معرفی بهترین ویدیو پروژکتور های بازار ایران از نظر کیفیت

ویدیو پرژکتور با کیفیت

در راهنمای خرید بهترین ویدیو پروژکتور در بازار ایران، نگاهی اجمالی به 5 مدل از برترین ویدیو پروژکتورهای خانگی و قابل حمل از برندهای معتبر خواهیم داشت.

یکی از محبوب‌ترین تجهیزات الکترونیکی که بیشتر برای تماشای فیلم و سریال، پخش ویدیو در سالن‌های بزرگ و جلسات آموزشی استفاده می‌شود، ویدیو پروژکتورها هستند. یکی از ویژگی‌هایی که این محصولات را به انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از کارها تبدیل می‌کند، توانایی آنها در پخش و نمایش محتوا روی مقیاسی بسیار بزرگتر از یک تلویزیون معمولی است. البته، ویدیو پروژکتورها انواع بسیار مختلفی با ویژگی‌های متنوع دارند و همین موضوع نیز باعث شده تا اختلاف قیمت برخی مدل‌ها به بیش از 100 میلیون تومان نیز برسد!

به عنوان مثال، یک ویدیو پروژکتور خانگی با دستگاهی که قادر به پخش تصاویر 4K یا محتوای سه‌بعدی است، اختلاف قیمت زیادی دارد. برخی مدل‌ها حتی ابعاد کوچکتری دارند و یک ویدیو پروژکتور پرتابل حساب می‌شوند. در حقیقت، توانایی‌ها و مشخصات فنی ویدیو پروژکتورها مهم‌ترین موضوع در تعیین قیمت آنها هستند.

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید ویدیو پروژکتورها فعالیت دارند، ولی اگر بخواهید بهترین برند ویدیو پروژکتور را معرفی کنیم، قطعا باید به نام‌هایی مانند اپسون، پاناسونیک، ان ای سی، شیائومی و بنکیو اشاره کنیم.

معرفی بهترین ویدیو پروژکتور بازار

 

1- پروژکتور قابل حمل شیائومی مدل Youth Edition

اگرچه محصول پیش رو را نمی‌‌توان یک پروژکتور جیبی معرفی کرد، اما ویدیو پروژکتور شیائومی با ابعاد 15×15 و ضخامت 10 میلی‌متر، یکی از باکیفیت‌ترین محصولات قابل حمل بازار است که با کیفیت ساخت و امکانات بسیار بالای خود می‌تواند تمام نیازهای کاربران را برطرف کند. یکی از قابلیت‌های جالب این ویدیو پروژکتور خانگی ، تنظیم زاویه و فوکوس خودکار است. در واقع، برای استفاده از این دستگاه کافی‌ست آن را روی هر سطحی که می‌خواهید قرار دهید تا به صورت خودکار، فاصله آن با پرده محاسبه شده و با فوکوس روی پرده، زاویه نمایش محتوا اصلاح شود.

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی و خارجی : معرفی انواع یخچال و بهترین برندها

این دستگاه همچنین به اندروید 9.0 و وای فای داخلی مجهز شده است تا نصب و اجرای هرنوع اپلیکیشنی بر روی آن امکان‌پذیر باشد. صدای باکیفیت HiFi، نمایش محتوا با رزولوشن 1080p، پشتیبانی از صدای دالبی و امکان نمایش تصاویر سه‌بعدی از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد پروژکتور پرتابل شیائومی محسوب می‌شوند.

مشاهده پروژکتور قابل حمل شیائومی Youth Edition در دیجی کالا

2- ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-MZ670

قیمت ویدیو پروژکتور پاناسونیک در مقایسه با محصولات مشابه، بسیار بالاست، اما قابلیت‌ها و امکاناتی که ارائه می‌کند را در هیچ دستگاهی نمی‌توانید پیدا کنید. پروژکتور لیزری پاناسونیک PT-MZ670 با قابلیت تعویض لنز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا در هر مکانی، از سینما و سالن‌های آمفی‌تئاتر گرفته تا مجتمع‌ها و خانه‌ها بتوان بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد. این دستگاه همچنین به پنل‌های LCD با جریان نوری لیزر فسفر با روشنایی 6500 لومن مجهز شده تا پخش ویدیوهای با وضوح بسیار بالا، امکان‌پذیر باشد. طراحی جالب ویدیو پروژکتور Panasonic، به شما اجازه می‌دهد آن را روی دیوار یا سقف نیز متصل کنید. به علاوه، وجود خروجی‌های مختلفی مانند HDMI ،Serial ،RCA و … نیز باعث سهولت استفاده و سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف شده است.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-MZ670

مشاهده ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ670 در دیجی کالا

3- ویدئو پروژکتور اپسون مدل TW9400

ویدیو پروژکتور Epson TW9400 با پشتیبانی از وضوح 4K و فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند 3LCD و HDR قادر است ویدیوهای مختلف را با کنتراست و شفافیت بسیار بالا در هر محیطی پخش کند. این محصول که به نوعی یک ویدیو پروژکتور خانگی نیز محسوب می‌شود، توانایی بالایی در پردازش رنگ‌ها دارد و صرفا به کمک یک پرده کوچک در محیط خانه هم بدون نگرانی از پایین آمدن کیفیت، می‌توان تصاویر و ویدیوهای مختلف را با وضوحی بالا تماشا کرد. یکی از مواردی که باعث افزایش کیفیت می‌شود، فناوری Pixel Shifting است که با تغییر در پیکسل‌ها، وضوح صاویر را بالا برده و از مشکلات معمول جلوگیری می‌کند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین همزن برقی + معرفی 5 تا از همزن های برتر بازار

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد ویدیو پروژکتور اپسون می‌توان به حداکثر روشنایی 3300 لومن، نسبت تصویر 16:9 و لامپ قدرتمند با طول عمر 10 هزار ساعته اشاره کرد.

ویدئو پروژکتور اپسون مدل TW9400

مشاهده ویدئو پروژکتور اپسون TW9400 در دیجی کالا

4- ویدئو پروژکتور بنکیو مدل LU950

اگر قصد خرید یک ویدیو پروژکتور برای سالن کنفرانس یا آمفی‌تئاتر را دارید، ویدیو پروژکتور BenQ LU950 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این محصول حرفه‌ای که یکی از معدود دستگاه‌های در ایران با قابلیت پخش تصاویر دستگاه MRI است، از تکنولوژی لیزر برای پخش ویدیوها استفاده می‌کند و قادر است ویدیوهای بسیار باکیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد. طول عمر لامپ این دستگاه در حالت ECO برابر با 20 هزار ساعت اعلام شده است. این دستگاه همچنین به یک بلندگوی 10 وات مجهز شده و این امکان را به کاربران میدهد که محتوای دلخواه خود را از طریق HDMI یا کامپیوتر پخش کنند. همچنین به لطف شدت روشنایی 5000 لومن، نرخ کنتراست بسیار بالا و وضوح 1080p، کاربران می‌توانند مطمئن باشند که ویدیوهای آنها با کیفیتی فوق‌العاده پخش خواهد شد.

اگر با زبان انگلیسی میانه خوبی ندارید، بد نیست بدانید ویدیو پروژکتور بنکیو، منوی فارسی هم دارد! داشتن ورودی شبکه، قابلیت خاموش شدن خودکار در صورت عدم استفاده، ریموت کنترل و قابلیت نصب روی دیوار، از دیگر موارد قابل توجه در مورد این محصول هستند.

مشاهده ویدئو پروژکتور بنکیو مدل LU950 در دیجی کالا

5- ویدئو پروژکتور شیائومی مدل Mi Smart Projector 2 Pro

ویدیو پروژکتور خانگی شیائومی مدل Mi Smart Projector 2 Pro یکی از محصولات بسیار حرفه‌ای و خوش‌قیمت در بازار ایران است که با ارائه امکانات فنی عالی و داشتن قابلیت‌های متنوع، شما را از خریدتان پشیمان نخواهد کرد. شدت روشنایی این دستگاه در مقایسه با سایر محصولاتی که بالاتر اشاره کردیم، پایین‌تر بوده و برابر با 1300 لومن است، اما نرخ کنتراست بالا و پشتیبانی از انواع تکنولوژی‌ها در این دستگاه باعث شده تا افرادی که قصد تهیه یک ویدیو پروژکتر کوچک را دارند، شیائومی را انتخاب کنند.

راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب + معرفی چند تا از بهترین‌ها

لنز این دستگاه از نوع LED است و طول عمر لامپ آن به 30 هزار ساعت می‌رسد. این محصول همچنین قادر است ویدیوهای مختلف را با وضوح 1080p و نسبت استاندارد 16:9 پخش کند. ویدیو پروژکتور شیائومی در بازه قیمتی 20 تا 25 میلیون تومان می‌تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

ویدئو پروژکتور شیائومی مدل Mi Smart Projector 2 Pro

مشاهده ویدئو پروژکتور شیائومی Mi Smart Projector 2 Pro در دیجی کالا

محمد قاسمی
ارسال دیدگاه