راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی و خارجی : معرفی انواع یخچال و بهترین برندها

راهنمای خرید یخچال فریزر

یخچال‌ها مهم‌ترین وسیله برای نگهداری از مواد غذایی در خانه هستند و تنوع بسیار بالای آنها باعث شده تا برخی افراد برای انتخاب یخچال فریزر درست، دچار مشکل شوند. از آنجایی هم که یخچال فریزرها معمولا قیمت بالایی دارند، لازم است پیش از خرید به اندازه کافی در مورد آنها تحقیق کنید تا در استفاده طولانی‌مدت، دچار مشکل نشوید. به همین بهانه، در راهنمای خرید یخچال فریزر شما را با انواع آنها آشنا کرده و به شما خواهیم گفت که یک یخچال خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته و چه مارکی بهتر است.

قصد قبل از صحبت در مورد امکانات یک یخچال خوب، بهتر است ابتدا با انواع یخچال فریزرها و مزایا و معایب هرکدام از آشنا شوید.

انواع یخچال فریزر

مینی یخچال

همان‌طور که از نام‌شان پیداست، این یخچال‌ها اندازه‌ای کوچک با فقط یک درب دارند و با قیمتی پایین نیز به فروش می‌رسند. ظرفیت یخچال های مینی معمولا 100 لیتر است و داخل آنها یک فریزر کوچک هم تعبیه شده تا بتوانید برخی غذاها یا چیزهایی مثل یخ را داخل آن بگذارید. این محصولات بیشتر مناسب هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مغازه‌ها و اداره‌ها هستند.

یخچال فریزر تک درب

ارزان ترین یخچال فریزرها در بازار، محصولات تک درب هستند. این یخچال ها معمولا 150 تا 250 لیتر ظرفیت دارند و داخل آنها یک فریزر کوچک هم قرار گرفته است تا نیازی به تهیه جداگانه آن نباشد. افرادی که دنبال یک وسیله ارزان و با کارایی خوب هستند، بد نیست یخچال های یک درب را گوشه ذهن خود داشته باشند.

یخچال فریزر مدل فریزر پایین یا فریزر بالا

اگر به فریزر بزرگتری در خانه نیاز دارید و هم‌چنان نمی‌خواهید پول زیادی پرداخت کنید، یخچال های دو درب بهترین گزینه هستند. در این محصولات، فریزر از یخچال جدا بوده و با دربی جداگانه در بخش پایینی یا بالایی تعبیه می‌شود. از نظر فنی تفاوتی میان این دو مدل نیست و شاید بتوان آن را موضوعی سلیقه‌ای در نظر گرفت. برخی سازندگان همچنین با معرفی انواع یخچال فریزر پایین یا یخچال فریزر بالا، سعی در افزایش تنوع محصولات خود دارند.

راهنمای خرید کفش سالنی : بهترین کفش فوتسال چه ویژگی‌هایی دارد؟

یخچال فریزر دو درب در انواع بسیار مختلف و با عمق‌های متفاوت تولید می‌شود و بسته به مدل می‌تواند تا 500 لیتر هم ظرفیت داشته باشد؛ این یعنی هنگام خرید حتما باید به ابعاد و اندازه‌ای که هر بخش دارد، توجه کرد. از مزایای یخچال های دو درب می‌توان به اندازه مناسب، تنوع بالا و قیمت اقتصادی اشاره کرد. علاوه بر این، معمولا روی درب مدل‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند و بزرگتر هستند، آب سردکن هم تعبیه می‌شود.

گفتنی‌ست برخی شرکت‌ها، یخچال های سه درب را هم به بازار عرضه کرده‌اند که محبوبیت کمتری میان کاربران دارند.

یخچال فریزر دو قلو

اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا می‌خواهیم یخچال و فریزر خود را کاملا از هم جدا کنید، پیشنهاد ما تهیه یخچال فریزر دو قلو است. بخش یخچال و قسمت فریزر در این محصولات، کاملا هم‌اندازه و قرینه هستند و قرارگیری آنها در کنار یکدیگر، جلوه خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد. البته، عملکرد آنها کاملا مستقل است و اگر بخواهید می‌توانید آنها را به صورت جداگانه در قسمت‌های مختلف آشپزخانه قرار دهید.

یخچال فریزر دوقلو ایرانی معمولا قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه خارجی دارد و با کمی جستجو در بازار می‌توان آنها را با ضمانت معتبر تهیه کرد. داشتن آب سردکن و یخ‌ساز، ظاهر جذاب، موتور قوی‌تر و ظرفیت زیاد از مزایای یخچال های دوقلو هستند. جالب است بدانید به این محصولات، یخچال های جفت کبوتری هم گفته می‌شود!

قیمت یخچال فریزر دو قلو بین 15 میلیون تا 40 میلیون تومان متغیر است.

یخچال فریزر ساید بای ساید

این‌ها گران ترین مدل یخچال های خانگی هستند و با امکانات بسیار متنوع، سیستم خنک‌کننده قوی و اندازه‌های بزرگ به دست مشتریان می‌رسد. مهم‌ترین تفاوت یخچال های ساید بای ساید با مدل دوقلو، چسبیده بودن یخچال و فریزر به همدیگر است.

یخچال فریزرهای ساید بای ساید موجود در بازار ایران، معمولا موتوری قوی با ظرفیت بالای ذخیره‌سازی مواد غذایی دارند و در کنار آب سردکن، محفظه مخصوص یخ‌ساز را هم می‌توان روی آنها پیدا کرد. این محصولات البته یک عیب بزرگ هم دارند و آن، اندازه و ابعاد بزرگی است که جابجایی آن را سخت می‌کند. هرچند، اگر خانه‌ای بزرگ دارید و معمولا وسایل را خیلی تکان نمی‌دهید، احتمالا این مسئله اهمیت زیادی نخواهد داشت. اگر آپارتمان‌نشین هستید و خانه بزرگی ندارید اما می‌خواهید از امکانات محصولات ساید استفاده کنید، مدل‌های 25 تا 27 فوت برای شما بسیار مناسب هستند.

راهنمای خرید فلش مموری در سال 1400 ؛ بهترین فلش مموری بازار کدام است؟

یخچال های ساید معمولا ظرفیتی بین 550 تا 850 لیتر دارند و تنوع بسیار بالا باعث شده تا قیمت آنها از 17 میلیون برای مدل‌های ایرانی تا نزدیک به 80 میلیون برای مدل‌های خارجی متغیر باشد!

یخچال فریزر در فرانسوی

مدل دیگری از یخچال ها که این روزها مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند، یخچال فریزر های درب فرانسوی هستند. این یخچال ها معمولا گنجایش بسیار زیادی دارند و بسته به اندازه و طرح، با سه یا حتی چهار درب و کشو تولید می‌شوند. در این مدل، فریزر همیشه در بخش پایینی به صورت کشویی یا با یک یا دو درب در قسمت پایین قرار می‌گیرد تا دسترسی به تمام بخش‌های یخچال ساده شود.

این یخچال ها معمولا موتوری قوی با سیستم خنک‌کننده بسیار کارآمد دارند و روی آنها می‌توان آب سردکن و یخ‌ساز را هم پیدا کرد. مهم‌ترین عیب یخچال های درب فرانسوی هم همین اندازه بزرگ است.

یخچال فریزر سامسونگ

 

راهنمای خرید یخچال فریزر : قابلیت ها و ویژگی های یک یخچال خوب

یخ‌ساز و آب سردکن

بسیاری از افراد هنوز هم از روش‌های سنتی برای خنک کردن آب یا درست کردن یخ استفاده می‌کنند، اما بسیاری از یخچال های امروزی به آب سردکن و یخ‌ساز مجهز شده‌اند تا زحمت کاربران کمتر شود. توجه داشته باشید در محصولات ارزان‌تر، معمولا منبع آب سردکن از نوع پلاستیکی است و اگر یخچال کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد و مصرف شما هم پایین باشد، ممکن است آب داخل منبع آن بو بگیرد.

استفاده از متریال باکیفیت

یخچال های گران صرفا به خاطر اندازه بزرگتر قیمت بالایی ندارند، بلکه در آنها از متریال باکیفیت مانند پلاستیک فشرده در ساخت طبقات استفاده شده است تا در صورت قرار دادن وسیله سنگین روی آنها یا ضربه، سریع آسیب نبینند.

قابلیت تنظیم طبقه‌ها

یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی دارد، امکان تنظیم طبقه‌ها و جابجایی آنهاست؛ این ویژگی در شرایطی که بخواهید وسیله‌ای بزرگتر یا با ارتفاع بیشتر را روی طبقات قرار دهید، خود را نشان خواهد داد.

راهنمای خرید چای ساز | نکات مهم برای انتخاب بهترین چای ساز

سیستم‌های ایمنی به‌روز

برخی از یخچال های گران‌تر، به سیستم‌های تثبیت‌کننده ولتاژ مجهز هستند تا در صورت نوسان برق، آسیبی به کمپرسور یخچال نرسد. بعضی محصولات گران‌تر حتی می‌توانند در صورت قطعی برق، سرمای داخل یخچال را تا ساعت‌ها حفظ کنند.

بهترین یخچال فریزر

در پایان راهنمای خرید یخچال فریزر بست بای پلاس، به یک سوال مهم می‌رسیم: یخچال فریزر چه مارکی خوبه و چه مدلی را باید انتخاب کرد؟ خرید یخچال خوب همیشه سخت بوده چرا که شرکت‌های ایرانی و خارجی زیادی مشغول تولید یخچال فریزرها هستند.

با این وجود، می‌توان سامسونگ، ال جی و هایسنس را به عنوان بهترین مارک های یخچال های خارجی و اسنوا، هیمالیا، الکترواستیل، دیپوینت و پارس را هم از بهترین برندهای یخچال ایرانی معرفی کرد. در ادامه می‌توانید چند مدل از برترین محصولات را مشاهده کنید.

3- یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-2261GW 

یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل SN8-2261GW

2- یخچال و فریزر سامسونگ مدل G26 

یخچال و فریزر سامسونگ مدل G26 

1- یخچال و فریزر ساید بای ساید دوو مدل D4S-0036MW 

یخچال و فریزر ساید بای ساید دوو مدل D4S-0036MW 

برای مشاهده بهترین یخچال های ایرانی و خارجی و اطلاع از قیمت دقیق آنها می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

مشاهده بهترین یخچال فریزرها در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه