نکات انتخاب بهترین سشوار بازار + معرفی چند نمونه از سشوار های با کیفیت

نکاتی جهت انتخاب یک سشوار استاندارد

وقتی قرار است کلی هزینه کنید و سشوار بخرید، بهتر است بهترین سشوار را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید انتخاب کنید؛ اما برای انتخاب بهترین سشوار بازار باید با معیارهای خرید سشوار با کیفیت آشنا باشید و به‌واسطه‌ی آن‌ها سشوارهای مختلف را داوری کرده و از بین‌شان بهترین را انتخاب کنید. در همین راستا می‌خواهیم در ادامه‌ی این نوشتار به راهنمای خرید سشوار با کیفیت بپردازیم و نکاتی که برای انتخاب سشوار مناسب کاربردی هستند را مرور کنیم. همچنین پس از این نکات، با هم 5 تا از بهترین سشوارهای بازار در رنج‌های قیمتی مختلف را بررسی خواهیم کرد.

نکات انتخاب بهترین سشوار بازار

1- به نوع موتور دقت کنید

معمولاً موتورهایی که برای سشوارهای مختلف به کار گرفته می‌شوند، یا از نوع AC هستند یا از نوع DC. سشوارهایی که موتور AC دارند بیشتر به‌عنوان سشوارهای خانگی استفاده می‌شوند، چراکه قدرت موتورهای AC معمولاً کمتر از قدرت موتورهای DC است. همچنین موتورهای DC امکان تنظیم دما را به کاربر می‌دهند، اما موتورهای AC معمولاً چنین وضعیتی ندارند. عمدتاً از سشوارهایی که موتور AC دارند برای مصارف خانگی و از سشوارهای با موتور DC برای مصارف حرفه‌ای از جمله در آرایشگاه استفاده می‌شود.

2- تیتانیومی، آیونیک، تورمالین یا سرامیک؟

غیر از نوع موتور، چیز دیگری که سشوارها را از هم متفاوت می‌کند فناوری به‌کاررفته برای المنت آن‌هاست. به‌عنوان مثال، سشوارهایی که دارای فناوری آیونیک و تورمالین اند، معمولاً یون منفی بسیاری تولید می‌کنند و به‌واسطه‌ی همین یون‌های منفی، قطرات آبی که روی موها قرار دارند خیلی سریع شکسته شده و در نتیجه موها زودتر نسبت به سشوارهای دیگر خشک می‌شوند. همچنین، این سشوارها کمترین آسیب را از لحاظ گرما به موها وارد می‌کنند. البته که سشوارهای دارای تورمالین قیمت بیشتری از سشوارهای دیگر دارند. این نکته را هم اضافه کنیم که معمولاً توصیه‌ی متخصصان پوست و مو این است که افراد دارای موهای نازک از سشوارهای تورمالین استفاده نکنند.

راهنمای خرید فلش مموری در سال 1400 ؛ بهترین فلش مموری بازار کدام است؟

در آن سو سشوارهای سرامیکی و البته چینی گزینه‌هایی  مناسب برای موهایی هستند که تقریباً خشک اند و رطوبت روی آن‌ها چندان نمی‌ماند. ازآن‌جا‌که حرارت این سشوارها کمتر از سشوارهای دیگر است، برای موهای خشک و نازک گزینه‌های بهتری هستند. خوشبختانه قیمت آن‌ها هم نسبت به سایر سشوارها در اغلب موارد کمتر است. ناگفته نماند که برخی از سشوارهای سرامیکی و چینی هم امکان تولید یون اضافه دارند.

افزون بر این، سشوارهای تیتانیومی چون بسیار داغ می‌شوند برای افراد با پوست نازک یا موهای کم‌پشت مناسب نیستند، اما در عوض وزن کمتری دارند و البته از قدرت بیشتری هم برای خشک‌کردن برخوردار هستند.

اما به‌جز سشوارهای تیتانیومی، سرامیکی، چینی و موارد این قبیل، مورد دیگری که بد نیست به آن دقت کنید سری سشوار است. برخی سشوارها برسی و برخی دیگر معمولی هستند. برخی دیگر را با نام سشوار چرخشی می‌شناسند. این سشوار چرخشی با یک دکمه می‌چرخد و به‌ویژه برای کسانی که موی بلند دارند مناسب است.

بهترین سشوار بازار

3- به قدرت سشوار دقت کنید

بحث دیگری که در راهنمای انتخاب بهترین سشوار بازار باید مطرح شود بحث قدرت سشوار است. به هیچ وجه سشواری که قدرت موتورش از 1500 وات کمتر است تهیه نکنید، در مجموع برای سشوار خانگی قدرتی بین 1800 تا 2500 وات مناسب است. در نظر داشته باشید که سشوارهای چرخشی اگر قدرتی کمتر از 700 وات نداشته باشند مناسب اند.

4- وزن سشوار هم مهم است

اگر زور بازوی زیادی دارید که این مورد چهارم برای شما نیست، اما اگر زور بازوی‌تان معمولی است بد نیست سشواری با وزن مناسب تهیه کنید تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل و آزار در دست نشوید. وزن 400 تا 700 گرم وزن مناسبی برای سشوار خانگی است.

5- بد نیست سشوار حالت سرد داشته باشد

بسیاری از سشوارهایی که قیمت بالایی ندارند حالت سرد هم ندارند و نهایتاً یک حالت دارند، اما بد نیست سشواری تهیه کنید که از حالت سرد هم برخوردار باشد. گاهی بعد از خشک‌کردن موها می‌توانید از حالت سرد استفاده کنید تا موها نرم شوند. همچنین برای حالت‌دادن موها می‌توانید از حالت سرد استفاده کنید، البته زمانی که موهای‌تان تقریباً خشک شده باشند.

برای خرید موس گیمینگ به چه مواردی باید توجه کرد + معرفی نمونه های برتر

5 نمونه‌ی بهترین سشوار بازار

حال که مروری بر برخی نکات مهم برای انتخاب سشوار با کیفیت داشتیم، بد نیست سری هم به 5 تا از بهترین سشوارهایی که می‌توانید انتخاب کنید بزنیم، از جمله:

1- سشوار دایسون مدل Supersonic

بهترین سشوار بازار

این محصول برند دایسون بی‌شک از بهترین سشوارهایی‌ست که هر کس می‌تواند تهیه کند، اما قیمتی بالا دارد و برای کسانی مناسب است که محدودیتی در خرج‌کردن ندارند. موتور این سشوار V9 بوده و دارای 13 پره است. قدرت موتور 1600 وات است و از لحاظ ظاهری هم سشوار جای هیچ حرفی باقی نگذاشته‌است.

سشوار چندی سَری دارد و با سیم بلندش به شما آزادی حرکت می‌دهد.

مشاهده‌ی سشوار دایسون Supersonic در دیجی‌کالا

2- سشوار پرومکس مدل 7415D دیسپانسر دار

بهترین سشوار بازار

اما دومین پیشنهاد ما به شما برای خرید سشوار یکی از بهترین و مشهورترین سشوارهای موجود در بازار ایران یعنی سشوار پرومکس مدل D7415 است. این سشوار با کیفیت، دارای سری دیسپانسر است که برای موهای فر به کار می‌آید. موتور این سشوار هم بسیار قدرتمند است، به‌طوری‌که از 2300 وات قدرت برخوردار است. همچنین موتور از نوع AC است.

نکته‌ی مثبت دیگر این‌که این سشوار حرفه‌ای قدرت تولید یون دارد و بنابراین می‌تواند بسیار سریع موهای‌تان را خشک کند. وزن آن هم فقط 350 گرم است و اصلاً آن را در دست‌تان حس نمی‌کنید.

مشاهده‌‌ی سشوار پرومکس 7415D در دیجی‌کالا

3- سشوار برس دار چرخشی انزو پروفیشینال مدل EN6203

بهترین سشوار بازار

اما یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش‌روی علاقه‌مندان به خرید سشوار چرخشی است، سشوار انزو پروفیشینال مدل EN6203 است. این سشوار ظاهری بسیار زیبا دارد و وزن آن هم صرفاً 200 گرم است. همچنین قدرت موتور آن 1000 وات است که برای یک سشوار چرخشی رقمی مناسب است. جنس المنت آن سرامیک و موتور آن DC است.

مشاهده‌ی سشوار چرخشی انزو پروفیشینال EN6203 در دیجی‌کالا

4- سشوار بابیلیس مدل D665E

بهترین سشوار بازار

بابیلیس از مشهورترین برندهای جهان است و حیف است که در مورد بهترین سشوارهای موجود در بازار ایران صحبت کنیم و نامی از یکی از محصولات این برند نیاوریم. سشوار بابیلیس مدل D665E سشواری عالی برای سخت‌گیرهاست. این سشوار تیتانیومی‌ست و موتور آن از 2200 وات قدرت برخوردار است. مورد مثبت دیگر در مورد این سشوار این است که از سری دیسپانسر هم برخوردار است. در ضمن دارای تکنولوژی تولید یون است که موها زودتر خشک شده و از وز شدن آن‌ها جلوگیری شود.

راهنمای خرید مودم ADSL + معرفی 5 نمونه‌ی بهترین مودم ADSL

مشاهده‌ی سشوار بابیلیس مدل D665E

5- سشوار پاناسونیک مدل EH5573 s

بهترین سشوار بازار

اما پنجمین پیشنهاد ما به شما سشواری زیبا، شیک، قدرتمند و حرفه‌ای است. این سشوار برند پاناسونیک موتوری از نوع DC و با قدرت 2000 وات دارد. المنت آن سرامیکی‌ست و از تکنولوژی تولید یون برخوردار است. مزیت دیگر این سشوار حرفه‌ای، وجود سری دیسپانسر است. در مجموع این محصول برند پاناسونگ به‌خوبی توانایی جلب رضایت‌تان را داراست.

مشاهده‌ی سشوار پاناسونیک مدل EH5573 s در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه