راهنمای خرید بهترین پاوربانک + 5 تا از بهترین پاوربانک‌ها

حتماً نباید روزانه ساعات زیادی را از خانه دور باشیم که نیاز به خرید پاوربانک داشته‌باشیم، بلکه حتی گاهی برای زمان‌هایی که در خانه هستیم هم به پاوربانک نیاز داریم. پاوربانک نه‌تنها برای شارژ گوشی و تبلت، بلکه برای شارژ دستگاه‌های زیادی که هر یک از پورت شارژ برخوردار هستند به کارمان می‌آید. اگر به هر دلیلی و با هر مقصودی به‌دنبال خرید پاوربانک هستید، پیشنهاد می‌کنم این نوشتار از مجله‌ی بست‌بای‌پلاس پیرامون راهنمای خرید بهترین پاوربانک را مطالعه کنید. پس از اشاره به نکاتی که باید به‌هنگام انتخاب بهترین پاوربانک در نظر داشته‌باشید، به سروقت معرفی چند تا از بهترین پاوربانک‌هایی که برای خرید در دسترس اند خواهیم رفت.

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

1- به ظرفیت توجه کنید

نخستین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که باید پیش از انتخاب پاوربانک در نظر داشته‌باشید ظرفیت پاوربانک است.

بسته به این‌که با پاوربانک قرار است چه دستگاهی را شارژ کنید، باید بهترین پاوربانک از لحاظ ظرفیت را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر قرار است باتری گوشی‌تان با 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت را شارژ کنید، بعید است پاوربانکی که 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد به کارتان بیاید، اما اگر می‌خواهید مثلاً هندزفری یا اسپیکر بلوتوثی را شارژ کنید، احتمالاً همین پاوربانک 5000 میلی‌آمپرساعتی کارتان را راه خواهد انداخت.

نکته‎ای که باید توجهی ویژه به آن داشته‌باشید این است که ظرفیتی که روی خود پاوربانک نوشته شده را با نام «ظرفیت اسمی» می‌شناسند. این ظرفیت اسمی مقداری با ظرفیت واقعی پاوربانک اختلاف دارد.

به‌عنوان مثال، احتمالاً توقع دارید که پاوربانکی با 10000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت بتواند باتری گوشی‌تان با 5000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت را 2 بار شارژ کند، اما در عمل خواهید دید که پاوربانک توانایی این کار را ندارد، چراکه حین شارژ باتری مقداری از انرژی پاوربانک تلف می‌شود. همچنین تفاوت ولتاژ خروجی و ورودی پاوربانک و باتری تا حدی روی توانایی پاوربانک تأثیر می‌گذارد.

راهنمای خرید بهترین پاوربانک

2- سرعت شارژ مهم است

این‌که یک پاوربانک تا چند بار می‌تواند باتری گوشی یا هر دستگاه دیگر را شارژ کند یک بحث است، این که با چه سرعتی می‌تواند شارژ کند نیز بحثی دیگر.

راهنمای خرید مودم ADSL + معرفی 5 نمونه‌ی بهترین مودم ADSL

همین چند سال پیش اکثر قریب‌به‌اتفاق پاوربانک‌ها بسیار کُند باتری را شارژ می‌کردند، اما امروز اوضاع  متفاوت است. اگر گوشی‌تان دارای قابلیت شارژ سریع است باید به پاوربانک‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند رو کنید، اگر هم از شارژ سریع برخوردار نیست، پاوربانکی که انتخاب می‌کنید باید حداقل دارای شدت جریان خروجی 2.1 آمپری باشد. اگر هم از 3 آمپر و بیشتر برخوردار باشد که بسیار عالی است.

در ضمن برخی پاوربانک‌ها از چند پورت خروجی برخوردار اند و چند شدت‌جریان خروجی مختلف به دست می‌دهند، اگر تمایل دارید چند دستگاه را با پاوربانک شارژ کنید، باید به‌دنبال این مدل پاوربانک‌ها باشید.

3- وزن و اندازه‌ی پاوربانک را مدنظر داشته‌باشید

اگر برای‌تان هیچ فرقی ندارد که پاوربانک چه اندازه و چه وزنی داشته باشد از این نکته رد شوید، اما اگر برای‌تان اهمیت دارد پس باید به‌هنگام انتخاب بهترین پاوربانک به‌طور کامل به وزن و اندازه‌ی پاوربانک توجه کنید. پاوربانکی که وزنی بالای 400 گرم دارد از پاوربانک‌های سنگین به حساب می‌آید و پاوربانک‌هایی که اندازه‌ای بزرگ‌تر از گوشی‌های 6.5 اینچی دارند جزو پاوربانک‌های بزرگ هستند. از این رو اگر پاوربانکی می‌خواهید که همواره آن را همراه داشته‌باشید، بهتر است به‌دنبال پاوربانکی با وزن کمتر از 400 گرم و با اندازه‌ای در حد گوشی هوشمند و حتی کمتر باشید.

***********

داشتن نشان‌گر LED روی خود پاوربانک برای نمایش میزان شارژ پاوربانک، زیبایی ظاهری پاوربانک و البته برند تولیدکننده‌ی پاوربانک از دیگر ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید پاوربانک بد نیست به آن‌ها هم توجه کنید. البته که قیمت پاوربانک هم اهمیت دارد و سعی ما این است که در ادامه بهترین پاوربانک‌ها با رنج‌های قیمتی مختلف را معرفی کنیم. 

5 نمونه‌ی بهترین پاور بانک

حال که مروری مختصر بر نکات مهم برای انتخاب بهترین پاوربانک داشتیم، نوبت به آن رسیده که سری به 5 تا از بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار ایران بزنیم:

راهنمای خرید بهترین دستگاه بخور سرد و گرم : کدام دستگاه مناسب شماست؟

1- پاوربانک شیائومی مدل Redmi ظرفیت 20000 میلی‌آمپرساعت

بسیاری باور دارند که همین محصول برند شیائومی با درنظرگرفتن قیمتی که دارد، بهترین پاوربانک فعلی بازار ایران است. این پاوربانک از ظرفیت اسمی 20000 میلی‌آمپرساعت و ظرفیت واقعی و تقریبی 15000 میلی‌آمپرساعت برخوردار است. دو پورت خروجی USB و یک پورت ورودی USB-C در کنار پورت ورودی میکرو USB روی بدنه کارتان را راه خواهند انداخت. این محصول برند شیائومی همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. حداکثر شدت جریان خروجی آن هم 3.6 آمپر است که رقمی بسیار عالی‌ست.

وزن پاوربانک مقداری بیشتر از 400 گرم است، اما اندازه‌ی آن برابر با یک گوشی 6.5 اینچی معمولی‎ست.

مشاهده‌ی پاوربانک شیائومی مدل Redmi در دیجی‌کالا

2- شارژر همراه انکر مدل A1214 PowerCore ظرفیت 10400 میلی آمپر ساعت

شارژر همراه انکر مدل A1214 PowerCore ظرفیت 10400 میلی آمپر ساعت

اگر پاوربانک 20000 میلی‌آمپرساعتی چندان به کارتان نمی‌آید و در عوض پاوربانکی 10000 میلی‌آمپرساعتی با مبلغی کمتر بیشتر به کارتان می‌آید، این محصول برند انکر یعنی مدل PowerCore از بهترین گزینه‌هایی‎ست که پیش‌رو دارید.

این پاوربانک 10000 میلی‌آمپرساعتی توانایی شارژ گوشی و تبلت را با شدت جریان خروجی 3 آمپر دارد. این محصول همچنین از 4 نشان‌گر LED برخوردار است که هر یک از آن‌ها 25 درصد از شارژ خود پاوربانک را به نمایش می‌گذارند، یعنی زمانی که صرفاً 2 تا از آن‌ها روشن هستند، شارژ پاوربانک کمتر از 75 درصد و نزدیک به 50 درصد است.

طراحان انکر از دو تکنولوژی Power IQ و VoltageBoost برای این پاوربانک استفاده کرده‌اند که حاصل استفاده از آن‌ها تعیین هوشمند ولتاژ مورد نیاز برای هر دستگاه و همچنین امکان شارژ سریع گوشی‌ها و تبلت‌هاست.

وزن و اندازه‌ی پاوربانک هم فوق‌العاده هستند و در مجموع با صرف هزینه‌ای اندک می‌توانید این پاوربانک حرفه‌ای را داشته‌باشید.

مشاهده‌ی پاوربانک انکر PowerCore در دیجی‌کالا

3- شارژر همراه ای دیتا مدل P20000QCD ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

انتخاب بهترین پاوربانک

سومین پاوربانک فهرست ما باز هم پاوربانکی 20000 میلی‌آمپرساعتی و این بار از برند ای‌دیتا است. این برند از مشهورترین برندهای تکنولوژی است و البته در تولید پاوربانک هم توانایی زیادی از خود نشان داده‌است. پاوربانک P20000QCD از برند ای‌دیتا 20000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد و از 2 پورت خروجی با حداکثر شدت جریان خروجی 3 آمپر برخوردار است.

راهنمای خرید مبل خانگی : با ویژگی های مبلمان خانگی خوب آشنا شوید

این محصول همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و نکته‎‌ی مثبت دیگر این‌که از پورت ورودی USB-C هم برخوردار است. وزن آن هم حدود 365 گرم است که رقم تقریباً مناسبی‌ست. در ضمن نشان‌گری روی بدنه طراحی شده که میزان شارژ خود پاوربانک را نمایش می‌دهد.

مشاهده‌ی پاوربانک ای‌دیتا P20000QCD در دیجی‌کالا

4- شارژر همراه سامسونگ مدل EB-P5300 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

شارژر همراه سامسونگ مدل EB-P5300 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

اگر اهل خرج‌کردن هستید و محدودیتی برای هزینه‌کردن برای خرید بهترین پاوربانک ندارید، بی‌شک یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای خرید در پیش دارید همین محصول سامسونگ یعنی مدل EB-P5300 است.

این محصول برند سامسونگ از Super Fast Charge پشتیبانی می‌کند و همچنین حداکثر شدت جریان خروجی‌اش 3 آمپر است.

از 2 پورت USB خروجی برخوردار است و البته نزدیک به 400 گرم وزن دارد.

مشاهده‌ی پاوربانک سامسونگ EB-P5300 در دیجی‌کالا

5- شارژر همراه لیتو مدل LP-14 ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت

پاوربانک لیتو | خرید بهترین پاوربانک

پنجمین پاوربانک پیشنهادی ما به شما محصولی از برند لیتو و با ظرفیت 10000 میلی‌آمپرساعت است. این پاوربانک از نشان‌گر LED برای نمایش میزان شارژ خود پاوربانک برخوردار است. همچنین 2 پورت خروجی USB دارد. شدت‌جریان 2.1 آمپری و 2 پورت ورودی USB-C و Micro USB از ویژگی‌های شاخص این محصول هستند.

مشاهده‌ی پاوربانک لیتو مدل LP-14 در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه