راهنمای خرید بهترین فرش آشپزخانه | یک فرش آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین فرش آشپزخانه

فرش ها یکی از مهم‌ترین نمادها در خانه‌های ایرانی هستند و علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون داخلی، به محیط خانه هویت می‌بخشند. استفاده از فرش در آشپزخانه، علاوه بر زیباتر کردن محیط، به جلوگیری از کثیفی بیشتر هم کمک می‌کند. اما فرش آشپزخانه چگونه باید باشد و هنگام خرید، به چه نکاتی باید توجه کرد؟ بهترین فرش آشپزخانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرش های آشپزخانه معمولا طرح‌های جذاب و متنوعی دارند و هرکدام از آنها برای محیطی خاص مناسب هستند. اگرچه خرید فرش برای آشپزخانه امری کاملا سلیقه‌ای است، اما تهیه آن بیشتر در حالتی توصیه می‌شود که کف‌پوش آشپزخانه قابل شستشو نباشد. در در راهنمای خرید فرش آشپزخانه قصد داریم نکاتی در مورد رنگ و اندازه فرش آشپزخانه و همچنین ویژگی‌های آن را بیان کنیم.

جنس فرش آشپزخانه

مهم‌ترین فاکتور هنگام خرید فرش آشپزخانه، جنس آن است. معمولا فرش‌ها در آشپزخانه خیلی زود کثیف می‌شوند و ریختن مواد غذایی مختلف روی آنها، لکه‌های زیادی را ایجاد می‌کنند که به آسانی نمی‌توان آنها را پاک کرد. به علاوه، از آنجایی که معمولا رطوبت و چربی در محیط آشپزخانه زیاد است، انتخاب فرش‌های دست‌باف یا سنگین به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ در عوض، بهتر است فرش وزن مناسبی داشته باشد تا در صورت نیاز، به آسانی بتوانید آن را بشویید.

شاید محصولاتی که در آنها از الیاف نخ استفاده می‌شود راحت و لطیف باشند، اما حین شستشو مشکلات رنگ‌دهی را هم دارند. به همین جهت باید سراغ مواردی از جنس پلی‌استر بروید. این فرش‌ها هم رنگ نمی‌گیرند، اما دوام بالایی در محیط‌های مرطوب دارند و می‌توانند چندین سال در آشپزخانه مورد استفاده باشد.

فرش های ماشینی که معمولا جنس آنها از پلی‌پروپیلن است، مقاوم‌ترین در برابر رطوبت هستند و به آسانی هم می‌توان آنها را شست. با این حال، فرش آشپزخانه پروپیلن یک نقطه ضعف هم دارد و آن، لطافت کمتر در مقایسه با فرش های پلی‌استر است.

راهنمای خرید بهترین گل آپارتمانی + آموزش تقویت و نگهداری از گیاهان

این مسئله را هم در نظر بگیرید که جنس فرش آشپزخانه نباید به گونه‌ای باشد که خیلی راحت لیز بخورد یا جمع شود. این مورد بیشتر در مواردی دیده می‌شود که از پارچه‌های نازک برای پوشاندن کف آشپزخانه استفاده می‌شود. بهترین فرش آشپزخانه هیچ‌وقت روی زمین سر نمی‌خورد.

انواع مدل فرش آشپزخانه

قالی و قالیچه به خاطر طرح‌های جذاب و کیفیت مناسب، انتخابی ایده‌آل برای استفاده در آشپزخانه هستند. البته، توصیه ما خرید قالی‌های ماشینی است تا با مشکلاتی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، برخورد نکنید.

در آن سو، گلیم‌ها از محبوب‌ترین مدل های فرش آشپزخانه هستند چرا که در کنار قیمت مناسب، کیفیتی بالا و اندازه‌ای مناسب دارند و با طرح‌های متنوع و جذاب خود می‌توانند روحی تازه به آشپزخانه شما ببخشند. در گلیم فرش آشپزخانه همچنین به خوبی می‌توان فرهنگ غنی ایرانی را هم پیدا کرد که در نوع خود جذاب است.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که در آشپزخانه‌هایی با دکوراسیون مدرن و طراحی روز، یک فرش سنتی یا اصیل ایرانی، ترکیب جذابی را ایجاد نمی‌کند. اگر به خاطر دلایلی مانند کیفیت بالاتر قصد استفاده از فرش های کلاسیک را دارید، مطمئن شوید هنگام خرید، نکاتی را که در ادامه بیان می‌کنیم، رعایت خواهید کرد. فرش آشپزخانه جدید فانتزی یا مدل‌های سه‌بعدی با طرح‌های عمقدار بیشتر مناسب چنین محیط‌هایی است.

فرش آشپزخانه مدل مرکبات

گزینه دیگری که خرید آن می‌تواند هوشمندانه باشد، موکت است. این روزها تنوع موکت‌ها بسیار زیاد شده‌اند و با دوام بالایی که دارند، انتخابی عالی برای محیط آشپزخانه هستند. پرزهای موکت معمولا کوتاه است و به همین دلیل آشغال و کثیفی‌ها را کمتر به خود می‌گیرد. به علاوه، پوشش زیرین موکت به گونه‌ای است که مانع سر خوردن آن روی سرامیک و سنگ می‌شود. برخی افراد حتی از موکت و فرش در کنار هم استفاده می‌کنند.

فرش آشپزخانه چه رنگی باشد؟

اگر بخواهیم از نظر شکل‌وشمایل به قضیه نگاه کنیم، فرش های کلاسیک با نقش و نگارهای فراوان هیچ‌وقت مناسب آشپزخانه نیستند؛ در عوض بهتر است سراغ فرش های فانتزی، چندتکه یا مدرن بروید که علاوه بر سادگی، بتوانند به بازتر شدن محیط آشپزخانه و چشم‌نوازتر شدن آن نیز کمک کنند. طرح‌های شلوغ بیشتر به درد آشپزخانه‌هایی با وسایل مدرن می‌خورد و می‌تواند به پویاتر شدن محیط و البته کمتر دیده شدن کثیفی‌ها کمک کنند.

راهنمای خرید مودم ADSL + معرفی 5 نمونه‌ی بهترین مودم ADSL

در اینجا ذکر یک نکته هم ضروری است: رنگ های روشن برای این محیط خوب نیستند و با ریختن مواد غذایی یا پاشیدن روغن، خیلی زود کثیف می‌شوند و البته خیلی سخت هم می‌توان آنها را پاک کرد. در حقیقت بهترین فرش آشپزخانه ، مدل‌های تیره یا طرح‌داری هستندکه در آن، رنگ‌های تیره نسبت به رنگ‌های روشن غالب باشند. این در حالی‌ست که برخی افراد هنگام تهیه فرش برای آشپزخانه های جدید سراغ رنگ‌های خیلی روشن و تند می‌روند که اصلا توصیه نمی‌شود.

فرش آشپزخانه مدرن و زیبا

اندازه فرش آشپزخانه

شاید این موضوع ساده به نظر برسد، ولی قبل از خرید حتما باید به ابعاد و اندازه‌ فرشی که می‌خواهید برای آشپزخانه تهیه کنید، توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید فرش را زیر میز ناهارخوری بندازید، بهتر است فرش به اندازه‌ای باشد که زیر صندلی‌ها هم برسد تا علاوه بر جلوگیری از تکان خوردن میز، جلوه آن نیز جذاب‌تر شود.

اگر میز ناهارخوری ندارید، بهتر است از تهیه فرش های بزرگ صرفه‌نظر کنید چرا که جلوه بدی به آشپزخانه می‌دهد. بهترین حالت، انتخاب یک فرش کوچک است که در وسط آشپزخانه قرار بگیرد و فضای زیادی را اشغال نکند.

پیش از خرید، به اندازه فرش و فاصله بین آن با سینک ظرفشویی و کابینت‌ها هم باید توجه داشت؛ اگر فرش زیر کابینت برود یا به پایه‌های آن بچسبد، علاوه بر به هم خوردن شکل ظاهری و دکوراسیون داخلی، شانس کثیف شدن آن نیز افزایش خواهد داشت.

قیمت فرش آشپزخانه

شاید برای تهیه بهترین فرش آشپزخانه که ظاهر جذاب و کیفیت خوبی هم داشته باشد، لازم باشد هزینه بیشتری را پرداخت کنید؛ اما قطعا پرداخت این هزینه بیشتر به نفع شما خواهد بود چرا که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا فرش آسیب ببیند.

هیچ‌وقت هنگام خرید به دنبال گران‌ترین مدل هم نباشید؛ امکان آسیب دیدن وسایل، به خصوص فرش، در محیط آشپزخانه واقعا بالاست و در صورت بروز مشکل، می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. اگر دنبال فرش آشپزخانه ارزان هستید، موکت‌ها بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث + معرفی 5 تا از بهترین‌ها

مشاهده فرش های آشپزخانه و خرید با تخفیف

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه