راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی + معرفی 5 تا از بهترین‌ها  

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

ما به بهداشت غذا و آب اهمیت می‌دهیم، اما معمولاً هیچ توجهی به بهداشت هوا نداریم. شاید چون فکر می‌کنیم هوای محیط خانه پاک است و فقط هوای بیرون از خانه است که به‌دلیل کارخانه‌ها و اتومبیل‌ها آلوده است، این در حالی است که بسیاری از متخصصان و کارشناسان اظهار داشته‌اند که هوای داخل برخی از خانه‌ها حتی از هوای بیرون هم آلوده‌تر است. این‌جاست که نقش یک دستگاه تصفیه هوای خانگی پررنگ می‌شود و از همین روست که در سال‌های اخیر تمایل به خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی زیاد شده‌است. اگر شما هم علاقه‌مند به خرید دستگاه تصفیه هوا هستید، با این نوشتار همراه باشید. در ادامه مروری خواهیم داشت بر نکاتی که باید برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی در نظر داشته‌باشید  و پس از آن 5 تا از بهترین دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی

نکته‌ی مهمی که پیش از انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی باید به آن توجه داشته‌باشید، سیستم اصلی به‌کاررفته در دستگاه است. عمده‌ی دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی از یکی از دو سیستم زیر برخوردار هستند:

سیستم نخست به سیستم‌هایی مرتبط است که بر اساس جذب آلاینده فعالیت می‌کنند. در این سیستم‌ها برای جذاب ذراتی که در هوا معلق هستند، از فیلترهای الیافی بهره گرفته می‌شود. آن‌ها همچنین در راستای جذب گازهای شیمیایی موجود در هوا از مواد جاذبی همچون کربن‌اکتیو یا فیلتر کربن فعال استفاده می‌کنند. مسئله‌ی مهم این است که به‌واسطه‌ی این سیستم، هیچ چیز تازه‌ای به هوا اضافه نمی‌شود و بنابراین با خیالی آسوده از این بابت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نکته‌ی منفی در مورد این نوع سیستم این است که باید هر چند وقت یک بار فیلتر عوض شود.

سیستم دوم سیستمی الکترونیکی است. این سیستم از طریق یونیزاسیون هوا، لامپ‌های UV و موارد این قبیل، باعث تصفیه هوا می‌شود. در واقع با این سیستم آلاینده‌ها جذب نمی‌شوند و در عوض ماهیت آلاینده‌ها تغییر داده می‌شود. از این سیستم ایرادهایی گرفته شده، اما همچنان از آن در برخی دستگاه‌ها استفاده می‌شود. جالب است که در برخی از دستگاه‌ها از هر دو سیستم استفاده می‌شود، کما این که برخی از دستگاه‌هایی که در ادامه به معرفی می‌شوند دارای هر دو سیستم هستند.

کدام یک از مودم سیم کارت خور بازار را برای خرید انتخاب کنیم ؟ معرفی چند محصول برتر

در سیستم دوم، یون‌هایی در هوا رها می‌شوند که ذرات موجود در هوا را دارای بار الکتریکی می‌کنند و به این ترتیب باعث جداسازی آن‌ها از هوا می‌شوند، اما برخی متخصصان اعلام کرده‌اند که همین ذرات می‌توانند اکسیژن موجود در هوا را به اُزون تبدیل می‌کنند و از طریقی دیگر هوا آلوده می‌شود. البته همچنان این بحث در جریان است و با قاطعیت نمی‌توان در مورد آن گفت، حتی برخی دستگاه‌ها از گواهینامه‌ی بدون ازون برخوردار هستند.

اما در سیستم نخست هیچ ماده‌ای به هوا اضافه نمی‌شود و در عوض به‌واسطه‌ی برخی فیلترها از جمله فیلتر هوا، آلاینده‌ها جذب شده و از بین می‌روند. اگر دستگاه تصفیه هوا خانگی با این سیستم تهیه کنید، نیاز است که هر چند وقت یک بار – معمولاً هر 12 ماه یک بار – فیلتر آن را تعویض کنید و بنابراین مجبور هستید برای خرید فیلتر هزینه کنید.

اما فارغ از سیستم به‌کاررفته در دستگاه تصفیه هوا خانگی، باید به یک سری نکته‌ی دیگر توجه کنید از جمله:

  • مساحت: باید در نظر داشته باشید که دستگاه را برای چه مساحتی می‌خواهید استفاده کنید. برخی دستگاه‌ها فقط برای محیط‌های کوچک کاربرد دارند و بنابراین اگر بخواهید دستگاه را برای محیطی بزرگ استفاده کنید، باید به‌دنبال دستگاه‌هایی باشید که مساحت‌های بزرگ را پوشش می‌دهند.
  • حجم هوای خروجی: این شاخص نشان می‌دهد که قدرت تصفیه‌کنندگی دستگاه چقدر است. از این رو هر چه حجم هوای خروجی دستگاه بیشتر باشد، یعنی آن دستگاه قدرت تصفیه‌کنندگی بیشتری دارد.
  • موجود بودن فیلتر در بازار: چنان‌که در بالا گفته شد، برخی دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی هوا با فیلتر کار می‌کنند و نیاز است که هر چند وقت یک بار فیلتر آن‌ها تعویض شود. قبل از انتخاب هر دستگاه، بهتر است جست‌وجویی مختصر داشته باشید و ببینید آیا فیلتر آن دستگاه در بازار پیدا می‌شود یا نه.

دیگر آن‌که برخی دستگاه‌ها از آپشن‌هایی ویژه برخوردار هستند که البته قیمت بیشتری هم دارند. اگر کم‌توقع نیستید می‌توانید مواردی همچون قفل کودک، حالت خواب، حالت اتوماتیک و وجود صفحه‌نمایش را هم بررسی کنید. به‌عنوان مثال، حالت اتوماتیک در دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی هوا یعنی این‌که دستگاه به‌صورت اتوماتیک پس از تشخیص آلودگی بیشتر هوا نسبت به قبل، با قدرت بیشتری کار می‌کند.

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن + معرفی 5 مدل برتر بازار

5 نمونه‌ی بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی

حال که مروری کوتاه بر راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی داشتیم، بد نیست مروری هم بر بهترین دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی در بازار ایران داشته‌باشیم:

1- دستگاه تصفیه‌کننده هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی

شیائومی در سال‌های اخیر نشان داده که نه فقط روی گوشی و هندزفری و پاوربانک، بلکه روی لوازم خانگی هوشمند هم تمرکز دارد. این برند دستگاه مدل Mi Air Purifier 3H را عرضه کرده که بی‌شک یکی از بهترین دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی هوای خانگی است.

این دستگاه از فیلتر سه‌لایه برخوردار است. لایه‌ی نخست فیلتر مسئول حذف ذرات بزرگ از جمله مو و گردوغبار است، لایه‌ی دوم ذرات ریزر تا اندازه‌ی میکرون را حذف می‌کند و لایه‌ی سوم کربن فعال است و برای حذف فرمالدئیدها به کار گرفته می‌شود.

این دستگاه از حالت خودکار برخوردار است که با تشخیص میزان آلودگی هوا، قدرت را کنترل می‌کند. همچنین از نمایشگر و قابلیت قفل کودک برخوردار است.

مشاهده‌ی دستگاه تصفیه هوای خانگی شیائومی در دیجی‌کالا

2- دستگاه تصفیه‌کننده هوا سامسونگ مدل AX60M5051WS/SG

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی

دستگاه دوم از فهرست ما در مورد بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا خانگی محصولی از برند سامسونگ است و البته قیمت آن بسیار بیشتر از دستگاه قبلی‌ست و از این رو برای کسانی مناسب است که محدودیتی برای خرج‌کردن ندارند. این محصول برند سامسونگ از نمایشگر برای نمایش میزان آلودگی هوا برخوردار است. همچنین دارای تکنولوژی دکتر ویروس بوده و امکان متصل‌کردن آن به وای‌فای را هم دارید. پنکه‌ی دوگانه، جریان هوای سه‌طرفه و وجود فیلتر بو و گاز از دیگر امکانات این محصول برند سامسونگ هستند.

مشاهده‌ی تصفیه کننده هوا AX60M5051WS/SG در دیجی‌کالا

3- دستگاه تصفیه‌کننده هوا نئوتک مدل AP-HC300B

دستگاه تصفیه‌کننده هوا نئوتک مدل AP-HC300B

گزینه‌ی دیگری که برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا خانگی پیش‌رو دارید، محصولی از برند نئوتک با مدل AP-HC300B است. این دستگاه به‌واسطه‌ی فیلترهای مختلف از جمله فیلتر دی‌اکسید تیتانیوم، فیلتر کربن‌اکتیو و فیلتر هپا، آلاینده‌ها و گازهای موجود در هوا را جذب کرده و هوایی فوق‌العاده برای محیط می‌سازد. در ضمن از یون ساز هم برخوردار است و می‌تواند در هر سانتی‌متر مکعب حدود یک میلیون یون رها کند. کنترل از راه دور، 5 حالت وزش برای کنترل کیفیت هوا، 4 نشان‌گر برای نشان‌دادن کیفیت هوا و چند مورد دیگر، از امکانات ویژه‌ی این محصول هستند.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی : بهترین اسپیکر قابل حمل چه ویژگی‌هایی دارد؟

مشاهده‌ی دستگاه تصفیه‌کننده هوا نئوتک AP-HC300B در دیجی‌کالا

4- دستگاه تصفیه کننده هوا بلوایر مدل Pro XL

دستگاه تصفیه کننده هوا بلوایر مدل Pro XL

این دستگاه دارای سیستم دوگانه است، هم از فیلتر برخوردار است و هم توانایی یونیزاسیون دارد. خوشبختانه از گواهینامه‌ی تایید انجمن تولیدگان لوازم خانگی و  انرژی استار برای تأیید بدون اُزون بودن برخوردار است.

این محصول سوئدی دارای فیلترهای کربن فعال برای جذب گازهای هوا بوده و بدون سروصدا توانایی تولید هوا دارد. از آن روی دیوار هم می‌توان استفاده کرد.

روی بدنه‌ی نشان‌گری هم برای نمایش وضعیت کیفیت هوا تعبیه شده‌است. این محصول همچنین از طریق اپلیکیشن موبایل قابل‌کنترل است.

مشاهده‌ی دستگاه تصفیه کننده هوا بلوایر Pro XL در دیجی‌کالا

5- دستگاه تصفیه هوا هیوندای واکورتک مدل EOS-501D

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی

پنجمین پیشنهاد ما قیمت کمتری از سه پیشنهاد پیشین دارد، اما همچنان می‌تواند راضی‌تان کند. این محصول از 5 فیلتر از جمله فیلتر پیش تصفیه، فیلتر الکترواستاتیک، فیلتر هپا، فیلتر ضد بو و فیلتر کربن فعال برای تصفیه‌ی هوا استفاده می‌کند.

این دستگاه همچنین از حالت خودکار برخوردار است و می‌تواند قدرت و عملکرد را نسبت به میزان آلودگی هوا کنترل کند. وجود نشان‌گر میزان آلودگی هوا و حسگر گردوغبار از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

مشاهده‌ی دستگاه تصفیه هوا هیوندای EOS-501D در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه