انواع قلم نوری و برند های برتر | با بهترین قلم نوری بازار آشنا شوید

راهنمای خرید قلم نوری

با رشد و فراگیری اینترنت، سلیقه مخاطب نهایی دستخوش تغییرات بسیاری شد; انسان ها به  محتوا های بصری و گرافیکی تمایل پیدا کردند و تولید محتوای گرافیکی جذاب یک رشد نمایی را تجربه کرد. در این مقاله شما را با قلم نوری آشنا میکنیم.

قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد؟ بهترین قلم نوری بازار برای تدریس و طراحی چه محصولی است و چه قیمتی دارد؟ با ما همراه شوید تا در ادامه به این سوالات پاسخ دهیم.

 

اگر اهل طراحی دیجیتال یا کلاس‌های درس باشید، حتما نام قلم های نوری را شنیده‌اید. این ابزارهای هوشمند، همانند یک ماوس به کامپیوتر متصل شده و می‌توانند مثل یک قلم طراحی برای انجام کارهای گرافیکی به کار گرفته شوند. به علاوه، اگر قصد استفاده از قلم نوری برای تدریس را داشته باشید، گزینه‌های بسیاری در بازار هست که می‌توانند نیازهای شما را به صورت کامل برطرف کنند.

انواع قلم نوری

قلم های نوری بسته به نوع کاربرد، انواع مختلفی داشته و هرکدام از آنها با ویژگی‌های مخصوص به خود به بازار عرضه می‌شوند. به صورت کلی، این محصولات به دو دسته تقسیم می‌شوند: قلم نوری با نمایشگر و قلم نوری بدون نمایشگر.

قلم های نوری بدون نمایشگر، یک صفحه یا پد به همراه دارند که از طریق رابط USB، مستقیما به کامپیوتر متصل شده و بیشتر مناسب آموزش الکترونیکی هستند. قلم نوری با صفحه نمایش، نوع دیگری از این محصولات است که به جای پد، یک نمایشگر داشته و محتوای نمایشگر را روی صفحه خود نیز نمایش می‌دهند؛ محصولاتی که از آنها با نام تبلت های گرافیکی نیز یاد می‌شود.

قیمت این محصولات از حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان آغاز می‌شود و برای برخی مدل‌ها به 30 میلیون تومان نیز می‌رسد!

 

بهترین برندهای قلم نوری

شرکت‌های زیادی به صورت تخصصی در زمینه تولید قلم های نوری فعالیت دارند و همین موضوع باعث شده تا محصولات آنها در سطح جهانی به فروش برسد. هوئیون (Huion)، ایکس پی پن (XP-Pen)، جنیوس (Genius) و وکام (Wacom) از برندهای معروف قلم نوری هستند. در ادامه، شما را با برخی از محصولات این شرکت‌ها آشنا خواهیم کرد.

بهترین مارک آون توستر کدام است؟ + راهنمای خرید اون توستر

 

بهترین قلم نوری بازار برای طراحی و تدریس

 

1- قلم نوری اکس پی-پن مدل Deco 01 V2

قلم نوری XP Pen Deco 01 V2 که بی‌شک می‌توان آن را بهترین قلم نوری ارزان برای طراحی در بازه قیمتی خود دانست، یک تبلت گرافیکی حرفه‌ای برای طراحان است که از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل شده و می‌تواند تمام نیازهای شما را در نقاشی و رسم طرح‌های مختلف، برطرف کند. سازندگان از 8 کلید قابل برنامه‌ریزی مخصوص بر روی این تبلت استفاده کرده‌اند تا کار کردن با دستگاه، تا حد ممکن ساده شود. به علاوه، روی قلم نوری اکس پی پن Deco 01 V2 دو دکمه، یکی برای فعال کردن پاک‌کن و دیگری با عملکردی مشابه راست‌کلیک ماوس و نمایش گزینه‌های بیشتر را می‌توان پیدا کرد که حسابی کارتان را ساده خواهند کرد.

این قلم نوری Deco 01 V2 از 8192 سطح فشار و تشخیص زاویه تا 60 درجه پشتیبانی می‌کند تا کاربران مشکلی در طراحی شکل‌های دلخواه خود در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، کورل، ایلاستریتور و … نداشته باشند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این محصول می‌توان به پشتیبانی از گوشی های اندرویدی (نسخه 6.0 به بالا)، مک و ویندوز، دقت 0.01 اینچ و قابلیت خواندن تا ارتفاع 10 میلی‌متر اشاره کرد.

1- قلم نوری اکس پی-پن مدل Deco 01 V2

 

مشاهده قلم نوری اکس پی-پن مدل Deco 01 V2 در دیجی کالا

 

2- تبلت گرافیکی و قلم نوری هوئیون مدل H950P

اگر قصد خرید یک قلم نوری برای نقاشی دیجیتال را دارید، قلم نوری هوئیون مدل H950P می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. همانند قلم شرکت XP Pen، این دستگاه نیز از 8192 سطح فشار و تشخیص زاویه تا 0 درجه پشتیبانی کرده و ترکیب آن با سیستم Tilt Control، به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی سایه‌ها را نیز به نقاشی‌های خود اضافه کرده و طراحی‌ها را با دقت بالاتری انجام دهند. مثل محصولات مشابه نیز روی قلم نوری هویون H950 می‌توان 2 کلید مخصوص برای انجام راحت‌تر کارها را پیدا کرد.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی : معرفی بهترین مدل‌های 1400

وجود 8 کلید قابل برنامه‌ریزی مختلف بر روی تبلت، پشتیبانی از ویندوز و اندروید (نسخه 6.0 به بالا) و وجود نگهدارنده مخصوص، از دیگر قابلیت‌های مهم قلم نوری هوئیون H950P هستند.

تبلت گرافیکی و قلم نوری هوئیون مدل H950P

 

مشاهده تبلت گرافیکی هوئیون مدل H950P در دیجی کالا

 

3- قلم نوری وکام مدل One by Small CTL-472-N

قلم نوری وکام مدل 472 که اغراق نیست اگر آن را بهترین قلم نوری برای تدریس معرفی کنیم، از محصولات بسیار حرفه‌ای بازار برای آموزش الکترونیک و طراحی بوده و با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان، تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

نکته قابل توجه در مورد قلم نوری وکام مدل One by Small CTL-472-N عملکرد قلم آن به عنوان یک ماوس در تمام محیط سیستم عامل است؛ این یعنی کاربران بدون نگرانی می‌توانند در تمام نرم افزارها از این قلم استفاده کرده و علاوه بر نوشتن و طراحی، کارهای مختلفی مانند حساب‌رسی‌های مالی، انجام کارهای آنلاین، امضای فرم‌ها به صورت دیجیتالی و … را نیز انجام دهند.

در مورد مشخصات فنی، باید گفت که قلم وکام مدل CTL-472-N از 2048 سطح فشار پشتیبانی کرده و همراه با چندین سری مختلف برای انجام کارهای متفاوت به دست کاربران می‌رسد. این دستگاه همچنین با سیستم عامل های ویندوز و مک سازگاری کامل دارد. به علاوه، کاربران می‌توانند محتوای دلخواه را روی فضای به اندازه 15 در 9.5 سانتی‌متر ترسیم کنند. اگر قصد خرید یک قلم نوری ارزان برای تدریس را دارید، قلم Wacom CTL-472 بهترین گزینه خواهد بود.

قلم نوری وکام مدل One by Small CTL-472-N

 

مشاهده قلم نوری وکام مدل One by Small در دیجی کالا

 

4-قلم نوری هوئیون مدل Kamvas 20

برای افرادی که به دنبال بهترین قلم نوری بازار برای انجام کارهای گرافیکی و طراحی هستند، بهتر است قلم نوری هوئیون مدل Kamvas 20 را مد نظر داشته باشند. تبلت گرافیکی هوئیون مدل Kamvas 20 به نمایشگری بزرگ و 19.5 اینچی با وضوح 1080p و پشتیبانی از 120 درصد از طیف رنگی sRGB مجهز شده و می‌تواند رویای داشتن صفحه‌ای بزرگ و حرفه‌ای برای نقاشی دیجیتالی را به واقعیت تبدیل کند. این نمایشگر همچنین قادر است محتوا را با زاویه دید 178 درجه نمایش دهد.

یک عینک کوهنوردی با کیفیت دارای چه ویژگی هاییست | آشنایی با چند نمونه برتر

قلمی که همراه با این تبلت گرافیکی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، بدون باتری کار می‌کند و کلیدهای مخصوصی که برای پاک کردن محتوا و همچنین عمل به عنوان راست‌کلیک قرار گرفته‌اند، کار کردن با آن را بسیار ساده می‌کنند. پشتیبانی قلم نوری هوئیون مدل Kamvas 20 از 8192 سطح مختلف، امکان رسم سایه برای تصاویر، تشخیص زاویه قلم تا 60 درجه و سازگاری کامل با ویندوز و مک از دیگر موارد قابل توجه در مورد این محصول هستند. بر خلاف محصولات ارزان‌تر، این تبلت از رابط‌های HDMI ،VGA و DisplayPort در کنار USB نیز پشتیبانی می‌کند.

قلم نوری هوئیون مدل Kamvas 20

 

مشاهده قلم نوری هوئیون مدل Kamvas 20 در دیجی کالا

 

5-قلم نوری اکس پی.پن مدل Deco Pro M

اگر به دنبال خرید بهترین قلم نوری بازار برای تدریس ریاضی یا سایر دروس با قیمتی کمتر از 5 میلیون تومان هستید، ما قلم نوری ایکس پی پن مدل Deco Pro M را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این قلم نوری با سیستم عامل های اندروید، ویندوز و مک سازگاری کامل داشته و با پشتیبانی از از 8192 سطح حساس به فشار، در آموزش الکترونیک و طراحی های گرافیکی حسابی به شما کمک خواهد کرد. روی این قلم نیز دو کلید مخصوص تعبیه شده که کار کردن با دستگاه را راحت‌تر می‌کنند.

قیمت قلم نوری XP Pen Deco Pro M در مقایسه با محصولات هم‌رده، بسیار مناسب‌تر بوده و می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. بر روی پد همراه آن نیز چندین دکمه قابل برنامه‌ریزی قرار گرفته تا قلم نوری اکس پی پن مدل Deco Pro M از هر نظر بی‌رقیب باشد.

قلم نوری اکس پی.پن مدل Deco Pro M

 

مشاهده قلم نوری اکس پی.پن مدل Deco Pro M در دیجی کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
محمد قاسمی
ارسال دیدگاه