راهنمای خرید بهترین پرایمر صورت | نکات مهم برای انتخاب پرایمر مناسب

پرایمر صورت چیست - راهنمای خرید پرایمر صورت

کسانی که از اهمیت پرایمر در داشتن آرایشی جذاب آگاه اند، هیچ‌زمان بدون استفاده از پرایمر از کرم‌پودر یا پنکیک استفاده نمی‌کنند. اگر جزو این دسته نیستید و نمی‌دانید که پرایمر صورت چیست و چه پرایمری می‌تواند برای شما و البته پوست خاص‌تان مناسب باشد، این نوشتار برای شماست. البته اگر هم می‌دانید که پرایمر صورت چیست ولی نمی‌دانید چه پرایمری بخرید و به‌ویژه دست روی پرایمر صورتِ کدام برند بگذارید، این نوشتار برای شما هم مفید است. در ادامه خواهیم گفت که پرایمر صورت چیست و برای انتخاب بهترین پرایمر صورت باید چه ویژگی‌هایی را مدنظر داشت.

پرایمر صورت چیست؟

زیرسازی از مراحل مهم آرایش صورت است. اصلاً یکی از تفاوت‌های آرایش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای، انجام زیرسازی به بهترین شکل است. پرایمر صورت به‌خوبی به کار زیرسازی آرایش می‌آید و حتی می‌توان آن را از شاخص‌ترین و کلیدی‌ترین ابزارها برای انجام زیرسازی دانست.

پرایمر تقریباً کرمِ پایه‌ی آرایشی است، یعنی کرمی است که پوست را برای زدن پن‌کیک یا کرم‌پودر آماده و مهیا می‌کند. البته همانطور که کرم‌پودرها با هم متفاوت اند و عملکردشان با یکدیگر فرق دارد، پرایمرها هم تماماً همانند هم نیستند. برخی وضعیتی بهتر دارند و وظیفه‌شان را به‌خوبی انجام می‌دهند، اما برخی دیگر کم‌کیفیت هستند و چندان به کار زیرسازی نمی‌آیند. مهم است که هنگام خرید پرایمر صورت، بهترین پرایمر صورت را انتخاب کنید و از همین رو باید به‌خوبی با معیارهای انتخاب پرایمر آشنا باشید. این معیارها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

خرید بهترین پرایمر صورت

مزایا و معایب پرایمر صورت

در بالا اشاره‌وار گفتیم که پرایمر صورت به چه دردی می‌خورد. پرایمر منافذ بزرگ پوست صورت را کوچک کرده و به این ترتیب زیبایی پوست را افزایش می‌دهد. همچنین برای پوست‌های خشک باعث افزایش رطوبت شده و برای پوست‌های چرب موجب کاهش براق‌بودن پوست می‌شود.

مزیت دیگر پرایمر این است که سطح پوست را صاف می‌کند تا کرم‌پودر بهتر روی پوست سوار شود. همچنین پرایمر در پوست‌هایی که دارای قرمزی یا تیرگی هستند، رنگ پوست را بهتر می‌کند و از این طریق باعث افزایش زیبایی پوست می‌شود.

راهنمای خرید بهترین فرش آشپزخانه | یک فرش آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

درعین‌حال، اگر از پرایمر به‌درستی استفاده نکنید و مثلاً پرایمرِ مناسبِ پوست خشک را برای پوست چرب استفاده کنید، امکان تشدید آکنه و جوش در پوست‌های جوش‌زا وجود دارد. همچنین استفاده‌ی مداوم در بلندمدت ممکن است باعث کوچک‌شدن و حتی بسته‌شدن منافذ پوست شود. اما در کل استفاده از پرایمر از استفاده‌نکردن از آن بهتر است، ولی باید اولاً از پرایمری مناسب استفاده کنید، ثانیاً پرایمرتان از برندهای شناخته‌شده باشد و به سراغ پرایمرهای متفرقه نروید.

چند نکته‌ی کاربردی برای خرید بهترین پرایمر صورت

1- اگر آکنه‌ای هستید، هر پرایمری نخرید

برخی از کسانی که به‌دنبال خرید پرایمر صورت هستند، این ابزار آرایشی را برای پوشاندن آکنه و گاه حتی بهبود آکنه می‌خواهند. البته که پرایمر می‌تواند برای پوست‌های آکنه‌دار به کار آید، اما هر پرایمری چنین نیست. برخی پرایمرها نه‌تنها دردی از پوست آکنه‌دار دوا نمی‌کنند، بلکه باعث بدترشدن اوضاع می‌شوند. پرایمرهایی که oil free هستند و روی آن‌ها عبارت non-comedogenic حک شده‌است، گزینه‌هایی مناسب برای پوست‌های آکنه‌ای هستند. در واقع این پرایمرها به‌اصطلاحِ متخصصین پوست، منافذ پوست را نمی‌بندند و حتی اگر دارای ویتامین‌های کاربردی از جمله E و A باشند هم می‌توانند در کم‌رنگ‌شدن لکه‌های آکنه و در کاهش میزان جوش صورت مفید باشند.

2- نگاهی به پرایمرهای اصلاح رنگ داشته باشید

اگر پوست‌تان دارای لکه است یا قسمتی از آن رنگ دیگری نسبت به کل صورت دارد، بهتر است از پرایمرهای اصلاح رنگ استفاده کنید. این پرایمرها در رنگ‌های مختلف عرضه شده‌اند. به‌عنوان مثال، پرایمر سبز گزینه‌هایی عالی برای کاهش قرمز پوست است، یا مثلاً پرایمر صورتی باعث می‌شود پوست شاداب‌تر و سرحال‌تر جلوه کند. در واقع این پرایمر مقداری رنگ پوست را به صورتی نزدیک می‌کند و همین است که باعث می‌شود پوست سرحال‌تر جلوه کند. اگر هم روی پوست‌تان دارای تیرگی هستید، می‌توانید از پرایمر هلویی استفاده کنید.

خرید بهترین پرایمر صورت

3- نوع پوست‌تان را مدنظر قرار دهید

اگر تا کنون از پرایمر استفاده نکرده‌اید باید بدانید که همچنان‌که هر کرم‌پودری را نمی‌توان برای هر پوستی استفاده کرد، از هر پرایمر صورت هم نباید برای هر پوستی استفاده کرد. برای انتخاب بهترین پرایمر صورت مهم است که چه نوع پوستی داشته باشید. در واقع پرایمری که برای پوست چرب کاربرد دارد، نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پوست خشک باشد و برعکس!

معرفی 5 مدل برتر دستگاه لیزر خانگی در بازار ایران

اگر پوست خشک دارید، پرایمری انتخاب کنید که از نوع آبرسان باشد. این پرایمرهای آبرسان به‌خوبی پوست خشک را برای زدنِ کرم‌پودر آماده می‌کنند. روی بدنه‌ی این پرایمرها معمولاً از کلمه‌ی hydrating استفاده می‌شود.

اما اگر پوست چرب دارید، به‌دنبال پرایمرهای OilFree یا بدون چربی باشید. همچنین بهتر است پرایمری انتخاب کنید که از نوع مات‌کننده باشد تا براق‌بودن پوست‌تان را کاهش دهد. پرایمر صورت گلدن رز مدل Mattifying گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های چرب است.

خرید پرایمر گلدن رز Mattifying 

4- به تاریخ انقضا دقت کنید

هنگام خرید بهترین پرایمر صورت به تاریخ انقضا دقت کنید. پرایمری که تاریخ انقضای آن گذشته قطعاً به پوست‌تان آسیب می‌رساند. همچنین پرایمرهایی که تاریخ‌انقضای‌شان به‌زودی سرخواهد رسید، بی‌شک گزینه‌های مناسبی نیستند.

5- به برند پرایمر دقت کنید

سعی کنید پرایمرهای برندهای مشهور و ثابت‌شده را تهیه کنید. بهترین مارک‌های پرایمر در ایران همچون کنویس، شون، کالیستا و مای محصولاتی مناسب دارند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. برندهای دیگر از جمله گلدن رز، فلورمار، کیس‌بیوتی، کاتریس، آدور و بورژوآ هم از جمله نمونه‌های بهترین مارک پرایمر صورت هستند.

در میان محصولات ایرانی که ارزش خرید دارند و می‌توان روی آن‌ها به‌عنوان نمونه‌های بهترین پرایمر صورت حساب کرد می‌توان از پرایمر صورت شون سری Perfect و سرم پرایمر صورت کاتریس مدل Candelight نام برد.

خرید پرایمر صورت شون سری Perfect

خرید پرایمر صورت کاتریس مدل Candelight

خرید بهترین پرایمر صورت

6- مدل‌های پمپی از تیوپی بهتر اند

نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که مدل‌های پمپیِ کرم‌پودر و البته پرایمر از مدل‌های تیوپی بهتر هستند. معمولاً بدنه‌ی پرایمر تمیز نیست و بهتر است هنگامی که پرایمر به صورت می‌زنید، دست‌تان به بدنه‌ی پرایمر برخورد نکند. در مدل‌های پمپی، می‌توانید با گوشه‌ای از دست‌تان اهرم پمپ را فشار دهید و از پرایمر استفاده کنید، اما در مدل‌های تیوپی مجبور هستید که پرایمر را در دست بگیرید، درِ آن را باز کنید و به این ترتیب دست‌تان کاملاً با بدنه‌ی پرایمر برخورد کند.

معرفی چند نمونه برتر دوربین عکاسی میان رده Canon زیر 20 میلیون تومن

قیمت پرایمر صورت در چه حدودی است؟

در زمستان 1400 در میان برندهای ایرانی می‌توان پرایمرهایی با قیمت‌های 60 و 70 تا 100 هزار تومان پیدا کرد، درعین‌حال برخی پرایمرها از 150 هزار تومان تا حدود 500 هزار تومان و حتی بیشتر قیمت دارند. این شما هستید که با انتخاب نوع پرایمر، برند پرایمر، حجم آن و موارد این قبیل، قیمت پرایمری که می‌خرید را تعیین می‌کنید.

خرید بهترین پرایمر صورت

خرید بهترین پرایمر صورت

از لینک زیر استفاده کنید و گشتی در کاتالوگ بهترین پرایمرهای صورت داشته باشید. انواع پرایمر صورت با قیمت‌های مختلف و از برندهای گوناگون را در لینک زیر ببینید و بهترین پرایمر صورت را با توجه به قیمت، نوع پوست و مواردی که در بالا گفته شدند انتخاب کنید.

خرید انواع پرایمر صورت

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه