راهنمایی و معرفی بهترین مچ بند هوشمند در ایران + بهترین نمونه‌های بازار

مچ بند هوشمند

سال‌های ابتدایی عرضه‌ی ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند، کمتر کسی از آن‌ها استقبال می‌کرد و گمان بر این بود که این محصولات جدید به جمع ابزارهای تکنولوژیکِ بی‌مصرف اضافه خواهند شد، اما به‌تدریج استقبال از این مچ‌بندها بیشتر شد و بی‌شک سامسونگ و شیائومی نقشی مهم در این بین ایفا کردند. اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید به جمعِ دارندگان مچ‌بندهای هوشمند اضافه شوید، پیشنهاد می‌کنم این نوشتار از مجله‌ی بست‌بای‌پلاس پیرامون راهنمای انتخاب بهترین مچ بند هوشمند را مطالعه کنید. ابتدا نکاتی که باید قبل از انتخاب بهترین مچ بند هوشمند به آن‌ها توجه داشته باشید را مرور می‌کنیم و سپس سری می‌زنیم به 5 تا از بهترین مچ‌بندهای هوشمند موجود در بازار ایران .

راهنمای خرید بهترین مچ بند هوشمند

تکنولوژی‌های به‌کاررفته در مچ‌بند برای سلامت بدن از ویژگی‌های اصلی هر مچ بند هوشمند هستند و اگر بخواهید مچ بند هوشمند را با هدف تشخیص ضربان قلب، میزان خواب و موارد این قبیل تهیه کنید، باید توجهی ویژه به کارکرد مچ بند هوشمند در این زمینه‌ها داشته باشید. به‌عنوان مثال، مچ بند هوشمند شیائومی می بند 6 از 30 فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند، یعنی هر یک از این فعالیت‌ها را که انجام دهید می‌توانید روی این مچ بند برای کمک به شمارش موارد مختلف حساب کنید. این مچ بند حتی از والیبال، زومبا و کیک‌بوکسینگ هم پشتیبانی می‌کند!

نکته‌ی مهم دیگر میزان باتری است. بی‌شک هر چه عمر باتری بیشتر باشد، مچ بند ارزش خرید بیشتری دارد. نکته‌ی دیگر اندازه‌ی صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر جزئیات بیشتری به نمایش درمی‌آورند. البته نوع صفحه‌نمایش، رزولوشن صفحه‌نمایش و تراکم‌پیکسلی صفحه‌نمایش هم اهمیت دارند. بهتر است مچ بندی انتخاب کنید که دارای صفحه‌نمایش AMOLED بوده و تراکم پیکسلی آن کمتر از 250 پیکسل بر هر اینچ نباشد.

افزون بر این‌ها، چون قرار اس مچ بند را دور مچ ببندید و حتی نقش ساعت را ایفا کند، بهتر است مچ‌بندی انتخاب کنید که ظاهری شیک و زیبا داشته باشد و روی زیبایی دست‌تان تأثیرگذار باشد. این نکته را هم از نظر دور ندارید که بهترین مچ بند هوشمند از دسته‌ای سازگار با پوست برخوردار است. بهتر است به‌دنبال مچ بندی باشید که دسته‌ی سیلیکونی دارد.

راهنمای خرید کفش سالنی : بهترین کفش فوتسال چه ویژگی‌هایی دارد؟

5 نمونه‌ی بهترین مچ بند هوشمند

با توضیحات مقدماتی‌ای که در بالا ارائه شد، نوبت به آن رسیده که به معرفی 5 نمونه‌ی بهترین مچ بند هوشمند در بازار ایران بپردازیم، مچ‌بندهایی که اتفاقاً کاربران استقبال خوبی از آن‌ها کرده‌اند:

1- مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 6 Global Version

بهترین مچ بند هوشمند

بی‌شک مشهورترین و محبوب‌ترین مچ بند هوشمند در ایران همین محصول شیائومی است. این مچ بند، نسل ششم از مچ‌بندهای شیائومی است. مچ‌بندهای می بند 3 و 4 و 5 هم از پرفروش‌ترین‌ها بودند، اما این نسل ششم حتی آن‌ها را هم از لحاظ فروش و استقبال کاربران پشت‌سر گذاشت.

چنان‌که در بالا هم گفته شد، این مچ بند از 30 فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش آن AMOLED بوده و از تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر اینچ و رزولوشن 486×152 پیکسل برخوردار است. باتری 125 میلی‌آمپرساعتی‌اش تا حدود 15 روز شارژدهی دارد. این مچ بند هوشمند همچنین از پایش سلامت خواب، پایش سلامت زنانه، پایش سلامت استرس، سنسور 6 محوره [شامل شتاب‌سنج 3 محور‌ه‌ی کم‌مصرف و ژیروسکوپ 3 محوره]، سنسور اکسیژن خون SpO2 و سنسور ضربان قلب PPG برخوردار است.

در مجموع اگر به‌دنبال خرید بهترین مچ بند هوشمند بازار هستید، بی‌تردید همین محصول شیائومی یعنی Mi Band 6 از بهترین گزینه‌هایی‌ست که پیش‌رو دارید.

مشاهده‌ی مچ بند شیائومی Mi Band 6 در دیجی‌کالا

2- مچ‌بند هوشمند هوآوی مدل Band 6

بهترین مچ بند هوشمند

گزینه‌ی دوم ما باز هم محصولی‌ست که از عبارت Band 6 در نام‌اش برخوردار است، اما این بار از برند مشهور هواوی است. این مچ بند، طراحی‌ای بسیار زیبا دارد و با یک بار شارژ تا حدود 15 روز شارژدهی دارد. صفحه‌نمایش آن از نوع AMOLED و با رزولوشن 194×368 پیکسل است. نکته‎‌ی مثبت در مورد این مچ بند این است که از 10 حالت تمرینی ازپیش‎‌تنظیم‌شده برخوردار است، اما به کاربر اجازه‌ی ساخت 85 حالت تمرینی دیگر هم می‌دهد تا به این ترتیب از 95 حالت تمرینی برای ورزش‌های مختلف پشتیبانی کند.

راهنمای خرید مودم ADSL + معرفی 5 نمونه‌ی بهترین مودم ADSL

نکته‌ی جالب دیگر این‌که باتری لیتیوم‌پلیمری این مچ بند هوشمند را می‌توان در مواقع ضروری صرفاً 5 دقیقه شارژ کرد، ولی حدود 2 روز انتظار شارژدهی از آن داشت. شارژ کامل باتری حدود 70 دقیقه طول می‌کشد. این محصول برند هوای با پشتیبانی از پایش اکسیژن، مدیریت استرس و مدیریت خواب، در برابر آب هم مقاوم است.

مشاهده‌ی مچ‌بند هوشمند هواوی Band 6 در دیجی‌کالا

3- مچ بند هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Fit

Galaxy Fit

گلکسی فیت سومین پیشنهاد ما به شما برای خرید بهترین مچ بند هوشمند است. این محصول سامسونگ دارای استاندارد نظامی MIL-STD-810G بوده و تا عمق 50 متری آب مقاوم است. صفحه‌نمایش آن 0.95 اینچی و از نوع AMOLED است. باتری 120 میلی‌متری‌اش تا حدود 2 هفته شارژدهی دارد و در حدود 80 دقیقه شارژ می‌شود. این محصول همچنین از شارژ بی‌سیم از طریق NFC پشتیبانی می‌کند. جنس بند سیلیکونی، صفحه‌نمایش شفاف و واضح و همچنین سیستم‌عامل Realtime OS از دیگر ویژگی‌های این محصول برند سامسونگ اند.

مشاهده‌ی مچ بند هوشمند سامسونگ Galaxy Fit در دیجی‌کالا

4- مچ بند هوشمند آنر مدل Band 6

بهترین مچ بند هوشمند

باز هم Band 6 و این بار محصولی از برند آنر، برندی که زمانی زیربرند هواوی بود. مچ بند هوشمند Band 6 از برند آنر ظاهری بسیار زیبا دارد و خوشبختانه در چند رنگ قابل‎ سفارش است. این مچ بند هوشمند، صفحه‌نمایشی بزرگ با اندازه‌ی 1.47 اینچ داراست. خوشبختانه تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش هم رقم مناسب 283 پیکسل بر اینچ است. این محصول همچنین از شمارشگر ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون، مدیریت سلامت زنان و 10 تمرین ورزشی پشتیبانی می‌کند.

در ضمن صفحه‌نمایش از نوع AMOLED و بند مچ‌بند از نوع سیلیکون است.

مشاهده‌ی مچ‌بند هوشمند آنر Band 6

5- مچ بند هوشمند امیزفیت مدل Band 5

بهترین مچ بند هوشمند

اما پنجمین پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهترین مچ بند هوشمند محصولی از برند امیزفیت است که البته قیمتی کمتر از 4 پیشنهاد پیشین دارد. این مچ بند اسمارت با یک بار شارژ – که حدود 2 ساعت طول می‌کشد – تا 14 روز شارژدهی دارد. البته با فعال‌کردن گزینه‌ی  Power Saving می‌توانید روی 25 روز شارژدهی هم حساب کنید. بند آن سیلیکونی‎‌ست و از شمارشگر ضربان قلب، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برخوردار است.

راهنمای خرید بهترین فرش آشپزخانه | یک فرش آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

صفحه‌نمایشی که برای این مچ بند هوشمند به کار گرفته شده از نوع AMOLED و با رزولوشن 294 × 126 پیکسل است. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش هم 450 نیت است که رقمی بسیار عالی‌ست. در ضمن این محصول برند امیزفیت از 11 ورزش از جمله طناب‌زدن، یوگا و دویدن پشتیبانی می‌کند.

وجود سنسور 6 محوره [شامل شتاب‌سنج 3 محور‌ه‌ی کم‌مصرف و ژیروسکوپ 3 محوره]، سنسور ضربان قلب PPG و مقاومت مچ بند تا عمق 50 متری آب از دیگر ویژگی‌های مثبت این مچ بند هوشمند هستند.

مشاهده‌ی مچ بند هوشمند امیزفیت Band 5 در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه