده از این دوربین‌ها به دهه 1990 برمی‌گردد؛ با این حال و با گذشت بیش از 30 سال، هم‌چنان شرکت‌های بزرگ مشغول تولید وب کم ها و عرضه آنها به بازار هستند.

کاربردهای انواع وب کم ها

وب کم یک دوربین کوچک است که به وسیله کابل USB به رایانه متصل شده و تصاویر را حین فیلم‌برداری، از طریق شبکه ارسال می‌کند. همانند سایر دستگاه‌ها، وب کم ها نیز انواع مختلفی داشته و برای کارهای مختلفی استفاده می‌شوند. پیش‌تر، وب کم ها صرفا یک دستگاه رومیزی برای چت‌های اینترنتی بودند، اما با پیشرفت تکنولوژی و تجهیز این دستگاه‌ها به انواع سیستم‌های نرم افزاری، حالا رد پای این دستگاه‌های هوشمند را می‌توان در اتاق‌های کنفرانس، سیستم‌های امنیتی و سیستم‌های تشخیص چهره دید.

امروزه بسیاری از افراد به استریم بازی‌‌ها روی آورده‌اند و حین بازی، از خود فیلم می‌گیرند؛ موضوعی که سبب شده تا شرکت‌های فعال در حوزه گیم مانند ریزر نگاهی ویژه به این محصولات داشته باشند. از وبکم ها حتی می‌توان به عنوان بارکدخوان نیز استفاده کرد!

بهترن برندهای تولیدکننده وب کم

همان‌طور که گفتیم، این وسایل هنوز هم جایگاهی ویژه میان کاربران دارند و کمپانی‌های متعددی در زمینه تولید وبکم ها فعالیت دارند. مایکروسافت، ریزر، سونی، کریتیو، لنوو و لاجیتک، برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده وبکم ها هستند و با استفاده از سنسورهای قدرتمند در کنار قابلیت‌های نرم افزاری متعدد، به دنبال رفع نیازهای کاربران هستند. در آن سو، شرکت‌های کوچکتر مانند ایفورتک و جنیوس نیز محصولاتی خوش‌قیمت و در عین حال کاربردی را ارائه می‌کنند.

یک عینک کوهنوردی با کیفیت دارای چه ویژگی هاییست | آشنایی با چند نمونه برتر

هرچند، از آنجایی که قیمت محصولات برندهای معتبر بسیار بالاست، با کمی جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانیم وب کم های چینی بسیار زیادی را پیدا کنیم که بدون هیچ نام یا برندی عرضه می‌شوند و البته مورد استقبال کاربران نیز هستند. اخیرا، برخی کمپانی‌های ایرانی مانند تسکو نیز به تولید این محصولات روی آورده‌اند، ولی فعلا باید منتظر بازخورد آنها در بازار باشیم.

راهنمای خرید وب کم : معرفی بهترین وب کم های بازار

1-وب کم لاجیتک مدل C922 Pro

راهنمای خرید وب کم را با معرفی لاجیتک C922 Pro آغاز می‌کنیم؛ یکی از محصولات گران‌قیمت و بسیار باکیفیت بازار که قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با نرخ 30 فریم و ویدیوهای 720p با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. سازندگان از لنزی مخصوص با زاویه دید 78 درجه و فناوری Full HD glass در توسعه این دوربین بهره برده‌اند تا تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن ثبت شود. مورد قابل توجه در مورد وب کم Logitech C922 Pro، بهره‌گیری از سیستم فوکوس خودکار است که می‌تواند وضوح بالای ویدیوها را تضمین کند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد وبکم لاجیتک مدل C922 Pro می‌توان به تنظیم خودکار نور در محیط‌های تاریک، میکروفون استریو دوگانه برای ضبط و انتقال صدا با بالاترین کیفیت ممکن و ارائه اپلیکیشنی مخصوص برای فیلم‌برداری اشاره کرد.

وب کم لاجیتک مدل C922 Pro

مشاهده وب کم لاجیتک مدل C922 Pro در دیجی کالا

 

2- وب کم مدل LIFE EYE CAM

اگر بودجه زیادی ندارید و می‌خواهید وب کمی ارزان اما قدرتمند را تهیه کنید، ما وبکم مدل Life Eye Cam را پیشنهاد می‌دهیم. این وبکم چینی با فقط 60 گرم وزن، از نوع رومیزی بوده و علی‌رغم داشتن قیمتی بسیار پایین، امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌کند. سازندگان از حسگری 1 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند که می‌تواند ویدیوها را با رزولوشن 240×320 ضبط کرده و حتی روی سوژه مورد نظر زوم کند. همچنین وجود میکروفون داخلی باعث شده است تا کاربران برای ضبط و انتقال ویدیوها، نیازی به میکروفون جداگانه نداشته باشند. اگر به دنبال بهترین وب کم ارزان بازار هستید، وبکم Life Eye Cam بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

معرفی چند نمونه برتر دوربین عکاسی میان رده Canon زیر 20 میلیون تومن

وب کم مدل LIFE EYE CAM

مشاهده وب کم LIFE EYE CAM در دیجی کالا

 

3- وب کم کریتیو مدل Live Cam SYNC

کریتیو به عنوان یکی از تولیدکنندگان مشهور لوازم جانبی کامپیوتر، Live Cam SYNC را به جنگ وبکم های ارزان‌تر لاجیتک فرستاده و با گنجاندن ویژگی‌های جذاب در آن، تلاش دارد بازار میان‌رده‌ها را از آن خود کند. به گفته سازندگان، یک حسگر 2 مگاپیکسلی از نوع CMOS با زاویه دید 77 درجه در این دستگاه مسئولیت ضبط ویدیوها با وضوح 1080p را بر عهده دارد. موضوع قابل توجه در مورد وبکم Creative Live Cam Sync، استفاده از پایه‌ای مخصوص برای اتصال روی مانیتورها و سطوح دیگر است تا کاربران بدون نگرانی از محل دوربین بتوانند از وبکم استفاده کنند. به علاوه، طراحی جالب این وبکم، نصب آن را روی سه‌پایه‌های مختلف را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

حفاظت از حریم خصوصی، یکی دیگر از شعارهای کریتیو در عرضه این محصول بوده؛ شعاری که به کمک قرار دادن یک درپوش جالب روی وبکم، به واقعیت تبدیل شده است تا کاربران مطمئن باشند که هیچ تصویری بدون اجازه آنها ثبت نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد وب کم کریتیو مدل Live Cam Sync می‌توان به وجود میکروفون دوگانه داخلی، سازگاری با انواع نرم افزارهای چت تصویری و داشتن کابل بلند 1.5 متری اشاره کرد.

وب کم کریتیو مدل Live Cam SYNC

مشاهده وب کم کریتیو Live Cam SYNC در دیجی کالا

 

4- وب کم مایکروسافت مدل LifeCam Studio

محصولات مایکروسافت هم مانند خود این شرکت، نیازی به تعریف ندارد! اگرچه مایکروسافت به عنوان یک تولیدکننده شناخته نمی‌شود، اما برخی از محصولات حرفه‌ای این کمپانی مانند وب کم LifeCam Studio می‌توانند انتخابی عالی برای افرادی باشند که زیاد در گفتگوهای اینترنتی شرکت دارند. وبکم لایف کم استدیو با قابلیت فیلم‌برداری 1080p و زوم سه مرحله‌ای دیجیتال به دست کاربران رسیده و می‌تواند ویدیوها را در گستره 70 تا 90 درجه‌ای ضبط کند. فوکوس خودکار از فاصله 10 سانتی تا 10 متری، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصول است و ترکیب آن با قابلیت افزایش هوشمند وضوح تصویر در کنار میکروفون داخلی استریو باعث شده تا آن را به عنوان یکی از بهترین وب کم ها در ایران معرفی کنیم.

راهنمای خرید بهترین دستگاه بخور سرد و گرم : کدام دستگاه مناسب شماست؟

تکنولوژی TrueColor در این دوربین، کیفیت تماس‌های تصویری را به صورت خودکار افزایش می‌دهد، در حالی که به لطف فناوری ClearFrame، کاربران می‌توانند از ویدیویی روان و باکیفیت بهره ببرند. کاربران همچنین می‌توانند به کمک سه‌پایه مخصوص، این وبکم را روی مانیتور یا سطح دیگر وصل کنند.

مشاهده وب کم LifeCam Studio دیجی کالا

5- دوربین اتاق کنفرانس کاتو مدل KT-HD91AL

تهیه راهنمای خرید وب کم بدون اشاره به یکی از بهترین دوربین های اتاق کنفرانس، هیچ لطفی ندارد. کاتو ویژن (Kato Vision) یکی از شرکت‌های چینی مطرح در زمینه تولید انواع دوربین مخصوص اتاق کنفرانس است و وبکم حرفه‌ای این شرکت یعنی کاتو KT-HD91AL با یک لنز 3.1 مگاپیکسلی و قابلیت زوم دیجیتالی تا 20 برابر و زوم اپتیکال تا 12 برابر، انتخابی بسیار مناسب برای فضاهای بزرگ و محیط‌های باز محسوب می‌شود. این محصول همچنین به واسطه ریموت کنترل مخصوص و قابلیت تنظیم زاویه در حالت‌های مختلف، یکی از بهترین دوربین های گردان سالن کنفرانس نیز هست.

 

سازندگان از سیستم حذف نویز محیطی با امکان تنظیم خودکار شدت روشنایی بهره برده‌اند تا تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن منتقل شوند. دوربین گردان اتاق کنفرانس کاتو مدل KT-HD91AL می‌تواند ویدیوهای 1080p را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کرده و گستره دید 70 تا 90 درجه‌ای را برای خریداران به ارمغان آورد. البته وجود این ویژگی‌ها به معنی عدم امکان استفاده از این دوربین برای استفاده‌های شخصی نیست و کاربران می‌توانند از این محصول در محیط‌های کوچکتر نیز استفاده کنند.

دوربین اتاق کنفرانس کاتو مدل KT-HD91AL

مشاهده دوربین اتاق کنفرانس کاتو KT-HD91AL دیجیکالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه