راهنمای خرید برد هوشمند : معرفی بهترین برد هوشمند بازار ایران در سال 1400

راهنمای خرید برد هوشمند | بهترین برد هوشمند کدامست

با پیشرفت تکنولوژی و کنار رفتن تخته‌سیاه‌ها و وایت‌بردها حالا نوع جدیدی از تخته‌ها در مدارس و محیط‌های آموزشگاهی استفاده می‌شود که به آن کپی برد، برد هوشمند یا تخته هوشمند گفته می‌شود. اما برد هوشمند چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟ بهترین برد هوشمند در بازار ایران چه قیمتی دارد؟

تخته های هوشمند در واقع نمایشگرهای لمسی بزرگ با امکانات بسیار گسترده‌ای هستند که در هیچ محصول دیگری نمی‌توان پیدا کرد. کیفیت این نمایشگرها معمولا بالاست و بسیاری از مدل‌ها با صفحه نمایش 4K به دست کاربران می‌رسند. با نصب و استفاده از این تخته های لمسی بزرگ در کلاس‌ها، سالن‌های کنفرانس و آموزشگاه‌ها، شما می‌توانید محتوای دیجیتالی دلخواه خود را به وسیله یک پروژکتور روی صفحه نمایش داده یا با استفاده از قلم مخصوص، هرآنچه را می‌خواهید روی صفحه بنویسید. در بعضی مدل‌ها حتی می‌توان با انگشت شروع به نوشتن و ایده‌پردازی بر روی صفحه کرد. به علاوه، پرینت مستقیم صفحه مورد نظر و محتوای آن نیز برای کاربران امکان‌پذیر خواهد بود. این ابزار به خصوص در جلسات گروهی یا طوفان فکری که نیاز است هر کسی مطلبی تازه را بیان و به محتوای اصلی اضافه کند، کاربردی زیادی دارد.

مورد مهم دیگر، سازگاری کامل وایت برد هوشمند با انواع سیستم های عامل ویندوز، مک و اندروید بسته به نسخه و ویژگی‌های دستگاه است. این مسئله البته به برند دستگاه و قیمت آن نیز بستگی دارد چرا که انواع برد هوشمند لمسی در ایران از حدود 13 میلیون تا بیش از 200 میلیون تومان قیمت دارند!

شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید وایت برد هوشمند فعالیت دارند که جی پلاس، لگامستر، اسمارت ویژن و دانش آوران از محبوب‌ترین تولیدکنندگان هستند.

اگرچه تنوع این محصولات در ایران چندان زیاد نیست، با این حال، همراه ما باشید تا بهترین برد هوشمند بازار در بازه‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین برد هوشمند در بازه‌های قیمتی مختلف

 

راهنمای خرید بهترین گل آپارتمانی + آموزش تقویت و نگهداری از گیاهان

1- برد هوشمند جی پلاس مدل GSB-98JB

اگر به دنبال خرید بهترین برد هوشمند در ایران هستید، احتمالا گزینه دیگری جز تخته هوشمند جی پلاس GSB 98JB نخواهید داشت. این دستگاه پیشرفته که با قیمتی بالاتر از 200 میلیون تومان به فروش می‌رسد، به یک نمایشگر لمسی بزرگ 74.5 اینچی از نوع D-LED با وضوح 4K و طراحی چهارلایه مجهز شده است تا کاربران با پرداخت این هزینه بالا، یکی از برترین‌های بازار را خریداری کنند. روی بدنه اصلی، انواع پورت‌ها برای اتصال دستگاه‌های مختلف قرار گرفته و کاربران به راحتی می‌توانند موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود را به آن متصل کنند. مورد مهم دیگر، استفاده از سیستم عامل اندروید 8 برای مدیریت دستگاه است؛ این یعنی در کنار تمام قابلیت‌هایی که یک تخته هوشمند دارد، امکانات بسیار گسترده‌تری با وجود اندروید در انتظار کاربران خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد برد هوشمند لمسی جی پلاس می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده ARM A73+A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز برای پردازش اطلاعات در کنار پردازشگر گرافیکی MaliG51، سه گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

برد هوشمند جی پلاس مدل GSB-98JB

مشاهده برد هوشمند جی پلاس GSB-98JB در دیجی کالا

2- بورد هوشمند اسمارت ویژن مدل IR103N

برد هوشمند لمسی اسمارت ویژن که با قیمت 22 میلیون تومانی به فروش می‌رسد، یکی از کامل‌ترین محصولات بازار با امکانات گسترده است که تمام نیازهای خریداران را برطرف خواهد کرد. تاخیر زمانی این تخته هوشمند 103 اینچی، تنها 6 میلی‌ثانیه بوده و از لمس هم‌زمان 10 نقطه پشتیبانی می‌کند تا در کنار انجام سریع‌تر کارها، چندین نفر به صورت هم‌زمان بتوانند روی این دستگاه کار کنند. برای نوشتن روی این بورد، هم می‌توان از دست استفاده کرد و هم از نشانگر و قلم مخصوصی که همراه با آن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه در مورد تخته هوشمند اسمارت ویژن، پشتیبانی کامل آن از نسخه‌های مختلف ویندوز (از 2000 تا 10) است و کاربران می‌توانند هر نوع محتوایی را از طریق شبکه یا وای فای روی کامپیوتر خود ذخیره کنند.

کدام یک از مودم سیم کارت خور بازار را برای خرید انتخاب کنیم ؟ معرفی چند محصول برتر

محیط کاملا فارسی و وجود ابزارهای کارآمد گوناگون، یکی دیگر از مواردی است که وایت برد هوشمند اسمارت ویژن را به یکی از برترین‌ها تبدیل می‌کند. قابلیت شناسایی هوشمند دست‌خط و تصحیح اشکالات آن، شناسایی قالب‌های مختلف رسانه‌ای هنگام تهیه ویدیوهای آموزشی، داشتن معادله‌ها و شکل‌های مخصوص دروس ریاضی و فیزیک، وجود ابزارهای داخلی مربوط به دروس آزمایشگاهی و امکان استفاده از مترجم آنلاین، از دیگر ویژگی‌های برد هوشمند لمسی اسمارت ویژن هستند.

برد هوشمند اسمارت ویژن مدل IR103N

مشاهده برد هوشمند اسمارت ویژن IR103N در دیجی کالا

3- برد هوشمند لگامستر مدل 82N

یکی دیگر از محصولاتی که می‌تواند در محیط‌های آموزشی جایگزین وایت بردهای قدیمی شود، برد هوشمند لگامستر مدل 82N است. برای استفاده کافی‌ست این تخته هوشمند را به کامپیوتر متصل کرده و بعد از انتقال تصویر آن بر روی بورد، به کمک انگشت یا ابزارهای جانبی آن مشغول انجام کارهای معمول شوید. به علاوه، سازندگان از روکشی از جنس نانو استفاده کرده‌اند تا نمایشگر مات این دستگاه در طولانی‌مدت باعث آسیب دیدن چشم‌ها نشود.

نکته قابل توجه در مورد برد هوشمند لگامستر، متفاوت بودن آن از کپی بورد است. برای نمایش تصویر کامپیوتر بر روی تخته هوشمند لگامستر و کنترل لمسی محتوا حتما لازم است یک پروژکتور را هم به صورت جداگانه تهیه کنید. گفتنی‌ست این محصول تحت لیسانس شرکت لگامستر هلند ساخته شده و با تمامی استانداردهای روز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

برد هوشمند لگامستر مدل 82N

مشاهده برد هوشمند لگامستر 82N در دیجی کالا

4- بورد هوشمند دانش آوران مدل T86

اگر قصد خرید بهترین برد هوشمند در بازه قیمتی کمتر از 15 میلیون تومان را دارید، حتما وایت برد هوشمند شرکت دانش آوران را مد نظر داشته باشید. یکی از نقاط قوت این محصول، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمول‌ها و داشتن تمامی ابزارهای مورد نیاز برای تدریس دروس مختلفی مانند فیزیک، ریاضی و شیمی است که شامل شکل‌ها و وسایل آزمایشگاهی نیز می‌شود. البته این به معنی تک‌وجهی بودن دستگاه نیست و تمامی مدیران نیز می‌توانند با خیالی آسوده، این وایت برد لمسی را خریداری کنند چرا که تمام ابزارهای تحلیلی برای نمایش داده‌ها در برد هوشمند پارس گنجانده شده است.

راهنمای خرید بهترین پاوربانک + 5 تا از بهترین پاوربانک‌ها

این تخته هوشمند همچنین از تمامی فرمت‌های صوتی و تصویری رایج پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توان انواع محتوا را روی آن ذخیره کرد. به علاوه، پشتیبانی از لمس هم‌زمان 10 انگشت، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که کار کردن با این وسیله را ساده‌تر می‌کند. پشتیبانی کامل از زبان فارسی، نمایشگر باکیفیت و مات، وجود چندین قلم با رنگ‌های مختلف و استفاده از آلومینیوم در ساخت صفحه به منظور افزایش قابل توجه طول عمر و کارایی از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این محصول هستند.

برد هوشمند دانش آوران مدل T86

مشاهده برد هوشمند دانش آوران T86 در دیجی کالا

محمد قاسمی
ارسال دیدگاه