بهترین مارک آون توستر کدام است؟ + راهنمای خرید اون توستر

در راهنمای خرید بهترین مارک آون توستر خارجی و ایرانی، نگاهی دقیق به امکانات، کاربردها و مزایای خرید آون توستر داشته و انواع مختلف آون توسترها و قابلیت‌های آنها را معرفی خواهیم کرد.

بشر همواره تلاش داشته تا با ابداع وسایل مختلف، زندگی کردن را راحت‌تر کند. تا به امروز وسایل مختلفی برای طبخ و گرم کردن غذا تولید شده است که هرکدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ آون توستر هم یکی از همین دستگاه‌هاست که آشپزی در خانه را می‌تواند بسیار هیجان‌انگیزتر از قبل کند. این دستگاه، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مضرات کمتری در مقایسه با محصولاتی مثل مایکروفر هم دارد و قیمت بسیار مناسب در کنار قابلیت‌های زیاد باعث شده تا بسیاری از افراد مشتاق خرید آن باشند.

امکانات آون توستر

آون توستر چیست و چه کاربردی دارد؟

آون توستر را می‌توان یک فر رومیزی برقی معرفی کرد؛ چیزی مشابه مایکروفر و همچنین نسخه کوچک‌شده یک فر خانگی که از المنت‌های برقی برای ایجاد حرارت و پخت غذا استفاده می‌کند. این یعنی در این دستگاه خبری از اشعه‌های مضر مایکرویوو نبوده و خریداران می‌توانند در جایی که لوله‌کشی گاز وجود ندارد، یک فر کوچک را در خانه داشته باشند.

این دستگاه علاوه بر فر می‌تواند به عنوان یک گاز و توستر نیز استفاده شود و نان شما را گرم یا برشته کند. در کنار طبخ، سرخ و گرم کردن انواع مواد غذایی، پخت کیک و پیتزا و همچنین منجمد زدایی مواد هم از دیگر کاربردهای آون توستر هستند.

آون توسترها معمولا به نمایشگری کوچک برای نشان دادن اطلاعات مربوط به دستگاه مجهز شده‌اند و با کلیدی چرخشی برای تنظیم دما به فروش می‌رسند. مدل‌های مدرن‌تر حتی برنامه‌های از پیش تعیین‌شده هم برای طبخ غذا دارند که حسابی به شما کمک خواهند کرد.

معایب و مزایای آون توستر

همانند هر چیز دیگری، این محصولات نیز مزایای خاص خود را دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آون توستر، اندازه کوچک آن است که باعث شده تا فضای کمتری در آشپزخانه اشغال شود. از طرفی، در برخی آپارتمان‌ها که خبری از لوله‌کشی گاز نیست یا فضا محدود است، مردم می‌توانند این محصول را جایگزین فرهای گازی بزرگ کنند.

راهنمای خرید چای ساز | نکات مهم برای انتخاب بهترین چای ساز

امکانات آون توستر به همینجا ختم نمی‌شود و علاوه بر امکان تمیز کردن آسان، استفاده از این دستگاه نیز بسیار راحت است. علاوه بر این، به خاطر عدم استفاده از گاز در پخت‌وپز، خبری از افزایش دمای محیط و گرم شدن آشپزخانه نیز نخواهد بود. قیمت آون توسترها در مقایسه با امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، واقعا مقرون‌به‌صرفه است. قیمت این محصولات از حدود 1 میلیون تومان آغاز می‌شود و بسته به ظرفیت، امکانات و برند، بهترین مارک آون توستر می‌تواند تا 10 میلیون تومان هم قیمت داشته باشد.

از معایب آون توستر هم بهتر است به اندازه کوچک آن اشاره کنیم که باعث می‌شود نتوانید حجم زیادی از غذا را در هربار استفاده، آماده کنید. به علاوه، مصرف برق آون توسترها هم کمی بالاست؛ اما از آنجایی که خیلی سریع غذا را گرم یا طبخ می‌کنند، می‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد.

تنظیمات آون توستر

انواع آون توستر

بسته به نیاز کاربران، این محصولات نیز در انواع مختلفی تولید شده‌اند که هرکدام از آنها با اندازه، امکانات و قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند.

آون توستر لمسی از جمله این محصولات است که امکانات بیشتری در مقایسه با مدل‌های معمولی دارند و با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان و بیشتر به فروش می‌رسند.

آون توستر معمولی

آون توستر معمولی، ارزان‌ترین مدل است که می‌توان از آن برای انجام کارهای مختلفی مانند برشته و گرم کردن غذا و همچنین طبخ مواد غذایی مختلف را امکان‌پذیر می‌کنند. این محصولات ابعاد کوچکی دارند و استفاده از آنها نیز آسان است.

آون توستر فن دار

مدل پیشرفته‌تر آون توستر، از سیستم کانکوکشن بهره برده و وجود فن در داخل آن باعث می‌شود تا گرما به صورت یکنواخت در داخل دستگاه جریان پیدا کند؛ در نتیجه، سرعت طبخ غذا افزایش پیدا کرده و تمام بخش‌ها به صورت یکسان در معرض هوای داغ قرار خواهند گرفت. مسلما عملکرد این محصولات از نسخه معمولی آنها بهتر بوده و برای انجام کارهای مختلفی مانند کباب کردن مواد غذایی، بسیار مناسب خواهد بود.

کدام یک از مودم سیم کارت خور بازار را برای خرید انتخاب کنیم ؟ معرفی چند محصول برتر

آون توستر جوجه گردان

برای افرادی که از طرفداران مرغ سوخاری هستند و می‌خواهند گوشت را به صورت آبدار طبخ کنند، مدل مجهز به جوجه‌گردان بهترین گزینه خواهد بود. اندازه برخی از دستگاه‌هایی که همراه با جوجه گردان به فروش می‌رسند، کمی بزرگتر از مدل معمولی است.

مدل مادون قرمز

این روزها آون توسترهای مادون قرمز هم طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده‌اند؛ دستگاه‌هایی پیشرفته‌تر که از امواج نوری برای گرم کردن غذا استفاده می‌کنند. سرعت این دستگاه‌ها در گرم کردن و طبخ غذا در مقایسه با مدل‌های معمولی‌تر، کمی بالاتر است.

گفتنی‌ست با کمی جستجو در بازار می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که علاوه بر مادون قرمز، به سیستم کانوکشن برای طبخ یکنواخت غذا هم مجهز شده‌اند.

در کنار موارد بالا، این دستگاه‌ها معمولا با امکانات مختلفی از جمله چراغ داخلی، نمایشگر، تایمر، زنگ هشدار و کنترل دقیق دما به فروش می‌رسند. همچنین در مدل‌های پیشرفته‌تر، ایمنی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و مشکلات مربوط به داغ شدن بیش از حد بدنه آون توستر نیز وجود نخواهد داشت. توان و مصرف برق این محصولات هم معمولا بین 1200 تا 1800 وات است.

اون توستر چند لیتری خوبه

لیتر، یک اصطلاح فنی برای نشان دادن ظرفیت آون توسترهاست. اینکه اون توستر چند لیتری باشه اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که با خرید دستگاهی با ظرفیت پایین، در آینده و زمانی که بخواهید حجم بالاتری از مواد غذایی را تهیه کنید، به مشکل خواهید خورد. در حال حاضر، آون توستر 40 لیتری از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار است، ولی در صورت نیاز می‌توان مدل‌های بزرگتر با ظرفیت 50 و 60 لیتری را هم تهیه کرد. آون توسترهای 45 لیتری هم ابعاد مناسبی دارند و می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

تعداد اعضای خانواده و حجم غذایی که هربار با آون توستر می‌پزید، مهم‌ترین فاکتورها در تعیین ظرفیت اون توسترها هستند.

راهنمای خرید بهترین روتر میکروتیک + معرفی 4 تا از بهترین‌ روتر های mikrotik

نکاتی که قبل از خرید آون توستر باید بدانید

پیش از خرید آون توستر حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • حتما به برند دستگاهی که تهیه می‌کنید، توجه داشته باشید. متاسفانه بدنه برخی آون توسترها هنگام طبخ غذا بسیار داغ می‌شود و این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.
  • مطمئن شوید دستگاهی که می‌خرید، درب شیشه‌ای دارد تا حین پخت غذا بتوان داخل آن را مشاهده کرد.
  • به تعداد سینی‌های داخلی و ردیف‌های آن توجه کنید. برخی محصولات یک سینی اضافی در ردیف پایینی دارند که از پخش شدن خرده‌های غذا جلوگیری کرده و تمیز کردن دستگاه را ساده‌تر می‌کنند.
  • وجود سیستم کانوکشن و پخش یکنواخت گرما، کیفیت پخت غذا را افزایش و زمان پخت آن را کاهش خواهد داد. پس خرید آون توسترهای کانوکشن دار می‌تواند تصمیمی معقول باشد.
  • آون توسترهای لمسی و پیشرفته‌تر با برنامه‌های پخت پیش‌فرض و امکانات گسترده‌تری به فروش می‌رسند؛ پس اگر پخت خودکار و زمان‌بندی برای شما اهمیت دارد، باید سراغ محصولات گران‌تر بروید.

بهترین مارک آون توستر

بهترین مارک آون توستر ایرانی و خارجی

شرکت‌های خارجی و ایرانی زیادی در زمینه تولیدات اون توسترها فعالیت دارند که مثل همیشه، محصولات تولید داخل ارزان‌تر هستند. اما واقعا آون توستر چه مارکی خوبه؟

به سختی می‌توان از میان پارس خزر، تولیپس و اسنوا یکی را بهترین مارک آون توستر ایرانی معرفی کرد چرا که محصولات این برندها همگی فروش بسیار خوبی در بازار دارند. اگر می‌خواهید بهترین آون توستر خارجی را با قیمتی مناسب تهیه کنید نیز باید برندهای دیگری مانند تکنو، فلر، گریمن و رومانزو را انتخاب کنید.

مشاهده بهترین آون توسترها در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه