راهنمای خرید صندلی ماساژور | معرفی ویژگی یک صندلی با کیفیت

راهنمای خرید بهترین صندلی ماساژور

تصور کنید بعد از یک روز پرمشغله با انبوهی درد و خستگی در قسمت‌های مختلف بدن‌تان در راه منزل هستید، درحالی‌که می‌دانید کسی آن‌جا منتظرتان است تا با گفتن جزئیات دردهایی که دارید آن‌ها را برطرف کند. این خود نیمی از خستگی‌تان را برطرف می‌کند و کمک می‌کند کارهایی که به‌خاطر استرس و خستگی نیمه‌تمام مانده‌اند را با خیالی آسوده در خانه به‌پایان برسانید. فردی که منتظرتان است یک صندلی ماساژور است. البته همه‌ی صندلی‌های ماساژ هوشمند نیستند، اما وجه اشتراک تمامی آن‌ها کمک قابل‌توجه‌شان در کاهش دردها، استرس و بهبود کلی زندگی‌تان است. اما صندلی ماساژ چیست؟ چه تفاوت‌هایی بین نمونه‌های مختلف این دستگاه وجود دارند؟ بهترین صندلی ماساژور کدام‌ است و هنگام خرید صندلی ماساژور باید چه نکاتی را در نظر داشت؟ در این نوشتار به پاسخ این پرسش‌ها خواهیم پرداخت.

صندلی ماساژ چیست؟

صندلی ماساژ – همان‌طور که از نام‌اش پیداست – نوعی صندلی‌ست که برای ماساژ بدن انسان طراحی شده است. این‌که چه کسی برای اولین بار صندلی ماساژ را اختراع کرده دقیقاً مشخص نیست، بعضی Roland A. Labbe و بعضی دیگر Nobuo Fujimoto را مخترع این دستگاه می‌دانند، اما آن‌چه مهم است این است که صندلی ماساژ در حدود نیمه‌ی قرن بیستم اختراع شده و از آن زمان تاکنون تأثیر چشمگیری در بهبود زندگی انسان‌ها داشته؛ به‌ویژه در قرن اخیر که پیشرفت‌های باعث افزایش بیش‌ازپیش استرس در انسان‌ها هم شده است.

صندلی ماساژ به‌صورتی طراحی شده که بعد از نشستن روی آن قسمت‌های مختلف بدن‌تان که قرار است توسط دستگاه ماساژ داده شوند در جایگاه ویژه و مجزایی قرار می‌گیرند. صندلی‌های ماساژ به شکل‌های مختلفی بدن را ماساژ می‌دهند، همان‌طورکه شیوه‌های مختلفی برای ماساژ توسط انسان وجود دارند. ساده‌ترین نوع صندلی‌های ماساژ تنها با ایجاد ویبره یا ارتعاش دست‌ها، پاها، کمر و گردن را ماساژ می‌دهند و بعضی دیگر دارای سیستم رولینگ و ایربگ هستند و ماساژ حرفه‌ای‌تری می‌دهند.

راهنمای خرید صندلی ماساژور

فواید استفاده از صندلی ماساژ

ماساژ از بهترین روش‌های برطرف‌کردن خستگی‌های جسمی و روانی، کاهش استرس، افزایش بهره‌وری در کارها و درمان بیماری‌هاست. درحال‌حاضر صندلی‌های ماساژور بسیار پیشرفته شده‌اند و تقریباً هرآن‌چه از یک ماساژور انسان انتظار می‌رود را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. به‌همین علت است که صندلی‌های ماساژ روز‌به‌روز بیشتر از حالت کالای لوکس خارج و به دستگاهی ضروری برای زندگی مدرن امروزی تبدیل می‌شوند. بعضی از مهم‌ترین فواید استفاده از صندلی ماساژ شامل موارد زیر اند:

1- کاهش استرس و تنش

مطالعات پزشکی نشان می‌دهند 10 تا 15 دقیقه بعد از ماساژ میزان مصرف اکسیژن، فشار خون و سطح هورمون کورتیزول بدن کاهش پیدا می‌کند و این باعث کاهش استرس و تنش جسمی و روانی می‌شود. صندلی ماساژ همچنین می‌تواند به‌طورمیانگین تولید سروتونین را 28 درصد افزایش دهد.

نکات مهم برای انتخاب بهترین همزن برقی + معرفی 5 تا از همزن های برتر بازار

2- تقویت سیستم ایمنی بدن

دریافت تنها 30 دقیقه ماساژ در روز توسط صندلی ماساژ می‌تواند میزان لنفوسیت‌های موجود در خون که نقش اساسی در محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها دارند را افزایش دهد.

راهنمای خرید صندلی ماساژور

3- بهبود جریان خون

بهبود گردش خون یکی از فواید ماساژ به‌طورکلی و ماساژ با صندلی ماساژور است. تسهیل جریان خون بر اثر ماساژ به‌ویژه در حالت جاذبه‌ی صفر، باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌شود و تولید هورمون آندورفین که در کاهش استرس و درد نقشی کلیدی دارد را افزایش می‌دهد.

4- کاهش دردهای عضلانی

یکی دیگر از فواید صندلی ماساژور کمک به کاهش دردهای عضلانی ناشی از ابتلا به بیماری‌های مختلف، فعالیت‌های ورزشی یا کارهای روزمره است.

5- بهبود وضعیت سیستم لنفاوی

سیستم لنفاوی نقش مهمی در محافظت از بدن دربرابر عفونت‌ها دارد و صندلی ماساژ با بهبود جریان مایع لنفاوی در بدن به عملکرد بهتر این سیستم کمک می‌کند و این یعنی کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف و به‌ویژه بیماری‌های عفونی.

بهترین صندلی ماساژور

6- سایر فواید استفاده از صندلی ماساژور

  • بهبود ساختار ستون فقرات و تنظیم تراز ستون فقرات
  • اصلاح انحراف شانه و گردن
  • دفع اسید لاکتیک
  • افزایش انعطاف‌پذیری عضلات
  • بهبود خواب
  • تنظیم فشار خون
  • درمان دردهایی مثل کمردرد، سردرد، درد شانه و دردهای عضلانی

انواع صندلی ماساژ

برای این‌که بتوانید بهترین صندلی ماساژور را انتخاب کنید، باید با انواع مختلف این دستگاه آشنا باشید تا بتوانید نمونه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. انواع صندلی ماساژ از نظر سبک ماساژ از قرار زیر هستند:

1- صندلی‌های ماساژ ویبره‌ای یا لرزشی

این صندلی‌ها به‌کمک صفحاتی که دارای ارتعاشاتی با فرکانس بالا هستند، گردش خون را در قسمت‌هایی همچون دست‌ها و پاها افزایش می‌دهند. این صندلی‌ها نسبت به صندلی‌های غلتکی و ایربگ ساده‌تر و ارزان‌تر اند.

2- صندلی‌های ماساژ غلتکی یا رولی

صندلی‌های ماساژور غلتکی دارای غلتک‌هایی هستند که درست نقش دست ماساژور را ایفا می‌کنند و می‌توانند حرکات مختلف مثل ورزدادن و فشاردادن را اجرا کنند. غلتک‌های صندلی‌های ماساژور غلتکی از نظر نوع حرکت و دامنه‌ی حرکت‌شان به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

الف) غلتک‌های مسیر مستقیم

در بعضی از صندلی‌های ماساژ غلتکی، غلتک تنها می‌تواند به‌صورت خطی از بالا به پایین حرکت کند. صندلی‌هایی که فقط شامل این نوع غلتک باشند، امکان ماساژ دقیق و کامل نواحی دارای انحنای بدن مثل گردن و کمر را ندارند.

نکات انتخاب بهترین سشوار بازار + معرفی چند نمونه از سشوار های با کیفیت

ب) غلتک‌های مسیر S

این غلتک می‌تواند حرکتی مثل حرف S داشته باشد که از گردن تا پایین کمر ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند ستون فقرات را هم پوشش دهد. مسیر حرکت غلتک این صندلی‌ها بین 24 تا 32 اینچ است و نسبت به صندلی‌های مسیر مستقیم، ماساژ بهتر و کامل‌تری می‌دهد.

بهترین صندلی ماساژور

ج) غلتک‌های مسیر L

غلتک‌های مسیر L در جایی که غلتک مسیر S به‌پایان می‌رسد قرار داده می‌شوند و حرکت را به سمت پایین‌ترین قسمت نشیمن صندلی و عضلات همسترینگ ادامه می‌دهد. استفاده از این غلتک مجموع دامنه‌ی حرکت غلتک‌های صندلی را حداقل 15 اینچ افزایش می‌دهد و این یعنی ماساژ نواحی گسترده‌تری از بدن. این غلتک اثرات درمانی چشمگیری برای افراد مبتلا به دردهای نواحی پایینی بدن مثل دردهای سیاتیک دارد.

گذشته از دامنه‌ی حرکت غلتک‌ها، بُعد حرکت‌شان هم مهم است و باید هنگام خرید صندلی ماساژور لحاظ شود. غلتک‌های صندلی‌های ماساژ غلتکی از نظر بعد حرکت به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • غلتک‌های دوبعدی
  • غلتک‌های سه‌بعدی
  • غلتک‌های چهاربعدی

غلتک‌های دوبعدی تنها می‌توانند به سمت بالا و پایین یا چپ و راست حرکت کنند و البته گاهی غلتک‌هایی که حرکات دورانی دارند را هم جزو همین دسته به‌حساب می‌آورند. غلتک‌های سه‌بعدی علاوه بر امکانات غلتک‌های دوبعدی از این ویژگی برخوردار اند که می‌توانید شدت فشاری که به بدن وارد می‌کنند و میزان نفوذشان به عمق را هم تنظیم کنید.

اما غلتک‌های چهاربعدی علاوه بر همه‌ی ویژگی‌های غلتک‌های سه‌بعدی این مزیت را دارند که حرکت‌شان ریتم دارد و می‌توانید سرعت حرکت‌شان را روی قسمت‌های مختلف بدن مطابق خواست‌تان تنظیم و بهترین و لذت‌بخش‌ترین ماساژ را دریافت کنید.

 3- صندلی‌های ماساژ کیسه‌ی هوا

صندلی‌های ماساژ کیسه‌ی هوا یا ایربگ، از طریق کیسه‌های هوایی که داخل آن قرار داده شده‌اند و متناسب با برنامه‌ی درخواستی کاربر بدن را ماساژ می‌دهند. صندلی‌های کیسه‌ی هوا معمولاً قسمت‌های بیشتری از بدن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، امکان انجام حرکات پیچیده‌تری را نسبت به غلتک‌ها دارند و می‌توانند پیچاندن، کشیدن و چرخاندن را هم اجرا کنند و البته قیمت صندلی ماساژور ایربگ هم بیشتر از دو دسته‌ی دیگر است.

ویژگی‌های اضافی صندلی‌های ماساژور

گذشته از این‌ها، صندلی‌های ماساژ ممکن است شامل بعضی از قابلیت‌های اضافی باشند که می‌توانند ماساژ را تکمیل کنند و احساس بهتری به شما بدهند و البته این قابلیت‌ها باعث بالارفتن قیمت نهایی دستگاه هم می‌شوند. مهم‌ترین این قابلیت‌ها شامل موارد زیر اند:

1- اسکن بدن

بعضی از صندلی‌های ماساژور بعد از نشستن کاربر روی صندلی، نقاط مهم بدن برای ماساژ مثل ارتفاع شانه، نقاط شیاتسو و فرم بدن را اسکن و براساس این اندازه‌گیری ماساژ را شروع می‌کنند. بعضی از صندلی‌ها اگرچه قابلیت اسکن کامل بدن را ندارند، دست‌کم می‌توانند ارتفاع شانه‌ها را اندازه‌گیری کنند.

راهنمای خرید پرینتر خانگی و اداری در سال 1400 + معرفی بهترین پرینتر بازار

2- تنظیم خودکار ماساژ براساس واکنش بدن کاربر

بعضی از صندلی‌های ماساژ می‌توانند به‌کمک حسگرها واکنش قسمت‌های مختلف بدن به ماساژ را بسنجند و همچنین وضعیت تعریق و نبض قسمت‌های مختلف بدن را بررسی کنند و بر این اساس تمرکز بیشتری روی نواحی‌ای که به ماساژ بیشتری نیاز دارند داشته باشند.

3- برنامه‌ریزی ماساژ

بیشتر صندلی‌های ماساژ پیشرفته دارای سیستم برنامه‌ریزی برای ماساژ هستند و شما می‌توانید مناسب‌ترین حالت ماساژ را انتخاب و از آن استفاده کنید. شدت حرکات این صندلی‌های ماساژ و نوع حرکات آن‌ها معمولاً به‌وسیله‌ی یک ریموت‌کنترل هم قابل تنظیم است. بعضی از صندلی‌های ماساژ هوشمند حتی می‌توانند دستورات صوتی را دریافت و براساس آن‌ها ماساژ را تنظیم کنند.

4- گرمادرمانی (Heat therapy)

بعضی از صندلی‌های ماساژ می‌توانند نواحی مختلف بدن را به‌وسیله‌ی گرمای اشعه‌ی مادون قرمز گرم کنند. این گرما با افزایش جریان خون، باعث کاهش دردهای ناشی از مشکلاتی مثل آرتریت و گرفتگی عضلات می‌شود. صندلی‌های ماساژ از نظر گستره‌ی پخش گرما با هم تفاوت دارند و بعضی تمام بدن و بعضی دیگر تنها بعضی نقاط را گرم ‌می‌کنند.

5- گرانش صفر (Zero gravity)

صندلی‌های ماساژوری که دارای قابلیت گرانش صفر هستند بدن را در حالت خوابیده هم ماساژ می‌دهند و درنتیجه جاذبه‌ی زمین روی بدن را به حداقل می‌رسانند. در این حالت بدن تنش کمتری دارد و ضربان قلب پایین می‌آید و این در احساس آرامش و لذت بیشتر از ماساژ مؤثر است.

صندلی‌های ماساژ همچنین ممکن است قابلیت‌هایی همچون امکان پخش موسیقی، نورپردازی یا پخش یون منفی داشته باشند که می‌توانند ماساژ مطبوع‌تر و لذت‌بخش‌تری را دراختیارتان قرار دهند.

خرید بهترین صندلی ماساژور

برای خرید صندلی ماساژ با توجه به راهنمای خرید صندلی ماساژور که در این نوشتار به آن پرداختیم و همچنین مشاهده‌ی قیمت صندلی ماساژور می‌توانید به فروشگاه تخصصی پیلتن شاپ مراجعه و از خدمات این فروشگاه از جمله تنوع محصولات، ارسال رایگان به تمام نقاط ایران، نصب رایگان دستگاه در تمام نقاط ایران، مشاوره‌ی تخصصی و خدمات پس از فروش استفاده کنید.

برای این منظور روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده‌ی اطلاعات بیشتر و خرید نمونه های برتر

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه