نکات مهم در انتخاب و خرید بهترین تراز لیزری در بازار

نکات خرید بهترین تراز لیزری

پیداکردن خطوط تراز طی مراحل مختلف ساخت ساختمان‌ها اجتناب‌ناپذیر است. از شروع کار ساختمان‌سازی گرفته تا نصب کاشی‌ها، پنجره‌ها، کابینت‌ها، کلیدها، پریزها و حتی تابلوهای دکوراتیو، همه‌ی فعالیت‌های ساختمان‌سازی در نقطه‌ای برای اجرای دقیق و درست به پیداکردن خطوط تراز نیاز پیدا می‌کنند و این کاربرد گسترده و اهمیت کیفیت بالا و دقت ابزار تراز را نشان می‌دهد. امروزه به جای وسایل سنتی پیداکردن خطوط تراز همچون بند یا شاقول، از تراز لیزری برای پیداکردن خطوط تراز استفاده می‌شود. ترازهای لیزری انواع مختلفی دارند، پس باید برای خرید تراز لیزری ابتدا به کاربردی که از تراز انتظار داریم و فاکتورهایی که یک تراز لیزری خوب و باکیفیت باید شامل‌شان باشد توجه کنیم. در این نوشتار 5 نمونه‌ی بهترین تراز لیزری را معرفی می‌کنیم و البته قبل از آن به راهنمای خرید بهترین تراز لیزری می‌پردازیم.

تراز لیزری چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم تراز لیزری برای پیداکردن خطوطی که در راستا و عمود بر هم و اصطلاحاً تراز هستند استفاده می‌شوند. این وسیله با استفاده از نور لیزر نقاط یا خطوطی را روی سطح موردنظر ایجاد می‌کند و این خطوط به‌عنوان جایگزین بند یا شلنگ تراز برای هم‌سطح‌کردن اشیای مختلف درنظرگرفته می‌شوند. البته این حداقل قابلیتی‌ست که از یک تراز لیزری انتظار می‌رود، ترازهای لیزری مختلف با امکانات و ویژگی‌های متفاوتی طراحی و ساخته شده و بر همین اساس ترازهای لیزری به انواع گوناگون دسته‌بندی می‌شوند.

انواع تراز لیزری

رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع تراز لیزری از نظر تعداد خط و نقطه‌های تراز شامل موارد زیر اند:

1- تراز لیزری نقطه‌ای

تراز لیزری نقطه‌ای یا تراز لیزری نقطه‌ثابت جزو ساده‌ترین ترازهای لیزری است و از نظر قیمت هم نسبت به سایر انواع تراز لیزری ارزان‌تر است.. این ترازها تنها می‌توانند یک خط را روی سطح مورد نظر بیندازند و برای کارهای نسبتاً ساده‌تری مثل نصب کلید و پریز استفاده می‌شوند.

2- تراز لیزری دو خط 180 درجه

در اجرای کارهایی مثل کاشی‌کاری – که پیداکردن تراز سطوح افقی و عمودی اهمیت دارد – باید از تراز لیزری دو خطی استفاده شود. ترازهای لیزری دو خط 180 درجه می‌توانند خطوط تراز را هم از نظر افقی و هم از نظر عمودی نشان دهند. به‌بیان بهتر با روشن‌کردن تراز در مقابل دستگاه یک گونیای چهار طرفه شکل می‌گیرد. خط عمودی در این تراز نسبت به خط افقی که در راستای دستگاه قرار دارد، عمود است.

3- تراز لیزری سه خط 360 درجه

این نوع تراز علاوه بر 2 خط تراز 180 درجه، یک خط دیگر را هم نشان می‌دهد. با استفاده از این تراز 3 خط، یکی در راستای دستگاه، یکی عمود بر دستگاه و دیگری خط افقی عمود بر خط قبل در اختیار خواهیم داشت و درنتیجه ترازکردن چند سطح در زوایای مختلف با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

برای خرید موس گیمینگ به چه مواردی باید توجه کرد + معرفی نمونه های برتر

4- تراز لیزری دو خط 360 درجه

در ترازهای دو خط 180 درجه برای پیداکردن خطوط تراز در قسمت‌های پشت دستگاه باید تراز را جابه‌جا و خطوط جدید را پیدا کرد، اما در تراز لیزری دو خط 360 خطوط تراز سرتاسر اطراف تراز لیزری را پوشش می‌دهند و درنتیجه نیازی به جابه‌جاکردن تراز وجود ندارد.

علاوه‌براین بعضی از ترازها به‌صورت خودکار و بعضی به‌صورت دستی تراز می‌شوند. ترازهای لیزری خودکار یا خودتراز بعد از روشن‌شدن دستگاه، خطوط تراز را روی سطح موردنظر می‌تابانند. این دستگاه‌ها از این نظر محدودیت دارند که باید تا جای امکان روی سطح تراز قرار داده شوند. درصورت داشتن اختلاف درجه‌ی بالا، دستگاه معمولاً با چراغ چشمک‌زن به کاربر برای تغییر موقعیت سه‌پایه هشدار می‌دهد. در مقابل ترازهای لیزری دستی به‌کمک ترازهای حبابی روی دستگاه و تقریباً به‌حالت سنتی تراز می‌شوند و احتمال خطا در آن‌ها بیشتر است.

نکات مهم در انتخاب و خرید بهترین تراز لیزری

خرید بهترین تراز لیزری

1- هرچه دامنه‌ی خودترازی در ترازهای لیزری خودتراز بیشتر باشد، تراز توانایی نشان‌دادن خطوط تراز در سطوح پرشیب‌تری را دارد.

2- لیزر ترازهای لیزری از نظر ایمنی کلاس‌بندی می‌شوند و هرچه کلاس لیزر بالاتر باشد، دستگاه از نظر ایمنی در جایگاه پایین‌تری قرار دارد.

3- دقت تراز لیزری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کیفیت دستگاه است و در تعیین قیمت تراز لیزری نقش پررنگی دارد. دقت تراز لیزری با شاخص دهم میلی‌متر در متر بیان می‌شود، مثلاً یک تراز لیزری با دقت مثبت و منفی 0.5 در هر متر طول نور حداکثر 0.5 میلی‌متر خطا دارد.

4- رنگ لیزر و میزان پرتاب نور لیزر یا برد لیزر در هرچه دقیق‌ترشدن نتیجه‌ی نهایی کار اثرگذارند و بهتر است از ترازهای لیزری‌ای استفاده شود که نور زیاد، ترجیحاً سبزرنگ، و برد بالایی داشته باشند.

5- هرچه ضخامت نور لیزر کمتر باشد دقت کار بالاتر خواهد بود.

6- مجهزبودن به کلید قفل‌کن یکی از مزیت‌های پرکاربرد تراز لیزری است، چرا که از به‌هم‌ریختن تنظیمات و دوباره‌کاری جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید بهترین قهوه ساز بازار + معرفی برترین مدل‌ها

5 نمونه‌ی بهترین تراز لیزری

فهرست زیر شامل 5 نمونه‌ی بهترین تراز لیزری نسبت به کیفیت، کارایی و قیمت است:

1- تراز لیزری کنزاکس مدل KLL-2180

خرید بهترین تراز لیزری

این تراز لیزری یکی از بهترین انواع تراز لیزری خودتراز دو خطی است و از ویژگی‌های قابل‌توجه آن می‌توان به نمایش 2 خط عمودی و افقی تراز با امکان خاموش‌کردن هر کدام از خطوط، برد 10 متری با امکان افزایش برد تا 40 متر با استفاده از نشانگر مخصوص، رنگ سبز لیزر، ایمنی بالا با کلاس 2، قابلیت نصب روی سه‌پایه با رزوه‌ی 1.4 اینچی، پایه‌ی آهنربایی و دقت 1.5 است.

برند کنزاکس فعالیت خود در زمینه‌ی تولید انواع ابزارآلات را از سال 2014 شروع کرده و طی 20 سال به یکی از پرفروش‌ترین و معتبرترین برندها تبدیل شده است. استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و تولید ابزار با استانداردهای جدید از اولویت‌های این برند است.

مشاهده‌ی تراز لیزری کنزاکس KLL-2180 در دیجی‌کالا

2- تراز لیزری رونیکس مدل RH-9500

خرید بهترین تراز لیزری

این تراز یکی از دیگر نمونه‌های بهترین تراز لیزری است. ویژگی‌هایی مثل خودترازی، تراز 2 خط، پایه‌ی آهنربایی، قابلیت اتصال به سه‌پایه، دقت 2 میلی‌متر در هر 5 متر، برد 10 متر با امکان افزایش تا 50 متر درصورت استفاده از گیرنده‌ی دستی، کلاس لیزر 2 و مدت زمان کار مدام 8 ساعته از مشخصات قابل‌توجه این تراز لیزری هستند.

رونیکس این تراز لیزری را که مناسب برای اجرای سقف‌های کاذب، کاغذ دیواری، پارتیشن‌بندی، نصب در و پنجره و بسیاری امور دیگر است را همراه با یک پایه‌ی آهنربایی، سه باتری AA، یک گیره‌ی دیواری در یک کیف مقاوم و باکیفیت عرضه کرده است.

مشاهده‌ی تراز لیزری رونیکس RH-9500 در دیجی‌کالا

3- تراز لیزری دیوالت مدل DW0822

تراز لیزری دیوالت مدل DW0822

تراز دوخطی 360 درجه‌ی دیوالت مدل DW0822 درحال‌حاضر جزو بهترین تراز لیزری و پرفروش‌ترین‌های این ابزار است. عدم نیاز به جابه‌جاکردن دستگاه برای پیداکردن خطوط تراز پشت دستگاه، خطای 3 میلی‌متری در هر 15 متر، پایه‌ی آهنربایی و امکان نصب روی سه‌پایه از ویژگی‌های قابل‌توجه این تراز لیزری هستند. این ترازِ کلاس 2 با باتری قلمی کار می‌کند و همراه با کیف مخصوص عرضه شده است.

بهترین مارک آون توستر کدام است؟ + راهنمای خرید اون توستر

مشاهده‌ی تراز لیزری دیوالت DW0822 در دیجی‌کالا

4- تراز لیزری بوش مدل GCL 2-50 C +BT150

بهترین تراز لیزری

تراز لیزری بوش مدل GCL 2-50 C +BT150 جزو بهترین نمونه‌های تراز لیزری برای کارهای حرفه‌ای است و با امکان برقراری اتصال بلوتوث و داشتن نرم‌افزار مخصوص برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS امکاناتی بیشتر از موارد قبل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. امکان کنترل تراز از طریق تلفن همراه و تبلت کار با دستگاه را بسیار ساده می‌کند و کارایی آن را در شرایط دشوار ارتقاء داده است.

سیستم دو خطی با دقت و برد بالا، سه پایه‌ی تلسکوپی بوش، پایه‌ی لبه‌گیر پروفیل، پایه‌ی آهنربایی، لیزر پرنور با رنگ سبز با کلاس 2 از دیگر ویژگی‌های این تراز لیزری هستند.

مشاهده‌ی تراز لیزری بوش GCL 2-50 C +BT150 در دیجی‌کالا

5- تراز لیزری ای مکس هوپر مدل B03CG

بهترین تراز لیزری

این تراز لیزری نمونه‌ای از بهترین تراز لیزری 3 خطی حال‌حاضر در جهان است که توسط برند هوپار ساخت کشور مجارستان برای انجام کارهای حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. لیزرهای 3 خطی سبزرنگ این دستگاه قابلیت استفاده به‌صورت همزمان و جداگانه را دارند و بردشان تا 60 متر قابل افزایش است. یکی از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این تراز امکان اتصال مستقیمش با USB-C برای کار با دستگاه بدون باتری است.

امکان تغییر حالت لیزر برای اتصال دتکتور، لیزر کلاس 2، دقت 3، پایه‌ی آهنربایی، قفل پاندول، نشانگر باتری، کیف مقاوم  و گارانتی از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند.

مشاهده‌ی تراز لیزری ای مکس هوپر مدل B03CG در دیجی‌کالا

  • کیفیت ساخت محصول
  • عملکرد
  • میزان کارکرد
  • ارزندگی به نسبت قیمت
آرش شمسی
ارسال دیدگاه