راهنمای خرید بهترین گیمبال یا لرزشگیر دوربین در سال 1400

راهنمای خرید بهترین لرزشگیر دوربین

گیمبال چیست و چه کاربردی دارد؟ این محصولات چه انواعی دارند؟ در ادامه، ضمن پاسخ به این سوالات، به معرفی 4 مورد از بهترین گیمبال های بازار در سال 1400 که از آنها با نام های استابلایزر یا لرزشگیر دوربین نیز یاد می‌شود، خواهیم پرداخت.

در گذشته، یکی از چالش‌های اصلی و همیشگی فیلمبرداران، نگه داشتن دوربین به گونه‌ای بود که تصویر نلرزد و بتوانند تصاویر و محتوای مختلف را با دقتی بالا ضبط کنند. به لطف پیشرفت تکنولوژی و استفاده از لرزشگیرهای اپتیکال و دیجیتالی در بسیاری از تلفن های هوشمند و دوربین های جدید، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

اگرچه این قابلیت‌ها فوق‌العاده کاربردی هستند، اما دامنه پوشش آنها محدود بوده و صرفا می‌توانند مانع لرزش‌های کوچک بشوند. لرزشگیرهای دیگری که پیش‌تر تولید شده بودند نیز مشکلات خاص خود مثل سختی در استفاده، اندازه و قیمت بالا را دارند. ولی حالا گیمبال ها به عنوان یک وسیله جانبی و در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند تا هر کسی با هر سطح از مهارت بتواند ویدیویی روان و زیبا را ضبط کند.

در پاسخ به این سوال که یک گیمبال چگونه کار می‌کند باید گفت معمولا در ساخت این لوازم از سه محور مختلف به صورت افقی، عمودی و چرخشی استفاده می‌شود تا با تکیه دادن گوشی یا دوربین به آنها، تمام لرزش‌ها خنثی شوند. در تصویر زیر، جزئیات این طراحی نمایش داده شده است:

شیوه کارکرد گیمبال

نکته مهم در مورد این محصولات، اندازه کوچک، وزن پایین و راحتی در استفاده از آنهاست. در واقع، در بسیاری از مدل‌ها، نیازی به سر هم کردن دستگاه یا باز و بسته کردن پیچ‌های مختلف نبوده و کاربران برای شکار لحظه‌ها کافی‌ست موبایل یا دوربین را روی گیم بال قرار داده و مشغول ضبط ویدیو یا عکاسی شوند. اخیرا هم بسیاری از شرکت‌ها در حال تولید محصولاتی حرفه‌ای اما ارزان هستند تا طیف بیشتری از کاربران قادر به استفاده از آنها باشند.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی : معرفی بهترین مدل‌های 1400

انواع گیمبال ها

به صورت کلی، گیمبال ها در دو مدل ساخته می‌شوند: یکی مخصوص گوشی های موبایل و دیگری مخصوص دوربین های عکاسی. این لوازم جانبی همچنین به صورت تک دسته و دو دسته هستند که هرکدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند.

گفتنی‌ست ارزان ترین گیمبال بازار در حدود 3 میلیون قیمت دارد و قیمت مدل های گران‌تر، بسته به امکانات، به 10 میلیون تومان نیز می‌رسد.

با بهترین گیمبال های بازار ایران آشنا شوید

1- پایه نگهدارنده گوشی موبایل دی جی آی مدل Osmo Mobile 5

لیست بهترین گیمبال های بازار را با معرفی محصولی از برند مشهور دی جی آی یعنی Osmo Mobile 5 آغاز می‌کنیم؛ یک گیمبال موبایل محبوب و کاربردی که در حال حاضر در حدود 5 میلیون تومان قیمت دارد و با فقط 292 گرم وزن به دست کاربران می‌رسد. استابلایزر دوربین DJI Osmo Mobile 5 با سه محور ساخته شده و امکانات مختلفی مانند چرخش هد، تغییر زاویه محورها و مانت 1.4 اینچی برای اتصال گوشی موبایل، خیال شما را از بابت ضبط ویدیو با بهترین کیفیت ممکن آسوده می‌کند. لرزشگیر دوربین دی جی آی Osmo Mobile 5 مناسب موبایل‌هایی با پهنای 67 تا 84 و ضخامت 6.9 تا 10 میلی‌متراست. این گیم بال همچنین به یک باتری هزار میلی‌آمپر ساعتی با شارژدهی بیش از 6 ساعت مجهز شده است تا حتی در استفاده طولانی‌مدت نیز مشکلی پیش روی شما نباشد. برای شارژ دستگاه نیز کاربران می‌توانند از پورت USB Type-C استفاده کنند.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل دی جی آی مدل Osmo Mobile 5

مشاهده پایه نگهدارنده گوشی DJI Osmo Mobile 5 در دیجی کالا

2- پایه مونوپاد فان اسنپ مدل capture 2s

لرزشگیر دوربین فان اسنپ مدل Capture 2s که به جرات می‌توان آن را ارزانترین گیمبال در ایران با توجه به کارایی و امکانات معرفی کرد، یکی دیگر از محصولات حرفه‌ای بازار با طراحی سه‌محوره است که فروش بسیار بالای آن در وب‌سایت اینترنتی آمازون، خود می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

راهنمای خرید سافت باکس عکاسی | 5 سافت باکس برتر بازار ایران کدامند؟

یکی از نقاط قوت استابلایزر دوربین فان اسنپ، باتری بسیار قدرتمندی است که با یک بار شارژ تا 12 ساعت می‌تواند در خدمت کاربران باشد! این گجت دوست‌داشتنی همچنین با سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس سازگاری کامل داشته و به واسطه اپلیکیشنی اختصاصی، کار کردن با موبایل را برای شما بسیار جذاب‌تر از قبل خواهد کرد. افزون بر این، محصول اسنپ فان علاوه بر توانایی تشخیص چهره، می‌تواند حین فیلمبرداری یا حتی عکاسی، سوژه‌های در حال حرکت را نیز شناسایی کند که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است. همانند محصولات هم‌رده نیز این وسیله جذاب، یک دسته یا پایه داشته و فیلم‌برداری با زاویه 320 درجه را برای کاربران امکان‌پذیر خواهد کرد. اگر به دنبال یکی از بهترین گیمبال های بازار با قیمتی رقابتی هستید، در خرید این محصول شک نکنید.

پایه مونوپاد فان اسنپ مدل capture 2s

مشاهده پایه مونوپاد فان اسنپ مدل capture 2s در دیجی کالا

3- گیمبال نست مدل NT-530H

اگر قصد خرید یکی از بهترین گیمبال ها برای دوربین های عکاسی DSLR را دارید، چیزی ارزشنمندتر از گیم بال نست مدل NT-530H را پیدا نخواهید کرد. این محصول حرفه‌ای که قادر است تا وزن 25 کیلوگرم را تحمل کند، 1900 گرم وزن داشته و از مواد فیبر کربنی 10 لایه ساخته شده است؛ این یعنی کاربران با وسیله‌ای بسیار محکم و باکیفیت روبه‌رو خواهند بود. طراحی مهندسی بخش بالایی و همچنین امکان تنظیم زاویه هد تا 360 درجه باعث شده است تا تقریبا هر نوع از دوربین های DSLR با لنزی حداکثر 600 میلی‌متری را بدون هیچ مشکلی بتوانید روی این گیمبال قرار دهید! سرعت بالا در راه اندازی، راحتی در استفاده و مانورپذیری بسیار خوب، از اصلی‌ترین ویژگی‌های استابلایزر دوربین نست مدل NT-530H هستند که نمی‌توان به آسانی از کنار آنها گذشت.

گیمبال نست مدل NT-530H

مشاهده گیمبال نست مدل NT-530H در دیجی کالا

4- سه پایه دوربین ژیون مدل WEEBILL S

تهیه لیست بهترین گیمبال های بازار ایران در سال 1400 بدون معرفی محصولی از برند مشهور ژیون (Zhiyun) هیچ لطفی ندارد! این محصول، یک سه پایه حرفه‌ای با سیستم لرزشگیر پیشرفته است که به شما اجازه می‌دهد دوربین های مختلف تا حداکثر وزن 3 کیلوگرم با بیشینه ارتفاع 200 سانتی‌متر را بدون هیچ مشکلی روی آن قرار دهید.

با بهترین غذا ساز های بازار آشنا شوید + معرفی نمونه های برتر در بازار

استفاده از نسل هشتم الگورتیم Instune در لرزش گیر دوربین WEEBILL S باعث می‌شود حین فیلمبرداری و عکاسی، تمام لرزش‌های شدید یا تحرکات اضافی موقع حرکت‌های شدید از بین بروند. به علاوه، کاربران می‌توانند به وسیله صفحه‌ای مخصوص که روی خود دستگاه تعبیه شده، در هر زمان پارامترهای این گیمبال برای از بین بردن لرزش را تغییر دهند. در آن سو، طراحی خاص S شکل این استابلایزر باعث شده تا موقع فیلم‌برداری در محیط‌های مختلف، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از ضبط ویدیو برای خریداران رقم بخورد. قیمت ژیون مدل WEEBILL S به عنوان یکی از بهترین گیمبال های دوربین های عکاسی، به چیزی در حدود 8 میلیون تومان می‌رسد!

سه پایه دوربین ژیون مدل WEEBILL S

مشاهده سه پایه دوربین ژیون مدل WEEBILL S در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه