راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن + معرفی 5 مدل برتر بازار

سرخ کن بدون روغن

در راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن بازار، در کنار معرفی بهترین برندهای تولیدکننده سرخ کن و 5 مدل برتر بازار، نکاتی مفید هنگام خرید این محصولات دوست‌داشتنی را بیان می‌کنیم که در انتخاب دستگاه مناسب، حسابی به شما کمک خواهند کرد.

در کنار انواع دستگاه‌های هوشمند، سرخ کن های بدون روغن پیشرفته که چند سالی هست که به بازار عرضه می‌شوند نیز محبوبیت بسیاری میان کاربران دارند. این دستگاه‌ها می‌توانند غذای مورد علاقه شما را بدون مصرف روغن، ظرف چند دقیقه سرخ و آماده مصرف کنند. به علاوه، استفاده و نگهداری از این دستگاه‌ها نیز بسیار ساده است. هرچند، هیچ وسیله‌ای بدون ایراد نیست و سرخ کن ها نیز اشکالاتی دارند که پیش از خرید، حتما باید در مورد آنها بدانید. آشنایی با معایب سرخ کن بدون روغن می‌تواند به استفاده بهتر از دستگاه کمک بسزایی کند.

 

مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن

بزرگترین مزیتی که اصطلاحا یک سرخ کن بدون روغن دارد، عدم استفاده این دستگاه‌ها از روغن در پخت مواد غذایی است. هرچند، برخی سازندگان می‌گویند هم‌چنان برای طبخ بهتر، به روغن نیاز است اما در حجم کمتر در مقایسه با سرخ کردن غذا در حالت عادی (تا 90 درصد روغن کمتر). این یعنی مصرف روغن شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و غذایی سالم‌تر را مصرف می‌کنید. سرعت بالای پخت، سادگی در استفاده و شستشوی آسان دستگاه بعد از انجام کار هم از دیگر مواردی هستند که بسیاری از افراد را برای خرید سرخ کن ها ترغیب می‌کند.

در مقابل، این وسایل جذاب به خاطر حرارت بالا و مستقیم، ایراداتی مانند از بین رفتن پروتئین‌ها و مواد غذایی ارزشمند را هم دارند که نمی‌توان از آنها به سادگی گذشت. به علاوه، برخی مواد شیمیایی مانند هیدروکربن‌های آروماتیک از موادی هستند که حین آشپزی و در حرارت بالا ایجاد می‌شوند و بنا بر نتایج بسیاری از تحقیقات انجام‌شده، مصرف دائمی این مواد و استفاده بیش از حد از سرخ کن ها موجب ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی خواهد شد.

کدام یک از مودم سیم کارت خور بازار را برای خرید انتخاب کنیم ؟ معرفی چند محصول برتر

 

بهترین مارک سرخ کن بدون روغن

فیلیپس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولیدات لوازم خانگی، یکی از بهترین تولیدکنندگان سرخ کن ها در دنیاست و طیف گسترده‌ای از محصولات را با امکانات و قابلیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. افزون بر این، شرکت‌های دیگری مانند دلونگی، همیلتون، کنوود و تفال نیز از شرکت‌های به‌نام و فعال در این حوزه هستند.

 

1- سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9252 : بهترین سرخ کن بدون روغن ارزان

دستگاه پیش رو که به جرات می‌توان آن را بهترین سرخ کن ارزان بدون روغن معرفی کرد، یکی از محصولات حرفه‌ای بازار است که به کاربران اجازه می‌دهد مواد غذایی مختلف را به وسیله 7 برنامه از پیش تعیین‌شده و در مدت زمانی کوتاه، بدون آنکه طعم آن تغییری داشته باشد، پخت کنند. فیلیپس می‌گوید این سرخ کن با بهره‌گیری از تکنولوژی Rapid Air، غذا را با 90 درصد روغن کمتر در حالت عادی طبخ می‌کند. سرخ کن بدون روغن فیلیپس همچنین به نمایشگری دیجیتالی و لمسی مجهز شده که امکانات کاملی از جمله کنترل میزان گرما و مدت زمان پخت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سیستم قطع خودکار، حالت Keep Warm برای گرم نگه داشتن غذا، طراحی منحصربه‌فرد با خنک ماندن بدنه دستگاه حین کار و تولید بوی کمتر در مقایسه با محصولات مشابه، از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این دستگاه هستند.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9252

مشاهده و خرید سرخ کن فیلیپس HD9252 در دیجی کالا

 

2- سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1394

سرخ کن مولتی فرای دلونگی از جمله محصولات حرفه‌ای بازار است که می‌تواند مواد غذایی را با استفاده از حجم بسیار پایینی از روغن سرخ کند و همین موضوع نیز باعث شده تا از آن به عنوان یک دستگاه «کم روغن» یاد شود. دلونگی می‌گوید برای هر یک کیلو سیب‌زمینی پوست‌کنده، فقط به 14 میلی‌لیتر روغن نیاز خواهد بود.

نکات انتخاب بهترین سشوار بازار + معرفی چند نمونه از سشوار های با کیفیت

یکی از نکات قابل توجه در مورد سرخ کن Delonghi FH1394، امکان تهیه انواع مختلف غذاها، از تکه‌های مرغ و سیب‌زمینی تا پیتزا و پاستا است و پاروی جداشدنی داخلی آن می‌تواند غذا را در حین پخت، برای شما هم بزند. در بخش بالایی دیگ سرامیکی این دستگاه، یک صفحه شیشه‌ای بزرگ نیز تعبیه شده تا بدون باز کردن درب آن بتوان وضعیت پخت مواد غذایی را حین انجام کار مشاهده کرد. برای عملکرد هرچه بهتر هم یک دکمه چرخشی مخصوص در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می‌توان متناسب با غذایی که در حال پخت آن هستید، کارایی دستگاه را به حداکثر برسانید.

قیمت سرخ کن بدون روغن دلونگی در مقایسه با دیگر محصولات مشابه شاید کمی بالا باشد، اما قطعا به واسطه امکانات متعددی که ارائه می‌کند، انتخابی عالی خواهد بود.

سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1394

مشاهده و خرید سرخ کن دلونگی FH1394 در دیجی کالا

 

3- سرخ کن بدون روغن کنوود مدل HFP90

سرخ کن ارزان بدون روغن کنوود با بهره‌گیری از موتور قدرتمند 1700 واتی، این اطمینان را به شما می‌دهد که مواد غذایی با بالاترین کیفیت و ظرف مدت زمانی کوتاه طبخ شوند. در این دستگاه خبری از پاشش مستقیم روغن نبوده و در عوض از هوای داغ برای پختن غذا استفاده می‌شود؛ تکنولوژی جالبی که در نتیجه آن، رنگ یا بوی غذا هیچ تغییری نخواهد کرد. مورد جالب دیگر، امکان استفاده سریع از دستگاه بدون نیاز به گرم کردن اولیه است. به لطف وجود قابلیت‌های گسترده، روغن کنوود می‌تواند نقش یک فر کوچک را نیز برای شما ایفا کند. افزون بر این، با شیشه‌ای بودن درب دستگاه، مشاهده مواد در حال پخت بدون نیاز به باز کردن درب و از دست رفتن حرارت، امکان‌پذیر خواهد بود.

سرخ کن بدون روغن کنوود مدل HFP90

مشاهده و خرید سرخ کن کنوود HFP90 در دیجی کالا

 

4- سرخ کن تفال مدل FZ7062

اگر به دنبال بهترین سرخ کن بدون روغن بازار با امکاناتی گسترده و عملکرد عالی هستید، ما سرخ کن اکتی فرای FZ7062 تفال را پیشنهاد می‌دهیم. این محصول حرفه‌ای که یکی از ارزان‌ترین‌ها در این سری محسوب می‌شود، از جریان هوای داغ برای پخت مواد غذایی استفاده می‌کند و با اضافه کردن فقط یک قاشق روغن، می‌تواند یک کیلوگرم مواد غذایی را با بهترین کیفیت پخت. سازندگان می‌گویند استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در این محصول باعث شده تا میزان چربی اضافی غذاها فقط 3 درصد باشد که این میزان بسیار عالی است. طراحی جذاب سرخ کن بدون روغن تفال و استفاده از عایق حرارتی داخلی باکیفیت، حفظ گرما و کیفیت غذا را تضمین می‌کند.

راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوث + معرفی 5 تا از بهترین‌ها

سرخ کن تفال مدل FZ7062

مشاهده و خرید سرخ کن تفال FZ7062 در دیجی کالا

 

5- سرخ کن بلک اند دکر مدل AF400

سرخ کن بدون روغن بلک اند دکر با ظاهری مدرن و استفاده از آخرین فناوری‌های موجود، روغن را از دستور پخت مواد غذایی حذف کرده و با سیستم جریان هوای داغ قادر است غذاهایی لذیذ و باکیفیت را برای شما آماده کند. با خرید این دستگاه، قابلیت‌های متنوعی برای کنترل گرما در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا AF400 پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد. سبد 4 لیتری سرخ کن بلک اند دکر به اندازه‌ای بزرگ هست که صرفا با یک بار اضافه کردن مواد غذایی به آن بتوانید یک وعده غذایی کامل را برای تمام خانواده آماده کنید. وجود موتور قدرتمند با توان 1500 وات، جدا شدن راحت تمام قطعات به منظور شستشوی آسان، قفل ایمنی به منظور اطمینان از محکم بودن جای سبد و وجود نمایشگر دیجیتالی با امکانات کنترلی فراوان، از مهم‌ترین ویژگی‌های سرخ کن ارزان بدون روغن بلک اند دکر هستند.

سرخ کن بلک اند دکر مدل AF400

مشاهده و خرید سرخ کن بلک اند دکر AF400 در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه