راهنمای خرید بهترین میکروفون یقه ای + معرفی بهترین میکروفون‌های یقه‌ای

بهترین و با کیفیت ترین میکروفون یقه ایی

میکروفون یقه ای بهترین میکروفون برای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی و به‌ویژه یوتیوبرهاست. با میکروفون یقه ای مجبور به تحمل وزن بالای میکروفون نیستید و همچنین می‌توانید از نعمت فاصله‌ی کم میکروفون با دهان به بهترین شکل استفاده کنید. درصورتی‌که قصد خرید میکروفون یقه‌ای دارید و در پی بهترین میکروفون یقه ای هستید، تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید. ابتدا مروری خواهیم داشت بر نکات مهمی که باید قبل از خرید میکروفون یقه ای در نظر داشته باشید و پس از آن سری خواهیم زد به چند نمونه از میکروفون‌هایی که هر یک می‌توانند بهترین میکروفون یقه ای در رنج قیمتی خود باشند.

راهنمای خرید میکروفون یقه ای

میکروفون‌های یقه‌ای در دو مدل با سیم و بدون سیم تولید شده‌اند. مدل‌های با سیم قیمت کمتری از مدل‌های بدون سیم دارند، اما تأخیر در آن‌ها کمتر است، هر چند که محدودیت در مدل‌های سیمی هم بیشتر است. در آن سو، میکروفون‌های یقه‌ای بدون سیم به شما آزادی کامل برای حرکت در هر جهتی را می‌دهند. نکته‌ی دیگر آن‌که اغلب میکروفون‌های یقه‌ای در بازار از نوع سیمی هستند.

نکته‌ی دیگر  آن‌که اگر میکروفون سیمی تهیه کردید بهتر است میکروفونی را انتخاب کنید که سیم بلندی داشته باشد تا چندان درگیرتان نکند. همچنین این سیم باید کیفیت بالایی داشته باشد. متأسفانه برخی از میکروفون‌های ارزان‌قیمت سیم بی‌کیفیتی دارند، سیمی که در کوتاه‌مدت دچار آسیب می‌شود و عملاً پس از آسیب‌دیدن‌اش امکان استفاده از آن را نخواهید داشت.

بهترین میکروفون یقه ای

نکته‌‎ی دیگر آن‌که برخی دیگر از میکروفون‌ها از فیلتر نرم‌کنندگی صدا برای حذف نویز برخوردار هستند. این میکروفون‌ها گزینه‌هایی بهتر نسبت به میکروفون‌های یقه‌ای عادی اند؛ اما در مجموع مهم‌ترین معیار برای خرید میکروفون یقه ای کیفیت صدایی‌ست که میکروفون دریافت می‌کند. خوشبختانه همیشه میکروفون‌های گران‌قیمت نیستند که صدایی با کیفیت دارند، بلکه در میان میکروفون‌هایی که قیمت خیلی بالایی ندارند نیز می‌توان میکروفون‌های با کیفیت پیدا کرد. سعی ما در همین نوشتار این است که در میان میکروفون‌های یقه‌ای که قیمت بالایی ندارند، بهترین میکروفون یقه ای را معرفی کنیم.

در ضمن اگر در عملکرد میکروفون یقه‌ای‌تان نویز  احساس می‌کنید، نرم افزار Adobe Audition به‌خوبی برای کاهش نویز میکروفون به کارتان می‌آید.

راهنمای خرید ماساژور گردن | چند نکته برای خرید ماساژور گردن را یاد بگیریم

بهترین میکروفون یقه ای

1- میکروفون یقه ای بویا مدل BY-M1 Pro

بهترین میکروفون یقه ای

میکروفون یقه ای بویا مدل BY-M1 Pro در رنج قیمتی پایین – زیر 500 هزار تومان – احتمالاً بهترین میکروفون یقه ای است. این محصول از برند مشهور «بویا» است و کیفیت ضبط فوق‌العاده‌ای دارد.

الگوی ضبط صدا در این میکروفون همه‌جهته است و این یعنی امکان فاصله‌گرفتن از میکروفون را دارید و مجبور نیستید برای ضبط صدا، کاملاً میکروفون را کنار دهان‌تان قرار دهید. این میکروفون برند بویا با جک 3.5 میلی‌متری به کامپیوتر، رکوردر، دوربین و گوشی متصل می‌شود و از نوع میکروفون‌های خازنی است.

مزیت ویژه‌ای که در این محصول دیده می‌شود وجود کلیدی برای تنظیم حساسیت میکروفون روی بدنه است. این کلید امکان تنظیم حساسیت بین 0 و -10 db را فراهم می‌کند.

نکته‌ی بسیار مثبت دیگر در مورد این محصول این است که از سیم 6 متری برخوردار است و به‌خوبی آزادی حرکت را به شما می‌دهد.

مشاهده‌ی میکروفون یقه ای بویا BY-M1 Pro در دیجی‌کالا

2- میکروفون یقه‌ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

SIG.LAV V05

این میکروفون یقه ای از میکروفون پیشین یعنی محصول برند بویا گران‌قیمت‌تر است، اما کیفیت ضبط بالاتری دارد. اگر به‌دنبال بهترین میکروفون یقه ای هستید و چندان هم در خرج‌کردن محدودیت ندارید، این میکروفون برند کامیکا از بهترین انتخاب‌ها برای‌ شماست.

فرکانس پاسخگویی 60Hz – 18kHz  بوده و الگوی ضبط صدا در آن Omnidirectional  است و به این ترتیب تا جای امکان از ضبط نویز در آن جلوگیری می‌شود. این محصول برند کامیکا کابلی بلند دارد و مجبورتان نمی‌کند که به دوربین، گوشی یا کامپیوتر نزدیک باشید. همچنین از کلیدی سه‌حالته برخوردار است که به‌لطف آن کلید می‌توانید بین حالت گوشی، دوربین و البته خاموش‌وروشن‌بودن سوییچ کنید.

نکته‌ی مثبت دیگر در مورد این محصول برند کامیکا، امکان مانیتورینگ همزمان با ضبط صدا است و این به‌خوبی به شما برای عملکرد بهتر کمک می‌کند. افزون بر این‌ها، در این میکروفون یقه ای امکان تغییر میزان ورودی صدا هم وجود دارد.

معرفی 5 مدل برتر دستگاه لیزر خانگی در بازار ایران

مشاهده‌ی میکروفن کامیکا SIG.LAV V05 در دیجی‌کالا

3- میکروفن یقه‌ای ایکس او مدل MKF01

میکروفن یقه ای ایکس او مدل MKF01

XO برندی مشهور است و معمولاً محصولات برندهای مشهور، بی‌کیفیت از آب درنمی‌آیند. این قضیه اتفاقی نیست، چرا که هیچ برند مشهور و معتبری که با کلی هزینه و چندین سال سابقه توانسته اعتباری برای خود دست و پا کند، محصول بی‌کیفیت تولید نمی‌کند که اعتبارش را از دست دهد.

میکروفون یقه ای XO مدل MKF01 میکروفونی ارزان قیمت است و گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به‌دنبال خرید ارزانترین میکروفون تولید محتوا هستند.

الگوی ضبط صدا در این میکروفون Omnidirectional بوده و از فیلتر نرم کنندگی صدا برخوردار است. این محصول همچنین دارای فرکانس پاسخگویی 20Hz – 16kHz است. کیفیت صدای این میکروفون با توجه به قیمتی که دارد فوق‌العاده است و در کل اگر نخواهید برای خرید میکروفون یقه‌ای خیلی هزینه کنید، می‌توانید حسابی ویژه روی این محصول برند XO باز کنید. این میکروفون همچنین برای آن‌ها که به‌دنبال خرید میکروفون برای یوتیوب هستند تا حد زیادی مناسب است.

مشاهده‌ی میکروفن ایکس او MKF01 در دیجی‌کالا

4- میکروفون یقه‌ای آهوجا مدل CTP-10DX

بهترین میکروفون یقه ای

این میکروفون یقه ای هم از میکروفون‌های ارزان‌قیمت ولی با کیفیت است. الگوی ضبط در آن کاردیوئیدی است. در الگوی کاردیوئیدی صدای محیط تا حد بسیار زیادی دریافت نمی‌شود و می‌توانید صدایی بدون نویز از خود ضبط کنید.

این میکروفون همچنین از ابری نویزگیر برای کاهش مقدار نویز برخوردار است. سیم آن 6 متر است و از آن می‌توان برای موبایل، تبلت، رکوردر و لپ‌تاپ استفاده کرد.

مشاهده‌ی میکروفون آهوجا CTP-10DX در دیجی‌کالا

5- میکروفن یقه‌ای مدل جیتک Ear

میکروفن یقه ای مدل جیتک Ear

اما پنجمین میکروفون از فهرست‌مان پیرامون بهترین میکروفون‌های یقه‌ای، میکروفونی ارزان‌قیمت ولی خاص است. این میکروفون دارای هدفون است و بنابراین امکان گوش‌دادن به صدای‌تان را خواهید داشت. خود میکروفون هم صدایی کم‌نویز ضبط می‌کند و روی آن برای ضبط صدا به‌هنگام تولید محتوا می‌توان حساب کرد. اگر به‌دنبال میکروفون مخصوص یوتیوبری و در کل میکروفون تولید محتوا هستید، این محصول با میکروفون کم‌نویزش و همچنین هدفونی که دارد می‌تواند برای‌تان مناسب باشد.

راهنمای خرید برد هوشمند : معرفی بهترین برد هوشمند بازار ایران در سال 1400

کابل آن بلند است و همچنین از ابر نویزگیر برخوردار است. گیره‌ی آن هم کاملاً با کیفیت است و به‌سادگی نمی‌شکند.

مشاهده‌ی میکروفن جیتک Ear در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه