دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟ + راهنمای خرید

راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

بعید است دوره‌ای از زندگی بشر در طی تاریخ پیدا شود که انسان‌ها در آن به‌دنبال تأمین امنیت‌شان نبوده‌باشند. بشر همواره از راه‌های مختلف در تلاش بوده که امنیتی برای خود دست‌وپا کند و با خیالی آسوده از بابت مزاحم‌ها – چه انسان و چه حیوان – به زندگی مشغول شود، اما تفاوت دوران ما با دوره‌های پیشین این است که ابزارهایی که ما برای تأمین امنیت در اختیار داریم، متنوع‌تر و پیشرفته‌تر از گذشته هستند. دوربین مداربسته یکی از همین ابزارها است. در میان دوربین‌های مداربسته، یکی از انواعِ پر کاربرد، دوربین مداربسته تحت شبکه است. می‌خواهیم در ادامه ببینیم دوربین مداربسته تحت شبکه چیست و همچنین هنگام خرید دوربین مداربسته تحت شبکه باید چه مواردی را مدنظر داشت.

انواع دوربین مداربسته | دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

دوربین‌های مداربسته را در چند نوع تولید می‌کنند، از Dom یا گنبدی گرفته تا HD، IP و آنالوگ. دوربین مداربسته تحت شبکه در واقع همین دوربین مداربسته‌ی IP است و یکی از انواع دوربین‌ مداربسته به شمار می‌رود.

مهم‌ترین ویژگی دوربین مداربسته تحت شبکه این است که اطلاعات این نوع دوربین به دستگاه اصلی از طریق کابل منتقل نمی‌شود، بلکه اطلاعات از طریق شبکه منتقل می‌شود. انتقال اطلاعات دوربین از طریق شبکه‌ی اینترنت، دارنده‌ی این نوع دوربین را از خرید سیم و پیچیدگی‌های کابل معاف می‌کند.

همچنین دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه باعث می‌شوند که صدا به‌صورت دوطرفه منتقل یابد، یعنی هم دارنده‌ی این نوع دوربین می‌تواند صدای محیط را بشنود و هم خود می‌تواند صحبت کند تا صدا از طریق اسپیکرهای دوربین در محیط پخش شود. به همین دلیل گاهی از این دوربین‌ در محیط‌های اداری و شرکتی استفاده می‌شود و مدیر شرکت از طریق این نوع دوربین، صدای خود را به گوش کارکنان می‌رساند.

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

نکته‎ی دیگر آن‌که دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ، اطلاعاتی که دریافت کرده‌اند را از طریق کابل به دستگاه مرکزی یا DVR منتقل می‌کنند و پردازش و ذخیره‌ی اطلاعات در دستگاه DVR انجام می‌شود، اما در دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه، اطلاعات در کارت SD که در خود دوربین درج شده ذخیره می‌شوند!

راهنمایی و معرفی بهترین مچ بند هوشمند در ایران + بهترین نمونه‌های بازار

زمان‌هایی هم که در محیطی نیاز به نصب چند دوربین تحت شبکه یا IP باشد، می‌توان از دستگاهی مرکزی با نام NVR برای مشاهده و ذخیره‌ی اطلاعات چند دوربین بهره  گرفت. خبر خوب دیگر این است که می‌توان روی کامپیوتر و دیگر گجت‌ها، نرم افزار NVR نصب کرد و از آن‌ها به‌عنوان NVR استفاده کرد.

کیفیت بالا، سرعت انتقال تصویر مناسب، عدم نیاز به کابل‌های طولانی و پیچیده و امکان استفاده‌ی بدون دردسر از چند دوربین مداربسته‌ی شبکه‌ای از ویژگی‌های مثبت این نوع دوربین مداربسته هستند. اغلب مواقع که نیاز به نصب چند دوربین مداربسته در نقاط مختلف باشد، از این نوع دوربین استفاده می‌شود.

برندهای معتبر بازارِ دوربین مداربسته تحت شبکه

برند یکی از مهم‌ترین مواردی‌ست که هنگام خرید دوربیت مداربسته شبکه‌ای باید مورد توجه‌تان باشد. خوشبختانه در بازار ایران، محصولاتی از برندهای معتبر عرضه شده‌اند. از جمله مشهورترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده‌ی دوربین مداربسته شبکه‌ای که در ایران محصولات‌شان پیدا می‌شود می‌توان به شیائومی، ویوتک، برایتون، هایک ویژن و داهوا اشاره کرد.

معرفی چند نمونه دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه ویژگی‌های مختلفی دارند و همین ویژگی‌های مختلف باعث شده‌اند قیمت این دوربین‌ها ثابت نباشد. برخی از این دوربین‌ها حتی بالاتر از 30 میلیون تومان قیمت دارند و برخی دیگر قیمت‌شان زیر 1 میلیون تومان است. سعی می‌کنیم در ادامه 5 تا از شاخص‌ترین دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه با قیمت‌های مختلف را معرفی کنیم:

1- دوربین مداربسته تحت شبکه شیائومی مدل MJSXJ10CM

دوربین مداربسته تحت شبکه شیائومی مدل MJSXJ10CM

این دوربین از بهترین دوربین‌های مداربسته با قیمت پایین است. ترکیب مشخصات و آپشن‌های ویژه با قیمت پایین باعث شده‌اند که این دوربین مداربسته تحت شبکه ارزش خرید داشته باشد. آن را هم می‌توانید روی میز قرار دهید و هم امکان نصب آن در ارتفاع و حتی آویز کردن از سقف را دارید.

سنسوری که در این دوربین برند شیائومی به کار گرفته شده امکان ضبط فیلم با رزولوشن 1080p را در اختیارتان قرار می‌دهد. نکته‌ی مثبت دیگر این است که دریچه دیافراگم لنز این محصول شیائومی f/2.1 است و بنابراین می‌توانید روی آن برای دیدن محیط‌های تاریک هم حساب کنید. افزون بر این، برای آن‌که تصاویر محیط تاریک بهتر ضبط شده و به نمایش درآیند از تکنولوژی WDR برای این دوربین استفاده شده‌است.

راهنمای خرید بهترین روتر میکروتیک + معرفی 4 تا از بهترین‌ روتر های mikrotik

اما طراحان شیائومی برای بهبود فیلمبرداری این دوربین مداربسته در محیط‌های تاریک، فقط به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد بسنده نکرده‌اند، آن‌ها همچنین از LEDهای مادون‌قرمزِ پنهان استفاده کرده‌اند. کار این LEDها این است که نوری با طول موج 940 نانومتر منتشر کنند و به این ترتیب به فیلم‌برداری با کیفیت در محیط‌های تاریک کمک می‌کنند.

چرخش 360 درجه، داشتن میکروفن برای صدای دوطرفه و امکان تماشای فیلم دوربین با اپلیکیشن اختصاصی شیائومی از دیگر ویژگی‌های مثبت دوربین شیائومی مدل MJSXJ10CM هستند.

مشاهده‌ی این محصول در دیجی‌کالا

2- دوربین مداربسته تحت شبکه بی سیم مدل XP-219

دوربین مداربسته تحت شبکه بی سیم مدل XP-219

این دوربین از دوربین قبلی ارزان‌تر است و برای کسانی که نمی‌خواهند خیلی هزینه کنند بسیار مناسب است. اتصال آسان، فیلمبرداری با رزولوشن 1080p، اسپیکرهای دوگانه، میکروفن ضد نویز، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی TF و امکان مشاهده‌ی فاصله‌ی 20 متری در شب از ویژگی‌های مثبت و شاخص این محصول هستند.

در ضمن با نصب اپلیکیشن اختصاصی این دوربین، می‌توانید تصاویر آن را روی گوشی ببینید.

مشاهده‌ی این محصول در دیجی کالا

3- دوربین مداربسته تحت شبکه شیائومی مدل 2k pro

خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

سومین مورد از فهرست‌مان پیرامون شاخص‌ترین دوربین‌های مداربسته‌ی تحت‌شبکه باز هم محصولی از برند شیائومی است، اما این دوربین پیشرفته‌تر و البته مقداری گران‌قیمت‌تر از مدل اول است.

این دوربین با رزولوشن عالی 2K فیلمبرداری می‌کند و همچنین امکان تشخیص چهره را به شما می‌دهد. مزیت دیگری که دارد این است که در محیط‌تاریک و البته در شب به‌خوبی عمل می‌کند و به‌خوبی به شما کمک می‌کند که چهره‌ی اشخاص را واضح ببینید.

میکروفن بدون نویز، اسپیکر با کیفیت، چرخش 360 درجه، کنترل با اپلیکیشن و از طریق وای‌فای از دیگر ویژگی‌های مثبت این محصول برند شیائومی به شمار می‌روند.

مشاهده‌ی این محصول در دیجی‌کالا

4- دوربین مداربسته تحت شبکه مدل V380 Pro

دوربین مداربسته تحت شبکه مدل V380

این محصول یعنی مدل V380 pro از مشهورترین دوربین‌های مداربسته‌ی تحت‌شبکه در ایران است و بسیاری از ایرانیانی که از دوربین‌های مداربسته‌ی تحت‌شبکه استفاده کرده‌اند، از این محصول بهره گرفته‌اند.

مهم‌ترین نکات خرید ماشین دست دوم | راهنمای خرید خودرو کارکرده

این دوربین هم امکان چرخش 360 درجه‌ای از طریق اپلیکیشن را برایتان فراهم می‌سازد. همچنین دارای میکروفن، اسپیکر، بُرد مناسب وای‌فای، دید در شب تقریباً مناسب و کیفیت تصویر راضی‌کننده است.

اگر به‌دنبال خرید دوربین مداربسته تحت شبکه ارزان‌قیمت هستید، بی‌شک این محصول بهترین گزینه‌ای‌ست که پیش‌رو دارید.

مشاهده‌ی این محصول در دیجی‌کالا

5- دوربین مداربسته تحت شبکه برایتون مدل 7832P3

دوربین مداربسته تحت شبکه برایتون مدل 7832P3

طراحی شیک و خاص ویژه‌ترین مشخصه‌ی این دوربین است. همانطور که در تصویر می‌بینید بسیار زیبا و خاص است، اما چیزی که باعث می‌شود این محصول برند برایتون ارزش خرید داشته باشد ویژگی‌های فنی آن است.

رزولوشن فیلمبرداری این دوربین حرفه‌ای فول‌اچ‌دی است و تصاویری که ضبط می‌کند کیفیت بالایی دارند، به‌شکلی که جزئیات به‌خوبی در آن‌ها قابل‌مشاهده است. این کیفیتِ بالا فقط برای تصاویر مربوط به روز و محیط‌های روشن نیست، بلکه تصاویر محیط‌های تاریک و شب‌هنگام هم کیفیت راضی‌کننده‌ای دارند.

با نصب اپلیکیشن این محصول برند برایتون می‌توانید زاویه‌ی دوربین را چه به صورت عمودی و چه به صورت افقی تنظیم کنید.

این دوربین همچنین قابلیت درج کارت حافظه‌ی 128 گیگابایتی دارد و بنابراین برای ضبط فیلم‌های طولانی‌مدت هم می‌توانید روی آن حساب کنید.

مشاهده‌ی این محصول در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه