راهنمای خرید رینگ لایت ؛ با بهترین‌های بازار آشنا شوید

راهنمای خرید رینگ لایت

دنیا به محتوای بصری علاقه بی حدی نشان داده و در سالیان اخیر مخاطبان چندین برابر قبل به محتوای ویدیوی توجه میکنند و چنانچه شما علاقه مند به دیده شدن هستید راهی جز تولید محتوای ویدیویی جذاب نخواهید داشت.یکی از مهمترین وسایل برای تولید محتوای ویدیو جذاب، رینگ لایت است.

رینگ لایت ها به خاطر قیمت مناسب و توانایی نوردهی خوب، می‌توانند بسیاری از مشکلات عکاسان و بلاگرها را برطرف کنند. در راهنمای خرید رینگ لایت نگاهی به بهترین مدل‌ها در بازار ایران خواهیم داشت.

 

اگر بلاگر باشید یا با این فضا آشنایی داشته باشید، حتما می‌دانید که یکی از چالش‌های اصلی هنگام تهیه ویدیوها، عکاسی و ضبط فیلم در محیط‌هایی با نور کم است. در شرایطی که شاید تهیه چراغ‌های بزرگ یا ایجاد نور مصنوعی به وسیله پروژکتورها بسیار هزینه‌بر هستند، رینگ لایت ها می‌توانند بهترین گزینه برای رفع مشکل شما باشند.

کاربردهای این وسایل جذاب به همین‌جا ختم نمی‌شود و از آنها می‌توان برای تعیین حال‌وهوا و آهنگ ویدیوها نیز استفاده کرد چرا که بسیاری از رینگ لایت های موجود در بازار، از رنگ‌های مختلف پشتیبانی کرده و خریداران حتی می‌توانند میزان گرمی و شدت نور آنها را نیز تنظیم کنند. به علاوه، نوری که از فاصله نزدیک‌تر به سوژه می‌رسد، تمام جزئیات آن را در مقابل چشمان مخاطبان قرار می‌دهد و این همان چیزی‌ست که بلاگرها و فروشندگان به دنبال آن هستند.

این محصولات برای افرادی که زیادی عکس سلفی می‌گیرند نیز مناسب است. به عنوان مثال، آرایشگرها یا افرادی که در حوزه سلامتی فعالیت می‌کنند، باید بتوانند جزئیات صورت خود را با دقت بالایی به تصویر بکشند. از آنجایی که تلفن های هوشمند فاقد فلاش در بخش جلویی هستند، به سختی می‌توان در محیطی شخصی به یک منبع نوری قوی و البته مناسب دسترسی پیدا کرد. به همین جهت، شاید بهتر باشد این دسته از افراد نیز سراغ رینگ لایت ها بروند.

انواع رینگ لایت ها

به صورت کلی، رینگ لایت ها دو مدل هستند: مدل‌هایی که روی دوربین قرار می‌گیرند (On-Camera) و مدل‌هایی که روی دوربین قرار نمی‌گیرند (Off-Camera). دسته اول مستقیما روی دوربین (گوشی یا دوربین عکاسی) قرار گرفته و عمدتا حالتی گیره‌ای دارند، در حالی که دسته دوم پایه‌ای جداگانه دارند و کاربران متناسب با نیاز خود می‌توانند زاویه و محل نور را تنظیم کنند. هرچند، هر دو مدل کاربرد یکسانی دارند.

معرفی بهترین ویدیو پروژکتور های بازار ایران از نظر کیفیت

البته، برخی افراد این محصولات را بر اساس حالت تابش نور یا نوع چراغ‌هایی که در آنها استفاده شده نیز تقسیم‌بندی می‌کنند که هرکدام از آنها نیز مدل‌های مختلفی دارند. به عنوان مثال، نور برخی رینگ لایت ها توسط چراغ‌های LED تامین می‌شود، در حالی که برخی دیگر از چراغ‌های فلوئرسنت قدرت می‌گیرند.

راهنمای خرید رینگ لایت مناسب عکاسی

با توجه به محبوبیت بالایی که رینگ لایت ها دارند، بسیاری از کمپانی‌های مطرح در زمینه تولیدات لوازم جانبی مانند بیسوس، پولاروید، ایدابلو و … دست به تولید آنها زده‌اند که کیفیت ساخت بالایی داشته و می‌توانند همراهی عالی برای خریداران باشند. هرچند، از آنجایی که محصولات این برندها در بازار ایران اغلب با قیمت‌های بسیار زیاد به فروش می‌رسد، در این مقاله تنها به معرفی برخی از مدل‌های خوش‌قیمت و با ارزش خرید بالا خواهیم پرداخت.

رینگ لایت مدل DX-260

1- رینگ لایت مدل DX-260

راهنمای خرید رینگ لایت را با معرفی یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار یعنی مدل DX-260 آغاز می‌کنیم؛ محصولی حرفه‌ای با پایه ثابت و قابلیت تنظیم نور به سه صورت زرد، یخی و ترکیبی از این دو که تنها 200 گرم وزن داشته و ارتفاع آن تا 2 متر قابل تنظیم است. همانند مدل‌های مشابه، خریداران این محصول نیز می‌توانند شدت روشنایی نور را در بسته به شرایط محیطی، تغییر دهند. در بخش بالایی، یک سه‌پایه کوچک تعبیه شده است که با قرار دادن موبایل یا دوربین روی آن می‌توان از خلق تصاویر هنری لذت برد. هرچند، سازندگان می‌گویند حداکثر بار در نظر گرفته شده برای آن (بسته به طول استفاده)، 220 تا 500 گرم است. به علاوه، این وسیله صرفا مناسب گوشی هایی با عرض 5.2 تا 10.2 سانتی‌متر است. امکان تنظیم 360 درجه رینگ، سازگاری با انواع گوشی ها و دوربین ها و عکاسی به وسیله ریموت از دیگر مشخصات رینگ لایت مدل DX-260 هستند.

رینگ لایت کد RFL

مشاهده رینگ لایت مدل DX-260 در دیجی کالا

راهنمای خرید فلش مموری در سال 1400 ؛ بهترین فلش مموری بازار کدام است؟

2- رینگ لایت کد RFL

رینگ لایت کد RFL یکی دیگر از محصولات ارزان اما کاربردی بازار است که با سه‌پایه بلند و قابلیت تنظیم ارتفاع به دست کاربران می‌رسد. بر خلاف مدل قبلی، این مدل نور را با زاویه 120 درجه به سوژه می‌تاباند و این یعنی کاربران می‌توانند نور متمرکزی را داشته باشند. به علاوه، همچنان قابلیت‌های بسیار خوبی مثل امکان تنظیم شدت نور، تنظیم کانال و گروه‌بندی نور و همچنین گرمای آن (از 3000 تا 6500 کلوین) در دسترس خریداران خواهد بود. مورد قابل توجه دیگر در مورد رینگ لایت کد RFL، امکان نصب باتری و استفاده از آن بدون منبع مستقیم برق است؛ در نتیجه بدون هیچ مشکلی می‌توان از این وسیله در محیط‌های مختلف استفاده کرد.

رینگ لایت مدل M26

مشاهده رینگ لایت کد RFL در دیجی کالا

3- رینگ لایت مدل M26

اگر به دنبال یک مدل ارزان‌تر اما همچنان کارآمد هستید، رینگ لایت مدل M26 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این وسیله شاید بیشتر به درد سلفی‌بازان یا افرادی بخورد که محتوا را از نمای بسته تهیه می‌کنند چرا که رینگ لایتی به قطر 26 سانتی‌متر داشته و طول آن به همراه سه‌پایه، به مجموعا 32 سانتی‌متر می‌رسد. زاویه نوردهی این رینگ لایت به صورت 180 درجه‌ای است و کاربران می‌توانند شدت نور را در بازه 2700 تا 5500 کلوین تنظیم کنند. خوشبختانه، مشکلی در نصب گوشی روی رینگ لایت وجود ندارد و حتی پایه نگهدارنده اصلی را نیز می‌توان به صورت افقی تنظیم کرد که در نوع خود جالب است.

رینگ لایت مدل YQ-320A به همراه پایه

مشاهده رینگ لایت مدل M26 در دیجی کالا

4- رینگ لایت مدل YQ-320A به همراه پایه

مدل دیگری که جای آن در راهنمای خرید رینگ لایت ما نمی‌تواند خالی باشد، YQ-320A است؛ محصولی از نوع Off-Camera که بازخوردهای کاربران در صفحات وب، به خوبی نشان‌دهنده ارزش خرید بالای آن در مقایسه با پول پرداختی بوده و امکانات بسیار خوبی نظیر تنظیم ارتفاع، تنظیم شدت نور و دارا بودن دو دمای رنگی (3000 و 6500 کلوین) را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. این رینگ لایت فقط 265 گرم وزن دارد و به وسیله ریموتی مخصوص، کاربران می‌توانند کنترل بسیار خوبی روی آن داشته باشند. رینگ لایت YQ-320A همچنین نور را با زاویه 120 درجه به سوژه می‌تاباند و همین ویژگی، آن را به انتخابی مناسب برای آرایشگرها، بلاگرها و فروشندگان تبدیل کرده است.

راهنمای خرید پرینتر خانگی و اداری در سال 1400 + معرفی بهترین پرینتر بازار

رینگ لایت مدل Dimmable

مشاهده رینگ لایت مدل YQ-320A به همراه پایه در دیجی کالا

5- رینگ لایت مدل Dimmable

اگر قصد خرید مدلی حرفه‌ای‌تر را دارید که علاوه بر ارائه امکانات کامل، کیفیت ساخت به‌مراتب بالاتری هم در مقایسه با محصولات مشابه داشته باشد، ما رینگ لایت مدل Dimmable را پیشنهاد می‌کنیم. این دستگاه که وزن آن به 1.5 کیلوگرم می‌رسد، از بدنه‌ای باکیفیت ساخت نسبتا بالا تولید شده و می‌تواند وزن موبایل و دوربین های سنگین‌تر را به آسانی تحمل کند. کاربران هم‌چنان می‌توانند شدت نور و گرمی آن (3200 تا 5600 کلوین) را به وسیله ریموت کنترل حرفه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد، تنظیم کرده و رنگ نور را نیز تغییر دهند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد رینگ لایت مدل Dimmable می‌توان به استفاده از 220 لامپ LED برای تابش نور، توان خروجی 36 وات و استفاده از منبع تغذیه شهری اشاره کرد.

مشاهده رینگ لایت مدل Dimmable در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه