راهنمای خرید مبل خانگی : با ویژگی های مبلمان خانگی خوب آشنا شوید

راهنمای خرید مبل خانگی

این روزها هیچ خانه‌ای را بدون مبل پیدا نمی‌کنید. مبلمان خانگی یکی از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون داخلی هستند و اگر به درستی انتخاب شوند، محیط خانه را بسیار زیبا می‌کنند. در راهنمای خرید مبل خانگی به شما می‌گوییم که چگونه بهترین مبل را برای خانه خود انتخاب کنید.

مبل‌ها انواع مختلفی دارند و تنوع بسیار بالا در طراحی و تولید این محصولات باعث شده تا انتخاب مبل مناسب‌تر، سخت باشد. هنگام خرید مبل خانگی، از یک طرف باید به ظاهر دقت کرد و از یک طرف، جنس و موادی که در ساخت آن استفاده شده است را بررسی کرد.

از آنجایی که مبلمان خانگی از آن دست وسایلی است که معمولا چندسال یک‌بار عوض می‌شود، هنگام خرید حسابی باید دقت کرد.

با ما و راهنمای خرید مبل خانگی همراه شوید تا نکاتی مهم در مورد اندازه، جنس، رنگ و سبک مبلمان خانگی را بیان کنیم.

اندازه و محل مبل در خانه

قبل از هر چیز باید مشخص کنید که مبل شما چندنفره باشد و آن را کجا می‌خواهید قرار دهید. اگر پذیرایی یا سالن نشیمن شما بزرگ باشد، حتی مشکلی در انتخاب مبل های سلطنتی برزگ هم نخواهید داشت، ولی اگر فضایی کوچک در اختیار شماست، بهتر است سراغ مبل های L شکل بروید.

هیچ قانونی برای تعیین چندنفره بودن مبل وجود ندارد و این مورد را کاملا متناسب با سلیقه خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

سبک مبلمان

سبک مبل خانگی را باید متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب کرد. محیط بعضی خانه‌های، سبکی سنتی دارد و از صنایع دستی یا لوازم اصیل ایرانی در آنها استفاده شده است. در این خانه‌ها، مبل های مدرن با طراحی‌های مفهومی نه‌تنها به چشم نمی‌آید، بلکه باعث بدشکل شدن ظاهر خانه هم می‌شود. در چنین خانه‌هایی شاید بهتر باشد مبلمان ظاهری ساده‌تر با طرح‌های ملایم داشته باشند.

اگر عادت دارید روی مبل ولو شوید و مدت زمان زیادی را روی آن باشید، بهتر است یک مبل راحتی تهیه کنید و سراغ مدل‌های رسمی نروید. مبل های راحتی معمولا اندازه‌ای بزرگ دارند و فاصله میان دسته‌های آنها معمولا زیادتر است. اگر از مبل راحتی در اتاق اصلی استفاده کنید، باعث می‌شود اتاق به خاطر طراحی خاص مبل بزرگتر هم به نظر برسد.

نحوه‌ی انتخاب پرده سبز یا فون عکاسی | انواع پرده کروماکی و ویژگی های آن

مبل های سلطنتی با طراحی‌های خاص که معمولا جنسی از چوب دارند، معمولا به درد خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و رسمی می‌خورند. این مبل‌ها شاید چندان راحت نبوده و برای استفاده طولانی‌مدت چندان راحت نباشند، اما ظاهر خاص آنها، قطعا جلوه خاصی به خانه شما می‌بخشد.

جنس مبل خانگی

استحکام مبل بیش از همه مهم است. البته، محکم بودن مبل به معنی اینکه مبل باید سنگین باشد، نیست؛ اما نباید سراغ مبل‌های خیلی سبک هم رفت. مبل های فلزی کیفیت ساخت خوبی دارند، اما بهترین گزینه برای خرید، مبلمان خانگی با قاب‌های چوبی است. مبل هایی که در ساخت آنها از چوب درختانی مانند گردو، راش، توسکا، بلوط و افرا استفاده شده باشد، از باکیفیت ترین مبل های خانگی هستند.

مبل های MDF معمولا وزن خیلی زیادی دارند و کیفیت ساخت آنها نیز به اندازه دیگر محصولات، بالا نیست. در این صورت، جابجا کردن و حرکت آنها نیز بسیار دشوار است و ما خرید این محصولات را توصیه نمی‌کنیم.

مبل خانگی

انتخاب رنگ مبل

در راهنمای خرید مبل خانگی به رنگ مبل ها می‌رسیم؛ مسئله مهمی که اگر به اندازه کافی در مورد آن دقت کنید، باید با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم کنید. برای انتخاب رنگ مبل خانگی اول باید به محیط خانه، میزان نور و دکوراسیون دقت کرد. اگر محیط خانه نور زیادی داشته باشد، می‌توانید سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید؛ اما اگر محیط خانه کم‌نور است، پیشنهاد می‌کنیم رنگ های روشن مانند کرم یا شیری را انتخاب کنید تا علاوه بر جلوه بهتر، محیط خانه هم بزرگتر به نظر برسد.

در خانه‌هایی که سالنی بزرگ دارند و از لوازم و وسایل پرزرق‌وبرق زیادی استفاده می‌شود، سراغ مبل های فانتزی با رنگ‌های متنوع و جیغ هم می‌توان رفت.

اگر بچه کوچک یا حیوان خانگی دارید، به هیچ‌وجه سمت رنگ‌های خنثی یا روشن نروید! در این شرایط بهتر است پارچه‌های طرح‌دار یا تیره را انتخاب کنید تا در صورت کثیف شدن مبل، کمتر به چشم بیاید.

راهنمای خرید رینگ لایت ؛ با بهترین‌های بازار آشنا شوید

بعد از انتخاب رنگ مبل، باید به طرح پارچه روی آن هم توجه کرد. طرح های گلدار برای محیط‌های بزرگ، مناسب‌تر هستند و در محیط‌های کوچکتر، باز هم باید طرح‌های ساده را در نظر بگیرید. ذکر این نکته هم ضروری است که موقع خرید، حتما به جنس پارچه توجه داشته باشید؛ مدل‌های کتان، پشمی یا چرمی بهترین گزینه هستند. اگر فرزند کوچک دارد، احتمالا مبل های چرم به خاطر مقاومت بالاتر، گزینه‌های بهتری خواهند بود.

راهنمای خرید مبل خانگی : نکاتی قبل از خرید

مبلی استاندارد است که وقتی روی آن می‌نشینید، کف پاهای شما کاملا روی زمین قرار بگیرند و زانوی شما زاویه‌ای 90 درجه داشته باشد. اگر مبل بیش از حد کوتاه یا بلند باشد، یعنی زانو خیلی خم شود یا پا روی هوا بماند، در طولانی‌مدت به زانو و پاها آسیب خواهد زد.

قبل از خرید، حتما روی مبل بنشینید و مطمئن شوید که اندازه‌ای استاندارد دارد. برخی مبل های دو نفره به اندازه‌ای کوچک هستند که دو نفر خیلی سخت روی آنها می‌نشینند.

طراحی مبل در بخش میانی باید به گونه‌ای باشد که گودی کمر را کاملا پر کند. به علاوه، قبل از خرید روی مبل بنشینید و مطمئن شوید که داخل آن فرو نمی‌روید. اگر نشیمن مبل هم زیادی سفت باشد، به بدن و استخوان‌ها آسیب می‌زند.

مبل های فنردار علی‌رغم قیمت پایین‌تر، گزینه چندان مناسبی نیستند و بعد از چند سال استفاده، دیگر قابل استفاده نخواهد بود. در عوض، توصیه ما خرید مبل هایی است که بالشتک آنها قابل تعویض است؛ در این صورت، اگر خود چارچوب و قاب مبل آسیب نبیند، برای سال‌های طولانی می‌توانید از مبلمان خانگی خود استفاده کنید.

یکی از فاکتورهای اثرگذار روی راحتی مبل خانگی، طراحی دسته مبل است. مبل های راحتی معمولا دسته‌ای بزرگ با قوس مناسب دارند تا بتوانید دست خود را روی آنها بگذارید. اگر مبل را برای محیط‌های رسمی‌تر تهیه می‌کنید یا معمولا زیاد مهمان دارید، مدل‌هایی که دسته آنها مانند یک میز کوچک برای قرار دادن وسایل مختلف است هم بسیار کاربردی هستند.

راهنمای تعمیر و عیب یابی خودرو | معرفی دیاگ خودرو و شیوه کار با آن

بهترین مبلمان خانگی

قیمت مبلمان خانگی به فاکتورهای زیادی بستگی داشته و بسیار متنوع است. معمولا متریال مورد استفاده در ساخت مبل، به‌خصوص اگر از چوب‌های گران باشد، بیش از هر چیز روی قیمت مبل اثرگذار خواهد بود.

در راهنمای خرید مبل خانگی تلاش کردیم برخی از مهم‌ترین ویژگی های یک مبل خوب را بیان کنیم؛ در ادامه نیز چند مورد از این محصولات معرفی شده است:

 

4- مبل هشت نفره مدل روبرتو كد RB04 

مبل هشت نفره مدل روبرتو كد RB04 

3- مبل راحتی 7 نفره مدل اقلیما 

مبل راحتی 7 نفره مدل اقلیما 

2- مبل راحتی 7 نفره مدل نگین کد 032 

مبل راحتی 7 نفره مدل نگین کد 03

1- مبل 9 نفره مدل الماس کد 002 

مشاهده و خرید بهترین مبل های خانگی

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه