برای خرید موس گیمینگ به چه مواردی باید توجه کرد + معرفی نمونه های برتر

برای آن‌که بتوان بهترین عملکرد را در بازی داشت، نیاز به ابزارهایی حرفه‌ای و رده‌بالا است. بسیار غیرمنطقی است اگر از گیمری حرفه‌ای بخواهیم که با ماوس یا کیبوردی معمولی عملکردی حرفه‌ای از خود نشان دهد. همین مسئله است که باعث شده متقاضیان خرید موس گیمینگ زیاد باشند و البته برندهای متعدد اقدام به تولید ماوس‌هایی متنوع کنند. اگر شما هم قصد خرید ماوس گیمینگ دارید، پیشنهاد می‌کنم این نوشتار از مجله‌ی بست‌بای‌پلاس را مطالعه کنید. با هم در ادامه نکات مهمی که باید قبل از انتخاب بهترین موس گیمینگ در نظر داشته باشید را مرور خواهیم کرد و سپس با 5 تا از بهترین ماوس‌های گیمینگ در رده‌های قیمتی مختلف آشنا خواهیم شد.

راهنمای خرید بهترین موس گیمینگ

موس گیمینگ رده‎‌بالا ویژگی‌هایی خاص دارد که بد نیست قبل از خرید ماوس به این ویژگی‌ها دقت کنید:

1- سطح dpi بالا

به‌لطف سنسورهای حرفه‌ای که برای ماوس‌های گیمینگ رده‌بالا به کار گرفته می‌شوند، سطح dpi در ماوس‌های گیمینگ بالاست. سطح dpi در برخی ماوس‌های ریزر و لاجیتک حتی به 25600 هم می‌رسد. اما مسئله‌ی مهم دیگر حداقلِ dpi است. در ماوس‌های رده‌بالا حداقل dpi به 200 می‌رسد. این حداقل dpi به‌ویژه برای هدف‌گیری در بازی‌های FPS به کار می‌آید.

2- قابل‎‌تنظیم‌بودن سطوح dpi

ماوس‌های گیمینگ بی‌سیم معمولی امکان سوییچ بین سطوح مختلف dpi را با یک کلید فراهم می‌کنند، اما چیزی که موس گیمینگ رده‌بالا را از موس معمولی جدا می‌کند، امکان تنظیم سطوح dpi است. در ماوس‌های رده‌بالا می‌توان با نرم افزار اختصاصی، چندین سطح بین حداقل و حداکثر سطوح dpi ایجاد کرد و از آن‌ها به بهترین شکل در بازی بهره گرفت.

3- کلیدهای ماکرو

کلیدهای ماکرو یا قابل‌برنامه‌ریزی هم از ویژگی‌های اصلی ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای هستند و بد نیست هنگام خرید بهترین موس گیمینگ به این کلیدها توجه کنید. کلیدهای ماکرو کلیدهایی هستند که با نرم افزار اختصاصی ماوس می‌توان آن‌ها را به هر شکلی تنظیم و شخصی‌سازی کرد. این مسئله به‌خوبی به گیمر در مراحل مختلف بازی‌های گوناگون برای عملکردی بهتر کمک می‌کند.

4- سرعت ردیابی بالا

سرعت ردیابی را با معیار IPS معرفی می‌کنند. این شاخص به سرعت حرکت ماوس و البته حفظ ردیابی دقیق حرکت دلالت دارد. هر چه سرعت ردیابی ماوس بالاتر باشد، وضعیت ماوس بهتر است. امروز برخی از ماوس‌های لاجیتک و ریزر دارای سرعت ردیابی 650 IPS هستند، اما روی سرعت 300 IPS هم می‌توان حساب کرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + راهنمای خرید

بهترین موس گیمینگ

5- اتصال بدون‌تأخیر

مورد دیگری که قبل از انتخاب بهترین موس گیمینگ 2022 باید به آن توجه کنید بی‌سیم یا سیمی‌بودن ماوس است. بی‌شک ماوس سیمی محدودیت‌هایی دارد، اما روی نبود تأخیر در آن به‌خوبی می‌توان حساب کرد. ماوسی که داده‌ها را از طریق کابل به PC منتقل می‌کند گزینه‌ای مطمئن‌تر نسبت به ماوس‌های بی‌سیم است. اما مسئله‌ی دیگر این است که در سال‌های اخیر ماوس‌های بی‌سیم هم با اتصال بدون تأخیر به بازار عرضه شده‌اند. ماوس‌های بی‌سیم بدون تأخیر به‌جای اتصال بلوتوثی، اتصال 2.4 گیگاهرتزی با PC برقرار می‌کنند و در کل نسبت به ماوس‌های بلوتوثی انتخاب‌هایی بهتر هستند.

6- RGB

وجود RGB در ماوس گیمینگ هم می‌تواند مهم باشد، به‌ویژه برای گیمرهایی که به زیبایی لوازم‌گیمینگ‌شان اهمیت می‌دهند. برخی ماوس‌ها صرفاً از یک رنگ – مثلاً رنگ قرمز – پشتیبانی می‌کنند، اما برخی دیگر نه تنها از RGB بلکه از چندین منطقه برای پخش RGB پشتیبانی می‌کنند. بی‌شک برای گیمری که به RGB علاقه دارد، هر چه موس مناطق بیشتری برای پخش RGB داشته باشد زیباتر و بهتر است.

نکته‌ی دیگر آن‌که در برخی از موس‌ها – از جمله ماوس‌های ریزر – می‌توان رنگ و افکت پخش RGB را کاملاً با نرم افزار شخصی‌سازی کرد.

5 نمونه‌ی بهترین موس گیمینگ

مروری بر چند نکته‌ی مهم که بهتر است قبل از خرید موس گیمینگ به آن‌ها توجه داشته باشید، داشتیم و اکنون نوبت به مرور 5 تا از بهترین ماوس‌های گیمینگ از برندهای مختلف در رنج‌های قیمتی گوناگون رسیده‌است. این ماوس‌ها از قرار زیر اند:

1- ماوس مخصوص بازی مد کتز مدل 00s

بهترین موس گیمینگ

طراحی این ماوس را در تصویر می‌بینید و مشخص است که بسیار زیباست و با دنیای گیمینگ به‌شدت سازگاری دارد. این ماوس جذاب همچنین از سنسوری اپتیکال برخوردار است که حاصل این سنسور، رسیدن سطح dpi ماوس در حالت حداکثری به 5000 dpi است.

این ماوس جذاب، کابلی 1.8 متری دارد و طراحی‌اش به‌گونه‌ای صورت گرفته که پس از چند ساعت استفاده از آن دچار خستگی در دست و البته درد مچ دست نمی‌شوید.

نحوه‌ی انتخاب پرده سبز یا فون عکاسی | انواع پرده کروماکی و ویژگی های آن

نکته‌ی مثبت دیگر در مورد این محصول برند Mad Catz، وجود کلیدهای ماکرو روی بدنه است، کلیدهایی که به‌خوبی می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید و بهترین استفاده را از آن‌ها در بازی‌های مختلف داشته باشید.

مشاهده‌ی ماوس گیمینگ مد کتز در دیجی‌کالا

2- ماوس تسکو مدل TM 757

بهترین موس گیمینگ

تسکو برندی ایرانی‌ست و قیمت محصولات‌اش معمولاً مناسب هستند. اگر به‌دنبال خرید موس گیمینگ ارزان هستید، یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش‌روی‌تان است، ماوس تسکو مدل TM757 است.

این ماوس تسکو از RGB پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه ظاهری بسیار جذاب دارد. کابل ماوس 1.8 متر است و به‌لطف سنسور اپتیکالی که برای آن به کار گرفته شده، حداکثر سطح DPI در ماوس به 3200 رسیده‌است. در مجموع این ماوس به‌خوبی کارتان را راه می‌اندازد، البته اگر نمی‌خواهید چندان برای خرید ماوس هزینه کنید.

مشاهده‌ی ماوس تسکو مدل TM 757 در دیجی‌کالا

3- ماوس مخصوص بازی لاجیتک مدل G300s

بهترین موس گیمینگ

ماوس‌های برند لاجیتک معمولاً قیمت بالایی دارند، اما یکی از بهترین ماوس‌های این برند که البته قیمتی چندان بالا هم ندارد ماوس G300s است، ماوسی که حداقل و حداکثر سطوح dpi در آن به 250 و 2500 می‌رسند.

این ماوس برند لاجیتک همچنین از RGB و کلیدهای ماکرو یا قابل‌تنظیم پشتیبانی می‌کند. در ضمن این ماوس حافظه‌ی داخلی دارد و می‌توانید تنظیماتی که از طریق نرم افزار انجام داده‌اید را در حافظه‌ی خود ماوس ذخیره کنید.

همچنین این ماوس طراحی دوطرفه دارد و این یعنی هم راست‌دست‌ها و هم چپ‌دست‌ها امکان استفاده از آن را دارند. در کناره‌های ماوس هم از حالت پترنی استفاده شده، حالتی که باعث می‌شود از تعریق دست تا حد زیادی جلوگیری شود.

مشاهده‌ی ماوس مخصوص بازی لاجیتک G300s در دیجی‌کالا

4- ماوس مخصوص بازی رپو مدل V280

بهترین موس گیمینگ

برند رپو برندی چینی است که در سال‌های اخیر نشان داده می‌توان حسابی ویژه روی محصولات‌اش باز کرد. این برند ماوس، هدست و کیبوردهایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا روانه‌ی بازار کرده و یکی از بهترین ماوس‌هایش همین موس گیمینگ مدل V280 است.

راهنمایی و معرفی بهترین مچ بند هوشمند در ایران + بهترین نمونه‌های بازار

از سنسور نوری برای این ماوس استفاده شده و سطح Dpi به 7000 رسیده‌است. همچنین می‌توانید با کلید dpi روی بدنه‌ی ماوس، بین سطوح مختلف dpi سوییچ کنید. این ماوس جذاب از RGB هم پشتیبانی می‌کند و همچنین از کابل روکش‌دار و بدنه‌ی محکم برخوردار است.

مشاهده‌ی ماوس مخصوص بازی رپو V280 در دیجی‌کالا

5- ماوس ریزر مدل Naga Pro

ماوس ریزر مدل Naga Pro

اما پنجمین و آخرین ماوس پیشنهادی ما به شما محصولی از برند ریزر و از خانواده‌ی Naga است. این ماوس گیمینگ دارای سه پنل کلید است، پنل‌هایی که هر یک نوع متفاوتی از کلیدهای قابل‎تنظیم دارند. از هر یک از این پنل‌ها به بهترین شکل می‌توانید برای بازی‌های مختلف از بازی‌های MOBA گرفته تا FPS استفاده کنید. یکی از این پنل‌ها دارای 12 کلید ماکرو است و از این لحاظ این ماوس برند ریزر از شاخص‌ترین ماوس‌های جهان به شمار می‌رود.

از سنسور اختصاصی ریزر یعنی سنسور RAZER FOCUS+ برای این ماوس استفاده شده که به‌لطف همین سنسور، حداکثر DPI در این ماوس به 20000 می‌رسد. این ماوس جذاب به بهترین شکل از RGB هم پشتیبانی می‌کند، کافی‌ست نرم افزار اختصاصی ریزر را نصب کنید و کاملاً افکت و نور RGB را شخصی‌سازی کنید.

در ضمن این ماوس از 3 حالت اتصال پشتیبانی می‌کند. یک حالت اتصال آن سیمی‌ست، حالت دوم بلوتوثی و حالت سوم به‌واسطه‌ی تکنولوژی خود ریزر انجام می‌گیرد. در حالت سوم اتصال 2.4 گیگاهرتزی برقرار می‌شود و می‌توان از اتصالی بدون تأخیر لذت برد.

مشاهده‌ی ماوس ریزر مدل Naga Pro در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه